Mijn vriend houd van aardappels/ groente/ vlees. En dan vooral ook nog gevarieerd eten. Maar dan weer niet van rijst/ pasta/ nasi/ bami/ wraps/ vis (behalve van de viskraam) e.d..
Ik daarintegen ben wel van de rijst/ pasta/ vis/ wraps e.d.. haha!
Erg lastig wel, dus ieders 2 dagen bepalen wat er gegeten wordt zonder overleg/ discussie leek mij de oplossing. Ik wil dan best alle dagen blijven koken, maar het kiezen begint me de strot uit te hangen. Helaas is hij het er niet mee eens dus dan blijft het denk ik toch in overleg gaan tot de inspiratie op is/ ik iets gevonden heb waar we beiden mee kunnen leven.
Zijn reden om dit niet te willen is dat hij geen zin heeft om tijdens/ na zn werk nog te moeten bepalen wat hij wilt eten. Hij is overigens meestal rond 16 u thuis dus wat dat betreft tijd zat..
Ik ben overigens ook een extreem moeilijke eter, maar zolang ik zelf kook kan ik zelf bepalen wat ik vervang voor iets wat ik wel lust. Dubbel koken doe ik dus sowieso, mits het maar wel dezelfde basis heeft (dus aardappels/ pasta/ rijst). Ik ga niet voor hem aardappels koken en voor mezelf rijst ofzo

Hij eet echt alles wat ik hem voorschotel, heeft natuurlijk ook zo zijn voorkeuren en soms zijn er meerdere opties en mag hij kiezen.