Hoofdgerecht hertenbiefstuk voor mij en zesrib biefstuk voor m'n vriend, met zelfgemaakte stoofpeertjes en pommes duchesse.
Nagerecht zelfgemaakte creme brulee
De andere dag gourmetten.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hier willen we dan met vuurkorfen etc lekker bbq'en met mooie stukken vlees en groentes. Als toetje oa marshmallows roosteren, dit alles met iedereen in een kersttrui 

Is dat echt zo lekker dat het al dat dierenleed waard is vraag ik me dan af?
secricible schreef:Lielle schreef:wsl dit jaar eenvoudig, maar dat kan nog zomaar veranderen. Ik zit wel te denken om eens een thanksgiving dinner te koken, lijkt me zo leuk.
(waar is secricible?)
Hoooi![]()
Vorig jaar heb ik hem ook voorbij laten aan. En ben voor dit jaar al bezig geweest maar durfde geen topic te openenbovendien staat mijn hoofd nog in standje kroketten tot 19 november, stand staat op 150 stuks nu.
Wij eten bij mijn moeder, opa en tante met aanhang komen ook. En mijn moedet vind dat ze konijn moet maken dus ik heb er grandioos de pest in. Vindt limburgs konijn geen bal aan en zonde van het kerstdiner. Tante vond dat zij ook iets moest doen dus die ging wel soep maken voor voorafdus heb iig het toetje opgeeist maar heb er de pest in eigenlijk en overwogen ze op te schepen met een applecrumble maar dat is me dan weer mijn eer te na
![]()
Dus ga deze maken:
[ [url=m/09TREW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dan van witte chocolade met een vulling van framboos en pistache.
Overweeg om de hapjes ook op te eisen maar een deel van mij zit nog in de "stik er maar in" modus.
Met mijn schoonouders gaan we gourmetten en die zijn zulke moeilijke eters dat ik daar geen energie in stop. Dan rest nog een dagje met zn tweetjes maar die houden we makkelijk. Ik denk stoofvlees of iets moois op de bbq waarschijnlijk. Tenzij we onverwachte gasten krijgen nog.
10 dec wel een sinterkerst, dus voorlopig kan ik de lol nog wel op maar helaas geen uitgebreide 8-gangen diners voor mij
heb je een receptje?? De vormen heb ik al 2x6 halve bollen

Dus nu kwam ze toch met andere voorstellen, dus wellicht nog wat andere dingen die ik kan doen. Heb iig besloten om wat brood te bakken (brioche, normaal brood en kruiden pull apart brood) en denk dat ik de friandises opeis. En qua hapjes vooraf even zien hoeveel zin en tijd ik heb na 19 november om er over na te denken
(die is dan bijna 1,5 jaar) secricible schreef:Voor een leuk dessert is deze ook nog wel schattig en echt heel makkelijk. Bij dille&kamille hebben ze uitstekertjes voor deze huisjes, waardoor het echt kinderspel is.
[ Afbeelding ]
http://www.theartofdoingstuff.com/snowglobe-a-la-mode/
secricible schreef:de basis komt van talitaskitchen.com, http://www.talitaskitchen.com/2012/07/l ... olate.html
Maar heb hem dus een beetje aangepast naar eigen wensen
Heel makkelijk zelf te maken en echt ongelofelijk lekker (en populair) als side dish