Jeika schreef:dieren maken elkaar toch ook gewoon dood, en die eten elkaar op terwijl ze nog leven. dat lijkt mij gruwelijker dan een schietmasker.
Nee,er zijn ook dieren die elkaar niet doodmaken omdat ze van plantaardig voedsel leven. Zoals paarden, konijnen, koeien,olifanten,en nog vele andere soorten. En er zijn ook vleesetende dieren ja, en er zijn alleseters,d.w.z. dat ze van alles kunnen leven. Daartoe behoren de mensen.Die kunnen dus zelf kiezen.Ik persoonlijk kies voor plantaardig voedsel.

Dus jij vindt dat otters geen schelpdieren mogen eten en apen geen termieten? Nee, tuurlijk niet. Loos argument dus.
Ik heb me niet zover ingelezen over het omnivoor-gedeelte maar ik ben wel van mening dat de mens de positie heeft gekregen die we nu hebben door de intelligentie die we hebben ontwikkeld, samen met het gevoel van verantwoordelijkheid etc. Wij als soort gaan dus verder dan enkel instinct: het argument dat we 'jagers' zijn en ons ook zo moeten gedragen vind ik dan ook nogal vreemd, want onze soort is juist uniek doordat we zelf kunnen nadenken over onze keuzes en er logische veranderingen in kunnen maken. Sorry als ik het vaag verwoord heb

Bij de slager neem ik inderdaad niet aan dat ze buitenlands vlees verkopen, maar prijs speelt voor een groot deel van de consumenten ook een rol.