liefst gered van de batterij. En die mogen hier oud worden. Dat soort eieren, daar heb ik geen problemen mee. Maar supermarkteieren, zelfs bio, vind ik niet diervriendelijk genoeg.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liefst gered van de batterij. En die mogen hier oud worden.
Ook voor alle linkjes en boekentips, ik kende ze nog niet allemaal. 
Daarbij kan ik prima zonder eieren, dus is de noodzaak er ook niet zo. roxiie schreef:Ik weet niet zo goed hoe ik mij eigen eet/leefstijl moet omschrijven.
Als ik anderen vertel wat ik eet/niet eet krijg ik meteen de stempel veganist.
Zelf noem ik mezelf liever uitgebreide vegetarier. Ik gebruik geen zuivel, honing, eieren etc.
Maar ik heb wel huisdieren en mijn paarden dragen wel tuig van leer.
Ik ben wel benieuwd naar visies hierop, ook van de niet-veganisten trouwens. hannahaapje schreef:Leffroi schreef:Wat ik me wel altijd afvraagt. Mits het biologische scharrelkippen zijn, wat is er mis met het eten van eieren? Daar doe je geen dier mee kwaad toch? Of...? (Puur interesse hoor, wil absoluut geen discussie hiermee opstarten)
Er gaan in Nederland elke dag twee miljoen haantjes van een dag oud door de versnipperaar omdat ze niets waard zijn.
hannahaapje schreef:Leffroi schreef:Wat ik me wel altijd afvraagt. Mits het biologische scharrelkippen zijn, wat is er mis met het eten van eieren? Daar doe je geen dier mee kwaad toch? Of...? (Puur interesse hoor, wil absoluut geen discussie hiermee opstarten)
Er gaan in Nederland elke dag twee miljoen haantjes van een dag oud door de versnipperaar omdat ze niets waard zijn.
Ik ben daar mee begonnen om het zeker voor mijn man (die is geen veganist/vegetariër, maar kookt altijd en eet vrijwel alles mee) makkelijk en laagdrempelig te houden. Hij kookt graag en probeert graag dingen uit, dus inmiddels maken we ook meer zelf en komen er ook producten van bv. Ekoplaza bij, maar voor mensen die af en toe eens vegan willen eten is dit een fijne site.
)
De geitenboerderij hier om de hoek is Demeter dus daar haal ik weleens geitenvlees. 
Hanmar schreef:Aangezien dit topic voornamelijk gaat over recepten/voedingsmiddelen, denk ik dat dit topic beter past op VT. Daar verplaats ik jullie dan ook heen
MWS -> VT
8nnemiek schreef:Gebruiken jullie ook verdikkingsmiddelen als agar agar en xynthaangom als vervanger voor gelatine? Ik wil graag eens een zakje meebestellen van pit&pit, maar ben benieuwd of het net zo goed werkt.

Cinnepin schreef:Vraag voor ts : Hoe ziet jouw zadel etc eruit dan? Is toch ook leer?
Ook vanuit de gedachte dat ik geen dieren wil gebruiken voor mijn plezier. hannahaapje schreef:Leffroi schreef:Wat ik me wel altijd afvraagt. Mits het biologische scharrelkippen zijn, wat is er mis met het eten van eieren? Daar doe je geen dier mee kwaad toch? Of...? (Puur interesse hoor, wil absoluut geen discussie hiermee opstarten)
Bovendien is dat vlees eigenlijk niet eens lekker en het lijkt me nou ook niet helemaal gezond met al die zooi erin. Dus ben ik eerst begonnen met vlees van mijn brood te schrappen. Ik probeer nu ook 'savonds zo min mogelijk vlees te eten. Dat lukt tot nu toe prima, het vervelende is alleen dat mijn ouders heel veel eenpansgerechten maken waardoor dus vlees zit. En ze willen niet apart voor me koken wat begrijpelijk is. Ik denk dat als ik op mezelf woon de stap naar vegetariër wel ga maken. Ik weet niet of ik ooit veganist wil worden ondat het me vooral ontzettend ingewikkeld vind, maar ik heb respect voor de mensen die dat wel zijn!
. Ik vroeg me af hoe veganisten over wol denken, zouden jullie bijvoorbeeld wel wol producten gebruiken van eigen schaap? Puur interesse, vroeger namelijk schapen gehad en die waren heel blij als hun vacht er af ging voor de zomer, wol gebruikte we dan ook regelmatig. (Niet aanvallend bedoel, puur nieuwsgierigheid
)