Hello Fresh, Marly Spoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:43

ponyparadijs schreef:
Arabelle schreef:
Ik vond Hf tegenvallen. Kreeg een doosje met eieren waar de eieren er al uitlagen in de doos. Een beschimmelde ui en de bezorger was te laat. Dus ik doe voortaan gewoon mijn eigen boodschappen weer.

Heb je daarover contact gehad met HF?
Ze zijn heel netjes met oplossen van problemen

Daar heb ik dan weer andere ervaringen mee....
Dan vind ik de streekbox vele malen fijner

Olympia96

Re: Hello Fresh, Marly Spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:54

Hier ook al maanden HF. En dan de veggie variant.

Bij mij komen de noodles en noodle soepjes echt m'n neus uit.

Ook weer regelmatig producten die halverwege de week al overleden zijn. Vorige week weer de gember die écht oid was. Ik bedoel, gember en oud, hoe lang heeft ie daar dan al op de planken gelegen? Ook de salade was al bruin aan het worden.

We geven het vaak aan (ook eieren die gebroken arriveren) en er is altijd een nette oplossing. Maar zelfs van het elke keer melden word je wat zat.

Heb toevallig ook net bij Marley zitten kijken. Maar vond die site weer zo vreselijk onduidelijk. Zucht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:33

Ik zou marley spoon wel willen proberen maar eerst eens zoeken naar een kortingscode oid...
En gelukt... volgende week marley spoon proberen. Week er na denk weer eens de streekbox eens een keertje doen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:05

:') Begint wel lekker met marley,
Heb besteld met een kortingsdingetje, dan kun je de gerechten aanpassen nadat je de bestelling afgerond hebt,
Nou , ik heb inmiddels tot 4 keer toe de gerechten aangepast maar hij slaat ze niet op... mail naar de klantenservice is er al uit
Want ik wil de witvis en de sincarne niet :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:31

Even updateje, had vanmorgen al een mailtje van een medewerker en tis al weer opgelost :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:40

Ik heb ook zitten kijken voor die Marley Spoon. Staat mij erg aan dat je zelf je gerechten kunt kiezen (uit een beperkt aantal natuurlijk), iets wat bij Hello Fresh niet kan. De prijs staat me alleen echt heel erg tegen, want voor 1 persoon is het zowat onbetaalbaar. Mogen ze van mij wel iets op verzinnen :=.

Tevens krijg ik elke maand een flinke krat met g&f mee van mijn werk, waar ik toch ook wel gebruik van wil maken en het zonde vind om alles aan de konijnen te geven. Twijfel dus nog hééél erg voor zo'n box!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:39

Ik bestel zo her en der nog wel eens een losse box
Als ze een leuke korting hebben, anders vind ik het veel te duur
Nu heb ik een marley spoon box, er loopt op het moment ook een korting van 15 euro op de mathijs maaltijdbox(via foodboxen.nl) die wil ik boornover twee weken eens bestellen denk ik(word op maandag geleverd en wij komen op zondag van vakantie, ik zeg ; ideaal )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:57

Ik heb voor het eerst een hf box besteld voor over 2 weken.
Nadeel hier bezorgen ze alleen op dinsdag avond.
Niet fijn met onregelmatige diensten.

Dus ik lees hier graag mee over de alternatieven die jullie bespreken.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:27

Wij hebben ook de HF box gehad en in principe tevreden maar toch gestopt omdat we zitten met 2 kinderen die voetbaltraining hebben 4 avonden in de week.
Doordat de meeste gerechten toch bewerkelijk zijn qua snijden etc. leverde dit toch stress op om op tijd te kunnen eten voordat er een kind naar training moet.
Dus daarom gestopt. Wij vonden wel heel veel lekker maar ook dat veel dingen idd weer terugkomen of redelijk dezelfde smaak hebben maar wel leuke ideeen opgedaan.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:21

Ik heb geen hf / van 't land of ms box :n
MAAR
Wel iets soortgelijks waar ik dolblij mee ben :(:)

Ben met de plaatselijke groentezaak in gesprek gegaan, besproken wat ik eigenlijk wilde (groenten & fruit, voor 5 dagen p w 2 p), briefje met wat we echt niet lusten, wat we iedere week aan basis groenten en fruit zeker willen.
En rest vult diegene dus naar eigen invulling, seizoen aan. Iedere week verrassing dus!
Iedere week gewoon vast bedrag dus ik hoef alleen nog beetje aanvul boodschappen ( tot volledige diner )daarna te halen en dan ben ik weer klaar voor 1 week.

