Afvallen, wat als ontbijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:23

Gydja schreef:
Gillbo schreef:
Het is juist de kunst om gevarieerd te ontbijten, (vanille)yoghurt, rijstewafels, beschuit, eitje, havermout, smoothie.
Het is heel belangrijk dat je juist een goed ontbijt hebt zodat je daarna niet teveel snaai zin krijgt

zit in vanille yoghurt niet veel suiker? Ik ben namelijk dol op vanille yoghurt!
Verder allemaal goede ideeën gegeven wat ik kan ontbijten! +:)+

Wel suiker maar niet super ongezond of doe een half bakje en giet daar nog wat gewone yoghurt bij, dan is het echt geen ontbijt waar je dik van wordt

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:25

biologische magere kwark met vijgen, en linwoods erdoorheen, en als je echt wilt dat het zoeter smaakt een beetje honging, walnoten en eventueel wat fruit, niet te zoet fruit en het vult gigantisch

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:27

Gydja schreef:
troi schreef:
Ik eet meestal yoghurt met 2 weetabixjes en een drupje honing. Weetabix is een volgranen suikerarm ontbijtgraan. Eigenlijk is havermout beter maar ik vind het mondgevoel net behangplaksel en krijg dat echt niet binnen. Weetabix in yoghurt is nog iets knapperig (in melk niet dat lost in no-time op, heel vies) en dat eet ik veel beter. Ik zit er ook erg lang vol van. Als alternatief eet ik ook wel 2 knackebrod met 30+kaas, maar daar zit ik veel minder lang vol van.

Dat is wel een goed idee! Ga ik ook eens naar weetabix kijken. Gewoon in de winkel te koop? Dat wat havermout betreft, ik heb van het zelfde last. Vind het gewoon niet lekker en het mondgevoel is inderdaad behangplaksel.

Yep ik haal het altijd bij de jumbo. Ideaal spul wat mij betreft!
Tis dit spul http://www.weetabix.nl/WbxNutrition_wbxOrig_SV.html

Greetje63

Re: Afvallen, wat als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:29

Gewone boterhammen kan ook prima hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:31

Kook op een dag dat je tijd hebt wat eieren en leg ze in de koelkast. Dan kost het veel minder tijd 's morgens.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:39

Gydja schreef:
Verhit fruit vind ik echt niet lekker. Maar het was anders inderdaad wel een optie geweest.
Het liefst wil ik ook niet te moeilijk doen 's ochtends. Dus ik ga niet elke ochtend een pan op het vuur zetten om een ei te bakken, fruit te verwarmen of een lekkere mix maken van havermout zo als hier boven beschreven (6marly6, klinkt echt lekker!). Voor een paar keer wel te doen maar niet elke dag.

Smoothie maak ik ook wel zelf het punt is dat we niet vaak fruit in huis hebben waar ik tegen kan en als we het wel hebben vind mijn moeder het zonde dat ik het ga pureren :')

Klopt, vind dat vaak ook te veel moeite hoor. Doe t meestal in het weekend of als ik tijd heb. Uiteindelijk ben je binnen 5 minuten klaar en heb je toch een paar dagen gezond ontbijt.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:43

dan zou ik als ik jou was vragen aan je moeder ofdat ze voor jouw een lekker diep bruin brood mee wil nemen , en dat lekker eten met mager beleg.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 18:04

Bedankt voor de goede ideeën! Weetabix, die vanille yoghurt en magere kwark ga ik binnenkort ophalen :D
Mijn moeder zei net dat we nog rood diepvriesfruit hadden. Als het goed is niets wat jeukt dus dat zou ook mooi zijn ^^

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:52

Mws -> vt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:03

Havermout *\o/* en dan stukjes appel er doorheen en rozijntjes en of cranberry's. Beetje kokos en je heb een volwaardig ontbijt en hoeft de eerst komende uren geen eten.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:10

Ik eet elke ochtend een kommetje magere yoghurt met zoetstof. Dan is het niet zuur en dat krijg ik in de ochtend nog wel weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:11

Havermout koken samen met een appel (in stukjes uiteraard) en kaneel :9

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:48

Appel gaan we dus niet doen :') dat is samen met ananas het meest jeukende en verschrikkelijke fruit wat er is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:51

Kan je geen blender aanschaffen? Ik heet heel vaak 2 bekers smoothie (yoghurt, banaan en bessen) en 2 crackers met kaas. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:51

Gydja schreef:
Appel gaan we dus niet doen :') dat is samen met ananas het meest jeukende en verschrikkelijke fruit wat er is.

