Bokkers die halal eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:28

Dat wordt dan veel kip, lams- of kipgehakt en vegetarisch ;-)
Hier (Amsterdam West) struikel je zowat over de halal slagers. Ik hoef niet halal te eten, maar superlekker en goedkoop die kip.
Met lamsvlees doe je mij over het algemeen, behalve als shoarma met heel veel knoflooksaus, ook geen plezier.
Wat ik hier ook veel zie is kalkoen? En dan ham en bacon van kalkoen.... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:30

Gaat niet om het slachten maar wat er halal te koop is.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 16:32

Furrow schreef:
Gianti schreef:
Ik ben meer halal gaan eten omdat ik hier zeer goede halal slager heb. Vind vlees zoveel lekkerder dan van de supermarkt... niet kilo's vocht die eruit komt, malser... en niet duurder dan supermarkt.. eet wel veel meer kip erdoor, vind veel makkelijker te bereiden, omdat er niet zoveel vocht uit de kip komt :')

Had me in begin wel erin verdiept en veel wetenschappelijke onderzoeken erover gelezen, voelde mij nml begin niet fijn over. Maar heb geen 1 wetenschappelijk onderzoek (van pubmed etc) gevonden die echt aantoonde dat dieren meer lijden. Erdoor

Wow dan heb je zeer slecht gezocht, weet dat ts geen discussie wilt maar het is universitair meermaals aangetoont dat dieren meer lijden daarom staat het ook zo onder discussie en strijden dierenartsen en universiteiten landelijk voor een verbod omdat het in conflict is met het etisch behandelen van dieren.

Persbericht van de diergeneeskundige orde tegen onverdoofd slachten is een goed startpunt

En toch erover beginnen... :roll:

Vuurneon: Klopt de dieren moeten inderdaad ook levend respectvol zijn behandeld.

piendepien: Volgens mij heb jij de OP niet goed gelezen

Tica_81: Haha ja dat vind ik ook vaak vreemd! Ham en bacon van iets anders gemaakt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:33

Denk dat je met rund, lam, paard of kip/kalkoen een heel eind komt in variatie.
Of anders dagje vegetarisch of met ei, tofu of vis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:37

Vegetarisch is ook lastig als er kaas bij komt kijken, aangezien hij dat niet mag omdat het stremsel van een dier is dat haram is geslacht. Maar verder is dat natuurlijk ook een optie, gewoon eens dagje vegetarisch of veganistisch eten als je even vleesloos bent. Kun je gewoon naar de appie toe :P

Ik zou gewoon Turkse slagers opzoeken, de echte ambachtsslagers. Maar ja, blijft altijd een gok of het daadwerkelijk halal is als je niet bij slachtproces bent uiteraard. Kwestie van vertrouwen.

piendepien

Re: Bokkers die halal eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:38

Booooo, ik had het wel gelezen, maar ik wilde het toch even kwijt!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:55

TS bij twijfel is er altijd nog de vegetarische slager. Dan zit je altijd goed. Wij eten overigens niet altijd halal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:55

Morganlefay schreef:

Paard is niet halal :) dat word vrijwel niet gegeten en valt eigenlijk onder haram.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:58

Laatst was ik met school naar het bedrijf Pure Ingredients geweest en daar hebben zij het merk Mekkagood. Dit zijn halal diepvries producten, zijn ook te koop in super markten:
http://www.mekkafood.com/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:01

lifaya schreef:
Morganlefay schreef:

Paard is niet halal :) dat word vrijwel niet gegeten en valt eigenlijk onder haram.

Hij eet ook niet halal snoepjes dus hypocriet is het hoe dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:05

Ik vraag mij altijd af waarom iemand wel halal vlees eet. Maar verder niet kijkt naar producten of er varken in is verwerkt? Waarom heeft jou vriend die keuze gemaakt? Om het eigenlijk beetje half half te doen (voor mijn gevoel).

Vriendinnen van mij uit Indonesië zijn heel streng. Bepaalde E nummers ergens in, dan eten ze het niet. Omdat het 1-5% kans is dat het op basis van dierlijke producten gemaakt is, dus varken. Dat is dus weer het andere uiterste van consequent zijn, want dat nummer is bijna altijd op plantaardige basis :')

Qua waar te koop kan ik je niet verder helpen. In Rotterdam is veel te vinden, maar dat weet je van je vriendin al. Zelf zou ik ook online kijken. Vaak is daar het aanbod groter en je hoeft er niet zelf voor te rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:10

Walgelijk dat hij zat haram vreet en doet maar zijn vlees wel per se op zeer dieronvriendelijke wijze geslacht wilt hebben. Waarom dat dan weer wel??? Leuke vriend.

