Simpel, snel gerecht voor 1 persoon.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:07

Overigens ben ik fan van couscous, allerlei soepen, gestoomde groenten, wok...
Heel veel gaat eigenlijk best wel snel - en juist goed vers. :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:08

Als ik alleen ben en ik heb een eenpansgerecht nodig, kies ik vaak voor die diepvriesmaaltijden van Iglo. Die zijn écht heel lekker! Ze zitten in paarse zakken en zijn in verschillende varianten te krijgen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:43

Groentesoep: bouillon, gesneden (soep)groenten, vermicelli en eventueel soepballetjes of plakjes rookworst toevoegen.

Wraps met kip en avocado: http://chickslovefood.com/5-or-less-rom ... n-avocado/

En wokgroenten met aardappeltjes (blokjes, schijfjes of partjes) en eventueel kip-, spek- of beefreepjes zijn ook zo klaar natuurlijk. :)

Charlottemv

Re: Simpel, snel gerecht voor 1 persoon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:47

Magnetron poffertjes! Binnen 1 minuut klaar, maar je moet ervan houden hahahaha

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:26

Zak gewassen verse spinazie ff roerbakken.
Boursin erdoor roeren
Van te voren spagetti of aardappeltjes opzetten.
Zalm in blokjes.
Husselen en klaar!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:37

Wraps met bonen, groente (maar net wat je lekker vindt), ijsbergsla en kaas. Kwestie van groente bakken, bonen even meeverwarmen en alles op een tortilla leggen. Of iets als broccolisoep: ui en knoflook fruiten, broccoli in de pan, bouillon erbij en 10 minuten koken. Staafmixer erdoor en klaar (kun je als je wil nog uitbreiden met room, spekjes of zalm bijvoorbeeld). Ook favoriet hier is (wok)groente met zelfgemaakte pindasaus (pindakaas, ketjap, citroensap, water), vega kip en eventueel noedels.

Handig topic zo trouwens, met al die ideeën!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:41

Oeh handig topic. Sind begin deze maand op mezelf gaan wonen. Nog niet zo gemakkelijk iedere dag iets koken voor 1 persoon. Ik had laatst pasta met de restjes in de koelkast (champignons, paprika, ui, knoflook, courgette en nog wat dingen). In een pan gegooid. Had niks meer van saus behalve kruidenkaas. Wat kruidenkaas erdoor heen laten smelten. Op de pasta gesmeten en ik vond het eeeerg lekker!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:43

TACO'S :D
Een salade met warm gebakken aardappels en lauwwarme kip is ook lekker, maar je wilde geen salade
Pasta met (champignon)roomsaus, spinazie en zalm of kip is ook altijd lekker. Zeker zelfgemaakte champignonsaus.
Macaroni met ham en kaas
Roerbakgroenten, een kipburger en gebakken aardappels.
Flinke ommelet
Pizza bodem in de winkel halen en zelf beleggen

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:44

Wrap met kruidenboter, sla, zalm/kip, eventueel plakje kaas/cheddar, komkommer/tomaat/ui wat je maar wilt

Wrap warm maken, kruidenboter en groente en vis/vlees erop
Nog even 10 seconden opwarmen als teveel afgekoeld is en eten maar hmm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:51

Pascalle90 schreef:
Magnetron poffertjes! Binnen 1 minuut klaar, maar je moet ervan houden hahahaha

Haha getver, nee dat vind ik niks :P
Ben sowieso wel van de gevarieerde maaltijden hoor, niet alleen een bord patat of een paar pannekoeken(waar ik trouwens niet tegen kan). :)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:57

Ohhh de kok op mijn vorige werk maakte ook altijd een verschrikkelijk lekkere simpele pasta. Als ik het me goed herinner. Pasta koken, pasta in de pan met wat olijfolie, pepertje snijden, knoflook, zongedroogde tomaatjes, blussen met witte wijn. Dan bord op en rucola erdoor en flink wat parmezaanse kaas. Zoiets was het geloof ik..

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:24

Hier altijd in de vriezer: Iglo blad-spinazie (hele blaadjes) en vegetarische "speckjes" van de vegetatische slager. In de koelkast standaard Crefée kruidenkaas van de Lidl.