Ik ben ook mega allergisch voor appel maar verhit wil het prima:)
Bak ze altijd mee in de pannenkoeken of kook ze mee in de pap.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:52

Ik gebruik ook MFP en noteer altijd eerst mijn avondeten, dan een passende lunch en met wat ik over heb vul ik mijn ontbijt:

Magere kwark --> eiwitten
noten en volle griekse yoghurt --> vet
fruit, honing en muesli --> khd

Zo eindig je aktijd met een menu dat aansluit bij je macro's.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:56

We hebben wel een blender hoor. Mijn moeder heeft een hele hoop apparaten ze is namelijk dol op taarten bakken enzo en jam maken of dingen in zoetzuur. Maar we hebben vaak niet het fruit in huis waar ik tegen kan. En daarbij ga ik niet elke ochtend lopen prutsen voor ontbijt. Een keer oke, maar niet elke ochtend.

Yoghurt hebben we altij wel. Banaan kan ik max 2 dagen na dat het groen gekocht is eten (anders is hij te rijp) en bessen hebben we bijna nooit :( Pas als het weer zomer word dan misschien weer aardbijtjes en frambozen maar die mag ik dan niet zomaar pureren want dat vind mijn moeder zonde.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:57

secricible schreef:
Ik gebruik ook MFP en noteer altijd eerst mijn avondeten, dan een passende lunch en met wat ik over heb vul ik mijn ontbijt:

Magere kwark --> eiwitten
noten en volle griekse yoghurt --> vet
fruit, honing en muesli --> khd

Zo eindig je aktijd met een menu dat aansluit bij je macro's.

Dat is wel een goed idee. Ik kan alleen niet al mijn avondeten noteren want ik weet wat pas wat we gaan eten zodra er gekookt word. Vaak word het niet eerder besloten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:58

Ik ben elke ochtend in max 5 min klaar, je kan ze ook 's avonds maken. :)

Ik gooi gewoon yoghurt en diepvriesfruit bij elkaar in, ik zet de blender aan. In die tijd pak ik crackers en een beker voor mijn smoothie. Dan is de smoothie klaar, doe ik het in de beker. Spoel ik direct de blender om en klaaaar. Binnen 5 minuten je eten klaar en opgeruimd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:59

Je doet toch van tevoren boodschappen?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:59

magere kwark met een klein beetje yacon siroop (is lekker zoet) wat rozijntjes en een gezonde muesli? (evt zelf gemaakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:01

Gydja schreef:

Kan er ook niet tegen als het rauw is, maar als je het meekookt is het prima :) Ik heb nergens meer last van dan in ieder geval!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:03

MarlindeRooz schreef:
Ik ben elke ochtend in max 5 min klaar, je kan ze ook 's avonds maken. :)

Ik gooi gewoon yoghurt en diepvriesfruit bij elkaar in, ik zet de blender aan. In die tijd pak ik crackers en een beker voor mijn smoothie. Dan is de smoothie klaar, doe ik het in de beker. Spoel ik direct de blender om en klaaaar. Binnen 5 minuten je eten klaar en opgeruimd.

's avonds maken is idd wel handig. :j
Ik heb gehoord dat je er inderdaad zuur bij moet doen zoals yoghurt omdat de smoothie anders bruin word?

secricible schreef:
Je doet toch van tevoren boodschappen?

Ik woon bij mijn ouders. Die kopen vaak een week van te voren in. Dus dan is er de rest van de week nog te kiezen wat we gaan eten.

Bizzybijtje schreef:
Gydja schreef:

Kan er ook niet tegen als het rauw is, maar als je het meekookt is het prima :) Ik heb nergens meer last van dan in ieder geval!

Ik hou gewoon niet van warm fruit en zeker niet van warme appel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:04

Ik hou zelf gewoon van zuur haha, maar yoghurt is gewoon erg gezond om de eiwitten. :) Ik eet geen vlees dus dit is voor mijn vitamientjes ook erg goed.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:06

Dan kan je je moeder ook vragen om wat meer rekening te houden met jou? Namelijk erg vervelend als je daardoor maar 'ongezond' moet gaan eten. Laat haar wat vaker fruit kopen waar ook jij tegen kan. En anders koop je het zelf.

Een lekker ontbijt, waar ik van kan genieten is gewoon simpel, yoghurt met banaan. Daarover wat honing ipv suiker en je hebt een gezond en lekker ontbijt. De banaan moet niet verzuipen in de yoghurt, gewoon nét genoeg.