Lekker gebak als afscheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:35

Gezond: cupcakevormpjes met vers gesneden fruit erin.

Ongezond: arretjescake. Volgens mij heb ik nog nooit iets gemaakt met zo veel kcal! :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 19:48

Voor nu wordt het voor de afdelingen brokken rocky road. Zag hem ook in taartvorm, wellicht doe ik dat en dat in blokken snijden, want het lijkt me echt een hel om te snijden...
En millionaires shortbread en de taartjes met nutella/milka enzo. Als gezond wil ik wat zacht fruit halen zoals aardbeien en kersen en lege cupcakes. Zacht fruit is duur en onze bewoners vinden het wel heel lekker, dus denk dat ik daar de bewoners een plezier mee doe. Een krat appels gaat niet opgegeten worden en dat vind ik ook zonde.

Voor mijn collega's behandelaren de cheesecake met caramel en waarschijnlijk blijft er nog wat rocky road en shortbread over en nutelladingestaartjes over.

Komt helemaal goed :D andere recepten zijn overigens nog steeds welkom hoor ;)

ponyparadijs

Re: Lekker gebak als afscheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:42

Ik heb ook alles in huis voor de rocky road
Ga er morgen mee aan de slag
Kijken of ik van het weekend veel gegadigde heb.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:25

Afbeelding
Rocky road

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:14

Ik maak inderdaad vaak zelf kwarktaart (of cheesecake) met kwark, vers fruit en gelatine op basis van dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... -aardbeien maar meestal met zelf wat artistieke vrijheid ;)
Kun je in grote hoeveelheden snel maken en in cupcakes of in plastic bekertjes ziet het er ook heel leuk uit: https://www.pinterest.com/pin/304555993524185196/

behoorlijk dietisch verantwoord volgens mij. Zolang je er maar wat minder suikers en room in gebruikt, maar let op: dan moet je wel echt genoeg gelatine gebruiken!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:28

De stoute optie: snelle brownies van Nigella met als toevoeging brokken witte choco (en als je 'm nog slechter wilt maken met dulche de leche topping).

De brave optie: Rode vruchtensalade (eventueel in cupcake ding) met een crème fraîche vanille saus :9

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:34

Tot zover mijn dieet.

:')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 18:13

Nog even update :)

Uiteindelijk heb ik mezelf even op de rem getrapt met alles wat ik wilde. Ik zit op het moment halve dagen thuis door overspannenheid na een auto-ongeluk en realiseerde me net op tijd dat ik die tijd dat ik thuis zit niet moet gebruiken door uren in de keuken te gaan staan stressen.
Dus uiteindelijk voor de afdelingen een doosje chocolaatjes gehaald en voor de bewoners lekkere aardbeien. Voor mijn directe collega's heb ik 2 cheesecakes gemaakt. De seasalt caramel cheesecake van jezzi en een nutella cheesecake: http://www.homecookingadventure.com/rec ... cheesecake

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:16

secricible schreef:
Hazelnoot schuimtaart gaat het niet worden, ik moet op woensdag voor het laatst werken en als het even kan wil ik het op zondag maken.
Bovendien kan ik niet op tegen de hazelnoten schuimtaart van maison kelder bij ons om de hoek, hahaha.

Jezzi, check! Die gaat direct op het lijstje, haha. Lekker voor mijn collega's behandelaren denk ik ook _/-\o_
Kwarktaart vind ik niet zo leuk, dat maak ik al heel vaak en vind ik te gewoontjes. Heb wel even gedacht aan se vezelrijke verantwoorde kwarktaart, maar wil dan dat het gezond er wel heel erg bovenop ligt. Beetje spot met mezelf drijven mag wel en vind ik ook leuk. Mensen voelen zich altijd opgelaten als ze ongezond eten als ik er ben, dus wil er een kaartje bij doen dat nu ik weg ben ze los kunnen gaan zonder bang te zijn voor de dietist.

Worteltjestaart vind ik wel een leuke, paar worteltjes erop enzo, haha.

Is rocky road een beetje vervoerbaar? Het ziet er wel ultiem uit!

Arretjescake had ik ook al over gedacht, maar wordt zo ongelooflijk messy op de afdeling, tenzij ik 1 persoons porties ga maken...

Als je arretjescake goed koelt, kun je toch stevige plakjes ervan snijden?

EDIT: Oh sorry, had je laatste bericht nog niet gelezen...