Spaghetti koken, wat "speckjes" bakken, half pakje spinazie verwarmen / lepel kruidenkaas er door, even roeren, pasta er bij... et voila! Echt heel lekker en snel

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:00

Mijn favoriete 'ik heb geen zin om te koken maar moet toch eten en als het even kan nog lekker ook' gerecht is:

Pasta, spinazie (diepvriesdeelblokjes, lekker makkelijk), roomkaas en/of crème fraiche door de spinazie roeren (niet koken), evt aangevuld met wat gewokte kipfiletblokjes

Laatste doe ik wel altijd, maar dan snijd ik 1 kipfilet aan kleine blokjes, helft gebruik ik voor de warme maaltijd 'nu', andere helft gaat dan door de maaltijdsalade voor lunch de volgende dag

edit:

lol, niet gelezen, beetje hetzelfde idee als hierboven dus

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:07

Gewoon lekker rijst koken, kipfilet blokjes marineren met saté marinade en klaar maken in de wokpan. Berg satésaus klaar maken.
Op het bord een berg rijst, lekker veel kipsaté, Saté saus en een verse gesneden stokbrood. Lekker stokbrood dippen in de Saté saus, heerlijk! Erg eenvoudig en wij zijn er gek op :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:29

Mis je dan geen groente kletskoekje?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:22

Voor die ene keer echt niet hoor.
Mocht je dat missen kan je bijv sajoerboontjes erbij doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:08

Ik maak eigenlijk altijd wel simpele gerechten. Omdat ik fulltime werk wil ik niet nog een uur in de keuken staan.

Mijn favoriete gerechten zijn:

tomatensoep: Een blik tomatenpurree in de pan mikken en even bakken in olie samen met wat fijngesneden ui en fijngehakte knoflook. Dan zes gepelde en grofgesneden tomaten erbij doen en ongeveer een halve liter groentebouillon en (optioneel, niet noodzakelijk) 200 ml rode wijn. Ik voeg er dan altijd wat peper, zout, een theelepel gerookte paprikapoeder, een halve theelepel tijm, een theelepel oregano en een eetlepel suiker aan toe. Even laten pruttelen en dan grof met een staafmixer de soep pureren. Bij het serveren gebruik ik altijd een beetje room.

Curry:
Allereerst zet ik alvast de rijst op. In het water gooi ik altijd een bouillonblokje voor wat extra smaak. Voor de curry gebruik ik gele currypasta van de Toko (zit in een pot). Daar heb je 1 grote eetlepel van nodig. Dat bak je even aan in een wokpan met wat olie. Vervolgens voeg je hier 400 ml kokosmelk aan toe. Dan voeg ik hier verschillende groenten aan toe, zoals bijv. Sperziebonen, babymaïs, bloemkool, aardappel, etc.. Het ligt er maar net aan wat ik nog in de (koel)kast heb liggen. Dat laat ik op een zacht vuurtje staan totdat de groenten gaar zijn. Nog wat peper en zout toevoegen en klaar!

Pasta:
Dit is echt binnen vijf minuten klaar. Ideaal voor als je erg veel haast hebt. Voor dit gerecht gebruik ik gevulde verse pasta. Dit hoeft maar een paar minuten te koken. Voordat ik aan de saus begin, zet ik de waterkoker aan. Als het water gekookt is, pak ik een pan om er de pasta in te laten koken. Meestal is de pasta al na 3 minuten gaar. Vervolgens pak ik een grote koekenpan en doe hier wat olie in. Ik heb altijd soepgroenten in huis dus dit gaat ook vaak door deze saus, maar je kan bijvoorbeeld ook spinazie nemen. Dat bak ik even aan. Vervolgens doe ik hier flink wat creme fraiche en kruidenkaas bij en wat peper en zout. Dan gooi ik de pasta bij de saus met een klein beetje kookvocht en roer dit door elkaar. Als finishing touch wat parmezaanse kaas eroverheen en eten maar!

