Smiddags lekker geroosterd brood/avocado en cherry tomaatjes
Dat zijn al 2 maaltijden met beteidingstijd van 3 minuten!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
milatje schreef:Je verhaal is herkenbaar. Ik ben in oktober 2015 begonnen met afvallen. Toen zat ik op mijn zwaarste gewicht en het moest echt stoppen.
Het is heel belangrijk dat je er zelf achter staat en je zal er wel wat tijd voor in moeten calculeren.
Ik ben ook begonnen met shakes, puur omdat mij dit in het begin veel houvast gaf. Ik heb de shakes van dieetpro gebruikt. Ze zijn niet super lekker, maar komen wel het beste uit de test. Ach ja je kan je zeker afvragen hoe gezond zo'n shake is en hoewel ik er zeker geen voorstander van ben heeft het mij wel voldoende houvast geboden.
Na een aantal maanden ben ik overgestapt naar koolhydraat arm eten. Wat een verademing en ik heb echt nooit trek. In eerst instantie heb ik het in combinatie met de shakes gedaan, tot ik voldoende zeker was van mijzelf en mijn 'valkuilen' (ontbijt en lunch) ook kon vervangen door een gewone maaltijd. Nu ontbijt ik meestal met Griekse yoghurt van optimel (met smaakje) en lunch ik met een salade of een soepje.
Het is een kwestie van je levensstijl omgooien en je bewust worden van wat je binnen krijgt. Daarnaast een goede balans tussen wat eet je en wat verbrand je.
Het koolhydraat arme dieet kan ik zeker aanraden. Van http://www.gobento.nl heb ik mijn begin informatie afgehaald en nu ben ik zelf bezig.
En met resultaat: inmiddels ben ik 21,5 kilo lichter.
Als je er voor wilt gaan, lukt het je zeker. Met of zonder shakes. Al zou ik je wel willen aanraden om de shakes echt als tijdelijk hulpmiddel te gebruiken naar een gezondere levensstijl toe en je ervan bewust zijn dat je toch ook een keer weer normaal moet eten.
Annettu_ schreef:Hier word ik blij van ! Ik zit zo diep in het ongezond eten dal dat ik eerst wil detoxen heb ik het gevoel. ( Misschien bedoelde ik dat ipv shakes ) De stap van nu naar gezond is voor mij zo zwaar. Ik heb je berichtje even opgeslagen.
met je gezonde verstand kan je een hoop informatie vinden.
Emmaa_ schreef:Het was niet mijn bedoeling om naar over te komen, maar je laat je wel snel uit het veld slaan, als ik heel eerlijk ben. Je vraagt om adviezen over shakes, een hele horde mensen geven aan dat het niet zo'n goed idee is, dan vervolgens kruip je in een slachtofferrol omdat er tegen je gezegd wordt dat het misschien wel een beetje smoesjes zijn. Als je wilt afvallen zul je dat zelf moeten doen.
Ik heb een tijdje smoothies geprobeerd maar daar bleek de suiker dan weer te hoog te zijn, of die met groenten stilde ook verre van de honger. Ik hoop dus dat de shakes wat beter vullen, heb van kenissen in soortgelijke situaties al veel goeds gehoord.
KoudbloedKim schreef:Als eeuwige lijner zou ik je willen aanraden om vooral niet in één keer je hele patroon om te willen gooien. :)
Dit gaat 9 van de 10 keer fout met als gevolg een averechts effect.
Probeer eerst eens van 1 broodje het beleg te vervangen.
Dus stel je eet s'ochtends 1 afbakbroodje met een dikke laag boter en kaas en 1 afbakbroodje met hagelslag.
Vervang dan eerst eens het broodje kaas door een broodje kipfilet of halveer de kaas.
Dit hou je een aantal dagen vol zodat je er in een rustig tempo aan kan wennen.
Zo bouw je telkens de 'slechte' dingen beetje bij beetje af tot je bijvoorbeeld 1 bruin afbakbroodje met een normale portie boter en kaas overhoud en 1 afbakbroodje met een normale portie boter en hagelslag hebt.
Mocht je er klaar voor zijn, kun je vervolgens 1 broodje vervangen door een lekkere zelfgemaakte smoothie.

Emmaa_ schreef:Denk inderdaad dat dit het meeste helpt bij mensen die echt af willen vallen (dus niet een paar kilo) en ook echt hun levensstijl aan willen passen.[naam] schreef:Als eeuwige lijner zou ik je willen aanraden om vooral niet in één keer je hele patroon om te willen gooien. :)
Dit gaat 9 van de 10 keer fout met als gevolg een averechts effect.
Probeer eerst eens van 1 broodje het beleg te vervangen.
Dus stel je eet s'ochtends 1 afbakbroodje met een dikke laag boter en kaas en 1 afbakbroodje met hagelslag.
Vervang dan eerst eens het broodje kaas door een broodje kipfilet of halveer de kaas.
Dit hou je een aantal dagen vol zodat je er in een rustig tempo aan kan wennen.
Zo bouw je telkens de 'slechte' dingen beetje bij beetje af tot je bijvoorbeeld 1 bruin afbakbroodje met een normale portie boter en kaas overhoud en 1 afbakbroodje met een normale portie boter en hagelslag hebt.
Mocht je er klaar voor zijn, kun je vervolgens 1 broodje vervangen door een lekkere zelfgemaakte smoothie.
Ben ik met je eens, maar in sommige gevallen. Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn (waaronder ik, die al drie jaar 'een paar kilootjes' kwijt moet) die daardoor juist makkelijk weer terugschieten in hun oude patroon. Als ik stapje voor stapje alles omgooi, geef ik mezelf steeds sneller toestemming om ook weer iets slechts terug te brengen. Ik heb altijd een dramatisch slecht eetpatroon gehad (twee zakken chips verspreid over de dag eten en verder alleen maar frisdrank drinken, ik heb er een handje naar om me echt vol te stoppen tot ik ontplof) en ik moet echt dramatische veranderingen maken, anders hou ik het nooit vol.

Bij mij moet er echt een punt komen waarop ik het zat ben en waarop ik het roer omgooi, anders komt het er niet van. Maar dat is echt enorm persoonlijk denk ik!