En de dieren hebben over het algemeen NIET anders/beter geleefd. Dat is de "mooie" theorie achter halal maar dat gebeurt niet net zoals de manier van slachten ook niet volgens het boekje gebeurd. Dat je geen discussie wilt, ole, maar de waarheid mag gezegd worden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:13

Omdat dat zijn keus is ;)
Kaas eet hij dus ook gewoon.

Krimpenaar dank je wel zal eens kijken!

Geryon zo wat een oordelen, ik vind jou walgelijk met je opmerking Leuke vriend.. Bah bah

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:13

Volgens mij gaan we off topic.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:14

Jennyj01 schreef:
Volgens mij gaan we off topic.

Nogal ja.. Heb moderators al een PB gestuurd!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:17

In de supermarkten vind je tegenwoordig ook halal vlees, of het echt halal geslacht, is een vraag maar dat weet je ook niet bij een beenhouwer.

Ieder zijn keuze om dingen te eten waarvan de wijze van slachten niet diervriendelijk is.

En waarschijnlijk komt de opmerking dat westers slachten ook niet diervriendelijk is, dat kan ook goed zijn maar maakt het ander niet goed of beter.
Imo is slachten nooit diervriendelijk want je maakt een dier dood. Niet dat ik geen vlees eet, hoor.

Ts: je kan dan ineens je eigen commentaar ook temmen die je geeft op een bokker. Iemand walgelijk noemen is nu niet echt proper.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:30

Wie de baal kaatst kan hem terug verwachten.. En ik heb niet op haar getemd maar gewoon in het algemeen omdat ik in mijn OP al aangeef dat ik het hier niet over wil hebben en mensen daar zelf maar een topic voor moeten openen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:36

chanel1985 schreef:
Ts: je kan dan ineens je eigen commentaar ook temmen die je geeft op een bokker. Iemand walgelijk noemen is nu niet echt proper.

Laten we fascisten ook niet aanvallen met woorden omdat zij walgelijk zijn. Dan zijn wij ook slecht bezig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:39

Booooo schreef:
Wie de baal kaatst kan hem terug verwachten.. En ik heb niet op haar getemd maar gewoon in het algemeen omdat ik in mijn OP al aangeef dat ik het hier niet over wil hebben en mensen daar zelf maar een topic voor moeten openen.

Lekker volwassen, je kan ook er boven staan en niet hetzelfde doen wat een ander doet, omdat zij dat ook bij jou gedaan heeft.

Maar je hebt gelijkt dat het off topic is, niet fout maar off topic.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:43

Booooo schreef:
Anne_mieke88: Gelukkig kijkt hij daar dan weer niet na := Het gaat hem gewoon om het vlees, alle snoep/taart/drinken etc checken of er gelatine in zit doet hij niet aan (godzijdank haha)

Murosch: Ja dat kan zeker, maar meer het praktische idee.

Wij hebben hier 1 turkse en 1 marokkaanse winkel inderdaad.. Denk dat ik daar al een heel eind mee kom. En ga binnekort dan met een vriendin mee naar Rotterdam om kilo's in te slaan :+

Ik denk inderdaad dat lifaya bedoeld dat er geen verschil in smaak is.

Ik zou zeggen: laat je vriend lekker zelf vlees gaan (in)kopen!
Ergens mag je zelf toch wel opkomen voor dieren rechten? En jou maakt het blijkbaar weinig uit. Eet die Unox soep, en hij rijdt zelf gewoon eens per keer naar Rotterdam als hij zoveel waarde hecht aan halal.
Waar haalt zijn familie het vandaan?

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:44

Ik werk zelf in een supermarkt en hoewel we geen halal vlees in de winkel aanbieden, kan het wel besteld worden! Misschien dat je het een keer navragen bij een supermarkt in de buurt :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:46

Hannanas: uhhh nee ik eet gewoon lekker halal met hem mee ;)
Zijn familie woont niet hier en die slachten het zelf of in hun dorp.

Marindexo ohja dat is ook een optie!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:47

Het gaat hier toch helemaal niet over wie de boodschappen moet doen? TS wil gewoon weten hoe anderen het halal eten aanpakken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:48

Jennyj01 schreef:
Het gaat hier toch helemaal niet over wie de boodschappen moet doen? TS wil gewoon weten hoe anderen het halal eten aanpakken.

Haha jij snapt hem.. :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:51

Zo moeilijk is dat nu toch niet, men gaat naar een marokaanse of Turkse beenhouwer en men heeft vlees.
Of men gaat naar een supermarkt en gaat daar zien of men dat heeft.
Of men koopt een koe en slacht het zelf.

Mijn zus is al jaren samen met een Marrokaan, geen enkel probleem hoor. Zij doet wat zij gelooft, hij wat hij geloofd. Identiek met eten.

Het is maar hoe moeilijk je het zelf maakt of beziet.