Spinaziebroodjes:
Voor dit gerecht heb je nodig: verse spinazie, feta of geitenkaas, bladerdeeg (die vierkante plakken van de supermarkt) en pijnboompitten. De spinazie bak je met wat olie in een grote koekenpan gaar. In een kleinere koekenpan rooster ik de pijnboompitten. Hebben ze de juiste kleur (lichtbruin), dan haal ik de pijnboompitten direct uit de pan want anders verbranden ze. De spinazie laat ik voor vijf minuten afkoelen. Vervolgens voeg ik hier gekruimelde feta aan toe en de pijnboompitten. Voor wat meer smaak voeg ik er ook wat peper en zout aan toe. Het bladerdeeg is inmiddels dan al grotendeels ontdooid. Op iedere plak doe ik een grote eetlepel van het spinaziemengsel. Genoeg voor volle broodjes maar niet teveel, anders kunnen de broodjes niet dicht. Vervolgens vouw je het bladerdeeg dubbel en druk je de zijkanten aan met een vorkje. Voor een mooi glanzend uiterlijk kwast ik wat eigeel op de bovenkanten van het broodje. Dan kunnen ze voor circa 15 minuten in de oven op 190 graden. Als ze mooi goudbruin van kleur zijn kunnen ze uit de oven.

Ik kies trouwens ook regelmatig voor kleine aardappeltjes of zoete aardappelfrietjes uit de oven. Die moeten vaak wat langer garen, dus dan kan ik in de tussentijd even wat anders doen. Vaak zorg ik er dan voor dat ik een groente kies dat ook langzaam gaart zoals maïs of boontjes. Ik kies dan altijd wel vlees dat juist heel snel gaart zodat ik dat op het allerlaatste moment kan klaarmaken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:32

Wat ik altijd lekker en simpel vind: kipfilet in blokjes snijden en even aanbakken in de wok. Pot Chicken Tonight erbij (de zoetzuur smaakt heel lekker bij kip) en daarna taugé erbij. Evt prei in ringen kan ook. En tot slot gooi ik er noedels bij of kook ik rijst voor erbij. Staat binnen een kwartier op tafel.

Yummmmm.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:44

Witte bonen, chorizo, spruitjes (spruitjes kook ik eerst ff 10 min), knoflook hakken geheeld even roerbakken met 100 ml water en kerriepoeder (of andere kruiden die je lekker vind). klaar.

Chili con carne (zon pakje van de honig/maggi) met extra veel groente. Ik doe er nooit iets van aardappels of rijst bij gewoon zo, en vervang de gehakt door vegetarische gehakt veel lekkerder.

http://www.budgetkoken.be/eenpansgerech ... echten.php

Hier staan ook leuke recepten op, succes!!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:47

Roerei? Kan je zelf vanalles naar smaak aan toe voegen. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:54

Wat ik altijd maak als het snel klaar moet zijn:
Spekjes en uitje uitbakken hierbij wat spinazie (hoeveel jezelf lekker vindt ) ondertussen spaghetti koken en een bakje kruidenkast door het spinazie /spekjes mengsel. Binnen 15 minuten klaar en lekker.
(Zelf gebruik ik altijd blokjes diepvries spinazie haal ik s' morgens zoveel als nodig uit vriezer )

Of pasta met gerookte zalm cherry tomaatjes en kruidenkast ook lekker

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:12

momenteel ben ik fan van zakjes wokgroenten met couscous, al dan niet met een stukje "vlees" (kan alles zijn waar ik zin in heb, ook vegetarisch)

wat ook makkelijk is en snel: pasta met rode pesto.
Heel eenvoudig :Pasta koken pesto erdoor en kaas erbij. Maar je kan ook uitbreiden met wat gebakken ui, paprika en champignons of kerstomaatjes of mozarella blokjes erdoor. Ook spek of wat rul gebakken gehakt is er lekker bij. Maar net in wat je zin hebt of hoeveel tijd :)

de overschot van de pesto kan je gebruiken voro minstronesoep:
soepgroenten (eventueel aangevuld met bloemkoolroosjes, brocolli, boontjes, erwtjes...) aanstoven, kruiden met peper en zout, water en (runds-)bouillon naar eigen smaak erbij, handvol spirelli erbij en eventueel wat gehaktballetjes. Laten koken tot de pasta en balletjes gaar zijn en dan pesto erdoor roeren :9
(oh ja het is normaal dat de dag nadien er geen "water" meer over blijft, de pasta blijft dit verder opnemen :D )