Maar schrik er toch ook van waar het allemaal in zit. Wist wel dat het in toetjes zat en snoep etc, maar zoals appelsap en wijn had ik echt geen idee van.
Interessant dus lees mee!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:moonfish13 schreef:De mooiste ever: vitamine B12 injecties worden gemaakt van varkenslever.
Mijn bek viel open toen ik het las.
Dat inderdaad![]()
En wijn enzo wordt ook vaak met gelatine geklaard.
Rode kleurstof die van luizen wordt gemaakt, ook zo bizar![]()
Haar in brood als broodverbeteraar
ual_95 schreef:Ik begrijp het dragen van leer vaak ook niet bij vegetariërs.
8nnemiek schreef:moonfish13 schreef:De mooiste ever: vitamine B12 injecties worden gemaakt van varkenslever.
Mijn bek viel open toen ik het las.
Dat inderdaad![]()
En wijn enzo wordt ook vaak met gelatine geklaard.
Rode kleurstof die van luizen wordt gemaakt, ook zo bizar![]()
Haar in brood als broodverbeteraar
Fenrir schreef:ual_95 schreef:Ik begrijp het dragen van leer vaak ook niet bij vegetariërs.
En ik vind het altijd een beetje vreemd dat het een alles of niets situatie zou zijn, alsof vleeseters je willen veroordelen dat je het nog niet "goed genoeg doet" want je draagt wel leer.
Daarnaast zijn er vele redenen om wgeen vlees te eten (ik vind het met name niet lekker en heb het niet nodig, dus eet het niet) en leer is een restproduct waarbij ik blij ben dat alles van het dier gebruikt wordt en niet zomaar weggegooid.

magda_90 schreef:Geen haar in brood maar de stof die zowel in je haar als in brood zit. Echt zo'n hoax...
Edit, spuit 11 Yunomi was mij voor.
Fenrir schreef:ual_95 schreef:Ik begrijp het dragen van leer vaak ook niet bij vegetariërs.
En ik vind het altijd een beetje vreemd dat het een alles of niets situatie zou zijn, alsof vleeseters je willen veroordelen dat je het nog niet "goed genoeg doet" want je draagt wel leer.
Mariska_28 schreef:Al sinds mijn 18e ben ik vegetariër, nadat er op school voor een practicum een konijntje gedood werd.
Ik eet geen vlees, en probeer producten te vermeiden die stoffen als bijvoorbeeld gelatine bevatten, zoals veel snoep.
Vandaag verbaasde ik mij er over dat dus ook in kokosbrood en pudding gelatine zit, gewonnen uit varkens.
Ik wil geen discussie over het wel of geen dierlijke producten eten, maar was benieuwd of er meer vegetariërs zijn die hier tegen aan lopen, of nog andere producten weten waar vlees is zit waar je het niet verwacht..

magda_90 schreef:Onjuist. Controleer je bronnen zou ik zeggen.
Alhoewel, pardon my French, ervaring heeft geleerd of je de juiste bronnen überhaupt wel wilt zien, al zijn ze er in overvloed.
Voor de meelezers, het is onjuist.
Citaat:Meelverbeteraar
E920 L-cysteïne een aminozuur uit eiwit. Wordt gewonnen uit:
Gesynthetiseerd door microorganismen (fermentatief)
Gewonnen uit haar of veren (kan ook van varkensharen of mensenharen [1] de aanwezigheid van L-cysteïne hoeft niet op het etiket te staan [2])
Citaat:Door het gebruik van broodverbeteraar is niet altijd duidelijk of het daarmee bereide brood geschikt is voor vegetariërs of mensen met een bepaalde allergie.