Goed om even jullie verhalen te lezen, mij is wel duidelijk dat ik inderdaad veel zelf moet gaan koken dan en met zoveel mogelijk dingen als groente fruit etc:)
Bedankt voor de uitleg/tips ed. !
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gillbo schreef:Dus jij wil beweren dat E951 gezond is en geen klachten kan veroorzaken?
En dat op elke verpakking de maximale hoeveelheid staat die een mens mag hebben.
Hmm nu doe ik toch mee aan de discussie, wat juist niet mijn bedoeling is.
Misschien kan je beter een topic openen E-nummers zijn oké om een discussie te starten om links met feiten te plaatsen.
8nnemiek schreef:Dat is ook weer wat kort door de bocht, vjestagirl. Dat ze goedgekeurt zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze gezond zijn. Ook dat ze van nature in fruit zitten betekent niet per direct dat het gezond is. Blauwzuur zit ook in onze voeding en is bv ook niet gezond.
Ik vind het altijd verstandig om gewoon zo veel mogelijk vers te eten.
8nnemiek schreef:Dat is ook weer wat kort door de bocht, vjestagirl. Dat ze goedgekeurt zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ze gezond zijn. Ook dat ze van nature in fruit zitten betekent niet per direct dat het gezond is. Blauwzuur zit ook in onze voeding en is bv ook niet gezond.
Ik vind het altijd verstandig om gewoon zo veel mogelijk vers te eten.
Gillbo schreef:die discussie is toch onnodig.
TS vraagt om voeding met zo min mogelijk ongezonde e-nummers en suikers.
Chasey schreef:Ik heb dit boekje. Handig tasjes formaat. En kan je zo meenemen de winkel in als je even wat wilt opzoeken. En er zijn inderdaad ook e-nummers die niet slecht zijn, maar ook e-nummers die je echt wel beter kunt vermijden! En die zitten schrikbarend veel in fabrieksvoedsel.
https://www.bol.com/nl/p/wat-zit-er-in- ... 005600642/

secricible schreef:Met de eisen die je aan het einde noemt zou ik kijken naar pure onbewerkte voeding. Geen pakjes en zakjes. http://Www.puurgezond.nl bijvoorbeeld.
Zij hebben ook een lijst met dietisten op de site die je daarmee kunnen helpen (vergoed vanuit basispakket)