Ik zou er eens samen voor gaan zitten om wat nieuwe recepten uit te proberen die kans van slagen hebben, en hem ook zelf laten koken.Ik had zelf ook best veel groentes die ik vroeger niet lekker vond, omdat mijn moeder vooral houd van gekookte groentes zonder sausje of kruiden. Nu ik zelf kook lust ik veel meer, omdat ik het anders klaarmaak (wokken ipv koken, in ovenschotels), meer/andere kruiden gebruik etc. Ook gewoon de handeling van het zelf maken helpt voor mijn gevoel wel, omdat het gerecht precies de gaarheid/kruiden heeft die ik lekker vind.
Groenten verwerken in soep werkt voor mij ook goed. Ik vind paprika bijvoorbeeld nog steeds niet lekker, maar eet as we speak een kom tomaten/paprikasoep. Anderhalve kilo tomaten, lekkere kruiden en één paprika, samen tot 2 liter soep gemaakt. Ik proef wel dat er paprika in zit, maar omdat de smaak van de tomatensoep (die ik echt lekker vind) overheerst kan ik het er goed bij hebben. Zo wen ik langzaam aan de smaak en word het steeds minder vies