Het is dan niet complete maaltijd maar als je vlees in vriezer hebt, pasta / rijst ed in voorraad hebt, kom je een heel eind!
Misschien tip voor iemand...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:46

Ik heb nu twee van de drie gerechten gemaakt uit de doos, maar ik ben blij dat ik niet de volle mep heb betaald. Ja de inhredienten zijn van goede kwaliteit, vlees van nl herkomst en alles zit mooi afgemeten verpakt etc.
Maar als ik de volle mep had betaald voor de doos had ik me flink bekocht gevoeld denk ik.

De porties zijn net aan groot genoeg
, er had meer groen bij gemogen.
En de recepten kan ik nu niet echt heel spannend/verrassend vinden :n
Ook kwa smaak heel simplistisch

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:16

Welke was dat Sonja?

Ik zie niet echt meerwaarde in dat systeem Ecelienepien. Zie er niets anders in dan dat je zelf gewoon je groente haalt. Het voordeel van die boxen vind ik dat je dus eigenlijk niet meer naar de winkel hoeft, omdat alles er al in zit voor een maaltijd. Nu moet jij alsnog je kruiden gaan halen, je vlees, je aardappels of pasta..

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:20

vonneke schreef:
Nu kwam ik Marly Spoon tegen op fb. Proberen voor €14,95. Dat ga ik volgende week eens doen.

Ik krijg deze korting niet gevonden, is hij nu nog geldig?

Edit: gevonden!
Bij foodboxes.nl

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:29

Yv_ schreef:
Ik zie niet echt meerwaarde in dat systeem Ecelienepien. Zie er niets anders in dan dat je zelf gewoon je groente haalt. Het voordeel van die boxen vind ik dat je dus eigenlijk niet meer naar de winkel hoeft, omdat alles er al in zit voor een maaltijd. Nu moet jij alsnog je kruiden gaan halen, je vlees, je aardappels of pasta..

Idd, als je het zo bekijkt, kan ik me dat inkomen!

Mijn meerwaardes hiervoor zijn idd anders:
- hoef niet meer na te denken wat ik eet (= gewoon aanpassen qua aard/ vlees ed)
- eet daardoor gevarieerder
- hoef niets weg te gooien omdat ik het niet lust

En ja, overife boodschappen bestaat nu uit:
1x p 6 weken vlees inslaan dus hoef ik zo maar uit vriezer te pakken
1 x p 2 a 3 weken basisprodukten oid ( gaat samen met brood, beleg of melk ed)
En ja, dan de 5 min die ik iedere week kwijt ben om mn lege tas om te ruilen en er een volle voor terug te krijgen! ( is op terugweg van stal dus kost niet veel tijd)
Maar ik snap het gemak van het brengen ook!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:03

Maar ik koop ook geen groente wat ik niet lust hoor :P.
Vlees kan idd groot ingekocht worden, maar ik ben zelf een voorstander van vers vlees en eet dus nauwelijks uit de vriezer. Daarbij heb ik ook maar een minimaal vriezertje dus die optelsom zou bij mij helaas al niet werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:07

Aangezien er in het weggeeftopic gewoon niet op gereageerd wordt: iemand interesse in een HF kortingsbon van 20 euro?
Stuur maar een pb en ik geef je vanavond de code.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:58

Yv_ marley spoon.(hoe vaker ikndie naam zie hoe vreemder ik hem vind lol)
Ik had voor een pasta met kip en citroen gekozen... de hamburger met aardappelwedges en een plaattaar met ricotta, rucola en tomaat.
Met de korting koste het 19 euro, maar ik vind het die 19 euro maar amper waard.
Ja door het vlees vind ik de prijs wel okay... maar anders.
(Vlees was echt hele mooie kwaliteit)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:04

Zonde zeg! Heb je niet toevallig fotootjes gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:04

Sonja_vR schreef:
Ik heb nu twee van de drie gerechten gemaakt uit de doos, maar ik ben blij dat ik niet de volle mep heb betaald. Ja de inhredienten zijn van goede kwaliteit, vlees van nl herkomst en alles zit mooi afgemeten verpakt etc.
Maar als ik de volle mep had betaald voor de doos had ik me flink bekocht gevoeld denk ik.

De porties zijn net aan groot genoeg
, er had meer groen bij gemogen.
En de recepten kan ik nu niet echt heel spannend/verrassend vinden :n
Ook kwa smaak heel simplistisch

Welke box heb je ?
Wij eten met z'n drieen van e HelloFresh box ( 2 volwassenen en een kind ) en dat gaat heel makkelijk.
Uiteraard kost het iets meer dan normaal. Het wordt bezorgd, er zitten recepten bij en het zijn vaak ook bijzondere producten.
Maar bij ons gaat er minder de vuilnisbak in( wat ik echt heel erg vond ), we hoeven niet elke keer te bedenken wat we willen eten, eten automatisch gezond en niet meer naar de winkel.
En het eten is eigenlijk altijd binnen een half uur klaar, ook fijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:12

Hier een HF fan. Ik doe in mn eentje de 2persoons box. Komt qua hoeveelheden beter uit, hoef minder weg te gooien en ik eet 6 dagen voor 5 euro meer, vergeleken met 3 dagen met de 1 persoons box.

