LadyMadonna schreef:Eitjes heb ik van eigen kippen
Oh, heerlijk lijkt me dat!!!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
safina schreef:Ik ben ook een vleeseter pur sang. Maar producten van de vegetarische slager lust ik erg graag. Humous vind ik ook heel lekker. Verder hou ik ook wel van vegetarische gerechten met kaas, eieren en noten. Laatst had ik boerenkoolburgers. Ook goed te nassen. Verder hou ik niet van tofu, maar onlangs had ik gerookte tofu in een wokgerecht en dat was heel goed te doen. En pastagerechten als pasta a la norma en Spaghetti aglio, olio e peperoncino...
Waar je me niet blij mee maakt is met die gore valess-vleesvervangers. En met die nepgehakt van de AH.
Dan als je thuiskomt van werk in blokjes snijden, in de marinade nog een uurtje laten staan, werkt super
En daarna goed opbakken in olie. 
Pastaburgers, rijstburgers met spinazie, falafelburgers, bruine bonenburgers (persoonlijke favoriet, dat plakt als een malle dus valt niet uit elkaar), pestoburgers, tofuburgers... Niet voor niets kozen veel mensen toen ik nog wel eens voor onze mensa kookte regelmatig voor de vega optie (in plaats van vlees) want he, dat gehakt wordt ook saai, en die bonenburger van mij zat je tenminste lekker vol van achteraf.
Ik heb het een keer gegeten in een marinade van ketjap en pannekoekenstroop en dan gebakken in olie
LadyMadonna schreef:Mensen, niet doorslaan... ik ben niet opzoek naar een vega of vegan lifestyle.
Ik wil minderen in vlees (dus niet zonder vlees), en het vlees wat ik koop wil ik bewuster mee omgaan.
Vond de eerste link van de schotse hooglanders erg interessant. Koop een koe moet ik nog even naar kijken.
Vis vind ik nog best lastig.. ik lust best vis, maar hoe/wie/wat/waar etc...

maar zó vreselijk duur (en ik kook dus liever zonder vleesvervangers) Blijheid schreef:Ik eet sinds een maand vegetarisch en het valt met eigenlijk alles mee hoe makkelijk én lekker het is. Zelfs mijn ouders, die er eerst wat kritisch tegenover stonden koken nu regelmatig zonder vlees.
Wat in jou geval al heel handig kan zijn is als je bijvoorbeeld op zondag chinees bestelt, daar ook eens een vegetarisch gerecht bij te kiezen. En ook je pasta op woensdag is makkelijk aan te passen, in plaats van gehakt, kip, spekblokjes, of varkensreepjes pak je gewoon de vegetarische variant. Het is soms ietsje anders met klaarmaken (tips staan wel op de verpakking) maar qua smaak lijkt het allemaal behoorlijk op elkaar.
Als jullie friet eten, frituur je dan zelf? De vegetarische slager heeft frikandellen die ik écht niet van normale frikandellen kan onderscheiden, ik heb hun kroketten nog niet geprobeerd maar ze zijn er dus wel.
Als je wel elke dag vlees wil eten, dan kan je ook je hoeveelheden veranderen. Niet alleen maar brood met vleeswaren, maar ook eens een broodje eiersalade, humus of iets anders wat je lekker vind. Of gewoon je pasta maken zoals anders, maar met wat extra groenten en de helft van de hoeveelheid vlees die je normaalgesproken gebruikt.
Bij de slager kan je vragen waar je vlees vandaan komt, en in de supermarkt kan je op de 'beter leven' keurmerken letten. Het kan altijd nog beter, maar 3 sterren vlees is al een echt verschil met kiloknallers.
Als je op de website van Allerhande.nl zoekt op vegetarisch vind je ook veel leuke recepten (ook zonder vleesvervangers)
.