Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lalidan schreef:Ik ben ongeveer net zo'n ramp als TS (oké, iets gaar krijgen lukt nog), maar met de vraag "proef je wel eens tussendoor?" kan ik dus helemaal niks. Want ik kan wel proeven, maar dan? Ik heb toch geen idee wat ik er aan kan veranderen. Proeven is leuk als je er vervolgens wat mee kan, en ik kan er in elk geval helemaal niks mee.
Wat betreft gaar krijgen trouwens, het lukt mij best om groente op de juiste gaarheid te krijgen, maar als ik aardappels, groente en vlees kook, dan lukt het mij per definitie niet om ze alle drie tegelijk gaar te krijgen. En dus is een deel toch nog niet helemaal gaar, of overgaar, of al weer koud, of......

Lalidan schreef:Ik ben ongeveer net zo'n ramp als TS (oké, iets gaar krijgen lukt nog), maar met de vraag "proef je wel eens tussendoor?" kan ik dus helemaal niks. Want ik kan wel proeven, maar dan? Ik heb toch geen idee wat ik er aan kan veranderen. Proeven is leuk als je er vervolgens wat mee kan, en ik kan er in elk geval helemaal niks mee.
Wat betreft gaar krijgen trouwens, het lukt mij best om groente op de juiste gaarheid te krijgen, maar als ik aardappels, groente en vlees kook, dan lukt het mij per definitie niet om ze alle drie tegelijk gaar te krijgen. En dus is een deel toch nog niet helemaal gaar, of overgaar, of al weer koud, of......
Lalidan schreef:Hoezo weet ik dan precies wat er moet gebeuren? Ik proef, dan weet ik of ik het lekker vind of niet. Zo ja, dan heb ik uitermate geluk, zo nee, geen idee hoe ik het dan wel lekker kan maken. En er op de gok iets doorgooien, als je écht geen idee hebt waar je mee bezig bent, kan je je eten wel héél vaak weggooien. Dus wat kan ik dan met proeven?
lucifertje schreef:Als beste tip, laat je man koken! Scheelt een hoop frustratie
Lalidan schreef:Ja, als je het puur over gaarheid hebt. Maar als het gaat om lekker eten, hebben we het over meer dan alleen gaarheid, toch?
Wat problemen met gaarheid betreft, zie mijn eerste bericht.
, maar durf nu wel te zeggen dat ik goed kook... vooral voor mijn leeftijd..
Ik heb gelukkig een vriend waarvan zijn specialiteit pasta's zijn dus daar ben ik echt mee gezegend.
.Aedema schreef:Ik heb ook totaal geen gevoel voor koken, groente halen we altijd uit pot en aan de pasta's begin ik niet eensIk heb gelukkig een vriend waarvan zijn specialiteit pasta's zijn dus daar ben ik echt mee gezegend.
Ik zou bij god niet weten waar ik moet beginnen om bijvoorbeeld een stamppot klaar te maken, of stoofpeertjes vind ik ook zo heerlijk, of zelfgemaakte lasagne. Ik zou het al fijn vinden als ik uberhaupt wist hoe ik verse groenten klaarmaak.
Het enige wat wij krijgen is gekookte aardappelen, puree, gebakken aardappelschijfjes en pasta's. Zo nu en dan bestellen we eten zoals pizza, patat, spaghetti of lasagne.
Aedema schreef:Ik heb ook totaal geen gevoel voor koken, groente halen we altijd uit pot en aan de pasta's begin ik niet eensIk heb gelukkig een vriend waarvan zijn specialiteit pasta's zijn dus daar ben ik echt mee gezegend.
Ik zou bij god niet weten waar ik moet beginnen om bijvoorbeeld een stamppot klaar te maken, of stoofpeertjes vind ik ook zo heerlijk, of zelfgemaakte lasagne. Ik zou het al fijn vinden als ik uberhaupt wist hoe ik verse groenten klaarmaak.
Het enige wat wij krijgen is gekookte aardappelen, puree, gebakken aardappelschijfjes en pasta's. Zo nu en dan bestellen we eten zoals pizza, patat, spaghetti of lasagne.
Precies wat ik nodig heb, haha!