Leuke recepten voor de feestdagen, maar light

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffertje

Re: Leuke recepten voor de feestdagen, maar light

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:40

Een vriendin van mij is arts en doet onderzoek naar Prader Willi, vandaar dat ik het ken.

Om zoveel mogelijk vitamines te behouden (zal toch gunstig zijn als je je calorie-inname zo moet beperken) en zo weinig mogelijk olie te gebruiken, kun je overwegen de groenten te stomen ipv koken/wokken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:41

Groentjes gewoon lekker met wat peper en zout, evt chili peper uit een molentje. Knofje er door, kan zowel met wokken als met roosteren. Met roosteren heb je minder olie nodig is mijn ervaring. Olie even in een kom mengen met knof peper en zout en dan de groenten er doorheen mengen, zodat ze allemaal een beetje olie hebben. En dan lekker de oven in. Zorg wel dat je groenten neemt die allemaal ongeveer even lang moeten, dan kan het lekker door elkaar.

Griekse yoghurt is hier idd ook in 0% vet variant wel te krijgen.

Je kunt ook haricot verts even kort koken en dan ipv het traditionele plakje spek er een (half) plakje rauw ham omheen doen en het dan de oven in schuiven. Wordt de ham wat knapperig en die is ook wat zoutig. Ziet er gezellig uit en is zo klaar en ook nog gezond.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:38

Ik ken het syndroom ook, zorgbureau waar ik gewerkt heb was ook 1 kindje die Pradar willie had. Inderdaad onbeperkt kunnen eten en hij was ook enorm groot voor zijn leeftijd. Kreeg ook groeiremmers toendertijd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 20:57

Groot is wel apart, gemiddeld worden de mannen maar 1.55m en de vrouwen nog kleiner. Groot in de zin van zwaarder kan uiteraard wel.