Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Je hebt best een hoop dingen die je niet lust. Misschien heb je een kooklustige vriendin (of zelf natuurlijk) die kan proberen om een manier te vinden ze lekker te maken. Dat geeft een stuk meer mogelijkheden. En je raakt het negatieve associatie met eten kwijt. Of je nieuwschierigheid naar nieuwe/ lekkere dingen komt weer terug. Net hoe je het wil zien.
Magrathea schreef:Ik zie hier toch wel vaak langskomen dat teveel fruit ongezond is want suiker en calorien... Hallo doe eens even normaal, kan iemand een voorbeeld noemen van iemand die (veel) te dik is geworden van het eten van fruit?Zolang je voldoende varieert is er niks aan de hand. En zelfs als je 20 bananen op een dag eet (Freelee the banana girl) kan je kerngezond zijn. Niet dat ik zeg dat je dat moet doen, maar ik verbaas me altijd over zij die claimen dat fruit zo ongezond is. Voordat dat gebeurt moet je meer fruit eten dan je fysiek op kan. Dus ik denk niet dat die ochtendsmoothie kwaad kan
Magrathea schreef:Ik zie hier toch wel vaak langskomen dat teveel fruit ongezond is want suiker en calorien... Hallo doe eens even normaal, kan iemand een voorbeeld noemen van iemand die (veel) te dik is geworden van het eten van fruit?Zolang je voldoende varieert is er niks aan de hand. En zelfs als je 20 bananen op een dag eet (Freelee the banana girl) kan je kerngezond zijn. Niet dat ik zeg dat je dat moet doen, maar ik verbaas me altijd over zij die claimen dat fruit zo ongezond is. Voordat dat gebeurt moet je meer fruit eten dan je fysiek op kan. Dus ik denk niet dat die ochtendsmoothie kwaad kan
benangelique schreef:Magrathea schreef:Ik zie hier toch wel vaak langskomen dat teveel fruit ongezond is want suiker en calorien... Hallo doe eens even normaal, kan iemand een voorbeeld noemen van iemand die (veel) te dik is geworden van het eten van fruit?Zolang je voldoende varieert is er niks aan de hand. En zelfs als je 20 bananen op een dag eet (Freelee the banana girl) kan je kerngezond zijn. Niet dat ik zeg dat je dat moet doen, maar ik verbaas me altijd over zij die claimen dat fruit zo ongezond is. Voordat dat gebeurt moet je meer fruit eten dan je fysiek op kan. Dus ik denk niet dat die ochtendsmoothie kwaad kan
kan ook zeker geen kwaad, maar feit blijft dat een stuk fruit gewoon eten meer voor je lijf doet dan het tot sap of pulp malen. Dit ivm de vezels ed.
Op roggebrood is trouwens een laagje kwark met schijfjes banaan of aardbei heerlijk.
Gezien je van zoet houd TS: rooster eens een boterham en beleg deze heel dun met pindakaas (goede vetten), een banaan en eventueel wat honing voor het zoetje. Vult goed en lang.
Evelyne79 schreef:Kijk eens op http://www.projectgezond.nl![]()
das afvallen en gezond eten. ik ben sinds half september nu 10 kg kwijt
je past je caloriebehoefte aan op wat je wilt, afvallen, stabiel blijven of aankomen.
maar met name gaat het om het gezond eten.
en je hoeft echt geen honger te leiden, totaal niet zelfs. krijg het vaak al helemaal niet op.
ik kan smorgens ook niet starten met een beschuit of cracker maar wel met kwark of yoghurt met fruit.
meestal komt dat wel als tussendoortje terug, dan pak ik dat gewoon als ontbijt en de cracker dan als tussendoortje.
als lunch zijn het vaak 3! boterhammen of zoiets, echt niet dat je het de hele dag moet doen met 1 boterham, juist niet.
probeer wel wat meer water/thee te drinken dan 1 liter op een dag, ik deed dat ook nooit, maar heb me dat inmiddels toch enkele jaren geleden aangewend,
of ik drink 2 literflessen water leeg op een dag of nu met die koude weer 2 potten thee van een liter.
je went er aan. ik heb het tegenwoordig zo op terwijl ik vroeger nog niet eens een halve liter aan tikte
ook het naar de wc blijven gaan wordt minder
benangelique schreef:notenpasta is zeker gezonder maar niet overal verkrijgbaar dacht ik? moet zeggen dat ik er niet zo op let hoor, ik neem gewoon een lik uit de pindakaaspot die hier toch al staat