Ik heb altijd teveel. ZEKER met de past/rijstagerechten, daar kan ik drie keer van eten EN nog invriezen.

Ook de Mathijs Maaltijdbox geprobeert. Voordeel van MM: de recepten waren simpeler. Bijna alles in 25 min op tafel.
Verder ook allemaal prima in orde, maar het nadeel: ze bezorgen alleen op maandag en kunnen in het vroegste geval al om 16.00 uur aan je deur staan. Niet logisch, want welke werkende mens is nu om 16.00 uur thuis op maandag.

Dus toch maar weer HF.

Wel gekeken naar MarleySpoon, maar vond het erg duur. Zie nu dat de prijzen beter zijn dus ga eens uitproberen denk ik.

EDIT: MS zit ook wat onhandig met bezorgmomenten. Twee dagen overdag en een zaterdag. Snap dat nooit zo. Denk dat mensen die juist (veel) werken voor zo'n box kiezen. Die zijn er overdag niet.

Waar ik erg op zit te wachten is de box van de AH. Kun je gelijk al je andere boodschappen laten mee bezorgen: handigggg!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:20

Die mathijs box wil ik nog proberen. Wil hem voor over twee weken bestellen(15 euro korting via foodboxen.nl) dan komen we op zondag terug van vakantie. Komt mooi uit.

HF komt er hier niet meer in wegens meningsverschil over service met hen.

Marly spoon vind ik alleen leuk met 20 euro korting zoals nu. Anders vind ik hem echt overpriced.

Streekbox beviel me nog het meest eigenlijk,
En zelf ben ik dan toch meer van iets als de vitatas
Zelf crea doe bevalt me wel

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:26

Amaris schreef:
Hier een HF fan. Ik doe in mn eentje de 2persoons box. Komt qua hoeveelheden beter uit, hoef minder weg te gooien en ik eet 6 dagen voor 5 euro meer, vergeleken met 3 dagen met de 1 persoons box.

Hier zat ik ook aan te denken. Dat is dus wel te doen?
Ik heb een aantal keer gezien dat er maaltijden bij zaten die je eigenlijk niet goed opnieuw op kan warmen.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik mag trouwens geen ei, denk dat daarmee veel boxen ook al afvallen...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:35

Sonja_vR schreef:
Die mathijs box wil ik nog proberen. Wil hem voor over twee weken bestellen(15 euro korting via foodboxen.nl) dan komen we op zondag terug van vakantie. Komt mooi uit.

HF komt er hier niet meer in wegens meningsverschil over service met hen.

Marly spoon vind ik alleen leuk met 20 euro korting zoals nu. Anders vind ik hem echt overpriced.

Streekbox beviel me nog het meest eigenlijk,
En zelf ben ik dan toch meer van iets als de vitatas
Zelf crea doe bevalt me wel

Maar MS en MM en HF kosten toch allemaal zo ongeveer hetzelfde?
(tenminste bij de twee personen, drie maaltijden)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:41

Kom hier even binnen vallen.
Heb nog nooit een maaltijdbox gebruikt omdat ik een zeer moeilijke/kieskeurige eter ben. Heb de recepten gekeken wat je krijgt, maar als ik 1 dag alles lust wat erin zit, is het een wonder :')
Maar ik hoor het voordeel dat je geen boodschappen meer hoeft te doen.
Maar dat klopt toch helemaal niet? Je moet toch alsnog je ontbijt/lunch(pakket), drinken etc. halen? Snap dat voordeel niet zo, behalve dat je zelf niet hoeft na te denken wat je die avond eet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:47

Leprycorn schreef:
Kom hier even binnen vallen.
Heb nog nooit een maaltijdbox gebruikt omdat ik een zeer moeilijke/kieskeurige eter ben. Heb de recepten gekeken wat je krijgt, maar als ik 1 dag alles lust wat erin zit, is het een wonder :')
Maar ik hoor het voordeel dat je geen boodschappen meer hoeft te doen.
Maar dat klopt toch helemaal niet? Je moet toch alsnog je ontbijt/lunch(pakket), drinken etc. halen? Snap dat voordeel niet zo, behalve dat je zelf niet hoeft na te denken wat je die avond eet.

Klopt, je ontkomt niet aan boodschappen doen. Maar voor mij maakt het alles wel veel makkelijker. Avondeten maakte mijn boodschappen toch altijd wat 'moeilijk' haha

En bij AH hoef je binnenkort helemaal de deur niet meer uit: box + alle andere boodschappen thuis gebracht. Hoezee...