Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Mijn optie staat er niet tussen.
Ik eet niet elke dag vlees en als ik wel vlees eet, haal ik dat doorgaans bij de slager, zeer zelden bij de supermarkt.
Biologisch is voor mij niet heilig, al neem ik áls ik supermarktvlees haal daar wel altijd biologisch.
Ik eet graag Schotse hooglandervlees van runderen die in natuurgebieden hebben gelopen. Dat is super lekker en zeker geen bio-industrie vlees.
En onze slager heeft rundvlees van eigen koeien en kip van een bedrijf waar ook veel meer aandacht is voor dierwelzijn, leefruimte, etc.
moonsparkle schreef:Er reageren alleen maar mensen die er eigenlijk wel bewust op letten en ik ben trots op jullie. Ik geef eerlijk toe dat ik gewoon in de supermarkt koop en er niet op let. Ik heb het ook niet zo breed en ik vind vlees gewoon lekker. Bij lidl is volgens mij het assortiment beter leven vlees ook heel beperkt en dat is de supermarkt die het dichtst bij zit. Misschien zou ik vlees meer als luxe product moeten zien, maar ik mis het echt als ik iets kook zonder vlees.
Maar ik gok dat sommige niet zouden durven te reageren omdat er tot nu toe allemaal reacties staan waarbij mensen er wel echt bewust mee omgaan.
Ilse_123 schreef:Ik eet wel vlees, maar wel weinig. Eet ongeveer 2x in de week vlees, dan is biologische vlees ook niet te duur. Ik Let ook op welk vlees, varken zo min mogelijk, want dat is biologisch bijna niet te krijgen in de supermarkt, dus dat haal ik alleen als ik bij de appie die 35% sticker op een (minstens) 1 ster beter leven varken vindt. Weggooien is ook zonde.
Koe is lekker...maar zo enorm slecht voor het milieu dat ik het vrijwel nooit eet. Eet/drink ook vrijwel geen zuivel, alleen kaas kan ik maar slecht weerstaan. Heb het idee dat heel veel mensen niet doorhebben dat de kap van het regenwoud en de opwarming van de aarde eigenlijk voor een groot deel komt omdat wij zoveel koeien houden.
Dus ik eet voornamelijk kip of schaap. Paard zou ik graag eten als het ook echt Nederlandse paarden waren die in de supermarkt liggen.
Ik eet wel veel vis, ook met zo'n keurmerk.
elenaMM77 schreef:Ilse_123 schreef:Ik eet wel vlees, maar wel weinig. Eet ongeveer 2x in de week vlees, dan is biologische vlees ook niet te duur. Ik Let ook op welk vlees, varken zo min mogelijk, want dat is biologisch bijna niet te krijgen in de supermarkt, dus dat haal ik alleen als ik bij de appie die 35% sticker op een (minstens) 1 ster beter leven varken vindt. Weggooien is ook zonde.
Koe is lekker...maar zo enorm slecht voor het milieu dat ik het vrijwel nooit eet. Eet/drink ook vrijwel geen zuivel, alleen kaas kan ik maar slecht weerstaan. Heb het idee dat heel veel mensen niet doorhebben dat de kap van het regenwoud en de opwarming van de aarde eigenlijk voor een groot deel komt omdat wij zoveel koeien houden.
Dus ik eet voornamelijk kip of schaap. Paard zou ik graag eten als het ook echt Nederlandse paarden waren die in de supermarkt liggen.
Ik eet wel veel vis, ook met zo'n keurmerk.
dan is biologisch vlees nog steeds even duur.. je runderlapje wordt niet de helft goedkoper als je tegen de slager zegt dat je minder vlees eet
maar ik snap wat je bedoelt.. je wekelijkse onkosten aan vlees zijn niet heel hoog omdat je weinig vlees eet.. En je geeft liever 5 euro uit aan 200 gram goed vlees, dan aan een 500 gram van slechtere komaf.
verootjoo schreef:Ik begrijp niet waarom mensen vlees bij de supermarkt kopen. Ten eerste is het niet te eten en ten tweede is het toch algemeen bekend dat dat niet duurzaam isDe meeste slagers streven naar duurzaam vlees en kunnen je vertellen waar het vlees dat zij verkopen vandaan komt (uit Nederland en bij die van mij van een dorp verderop) vlees uit de supermarkt komt vaak van buiten de EU, dat wil je toch niet