Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:15

Ik eet ook traag, maar pastasalade, of couscous salade ofzo krijg ik echt wel in een kwartier op. Gewoon zorgen dat je het niet hoeft te snijden en er niet super lang op hoeft te kauwen. Ik eet brood ook veel langzamer dan pasta.
En anders voordat je gaat werken wat groots eten? En dan in je pauze nog een broodje (ook al heb je dan geen honger, meer met het idee dat het later niet meer kan)?
En smoothies zijn altijd lekker :j

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:15

Ik zou voordat je gaat werken avondeten :) Toen ik kassawerk deed zat ik ook al geregeld om 4 uur met mijn avondeten, dan is de avond veel beter vol te houden (ik kreeg geen pauze als ik van 5 tot 8 moest en dan sluit).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:16

Het zijn maar 4 uurtjes en je hebt een kwartier pauze, dan moet er toch wel iets zijn waar je ruim op kan teren? Wat eet je de rest van de dag?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:17

Van tevoren thuis goed eten en dan in het kwartier pauze nog iets. Je werkt verdorie 4 uur en een kwartier, je kunt toch wel 3 uur zonder eten?

Ik werkte in het restaurant van het ziekenhuis en dat was bijna elke avond rennen, vliegen, springen. (was er dan 3.5 uur, of ik moest langere diensten hebben). Dan was het om 4 uur thuis of half 5 op het werk snel wat naar binnen bunkeren als volledige maaltijd en daar kon ik op teren tot de volgende dag hoor. Eventueel thuis nog iets van fruit.

Denk dat het probleem ligt dat jij niet genoeg eet voordat je moet werken..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:17

Ik denk dat je je eerder moet richten op je pauze en daar iets met langzame koolhydraten moet nuttigen.. Want je zou zo'n ritje gewoon moeten kunnen overbruggen met een goed hapje in de pauze, ook al valt ie wat vroeg.. gemiddeld zit er zo'n 2-2,5 uur tussen pauzes, dus je zit ook niet echt heel erg scheef.

dan hoef je hooguit nog een of twee mandarijntjes weg te tikken tussendoor en dan red je het prima.

en gezien het tijdstip van je shift. zou ik ook je ontbijt nog even goed onder de loep nemen..
als je lichamelijke arbeid moet leveren en je eet vooraf niet voldoende.. gevolgd door een korte eerste stint met daarna lang.. dan kan ik mij voorstellen dat je rond een redelijk normale ontbijt tijd omvalt en alles zeer doet..

Misschien een bord brinta vooraf? of iets anders dat echt staat in de maag..
dan hoef je in de eerste pauze eigenlijk alleen nog maar aan te vullen met langzame koolhydraten..

En als dat niet werkt.. gewoon aankaarten bij je baas dat het zo niet gaat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:19

Nee gezond zal het wel niet zijn, ik eet ook van tevoren thuis wel een maaltijd hoor. Vaak twee tostis, of soep met brood, of groente.

En uuh... Kip hoort helaas niet bij vegetarisch :Y) Maar dat is wel een idee (voor een andere keer dan, mn moeder vermoordt me waarschijnlijk als ik daar nu mee aan kom zetten).

Plien, ik eet de rest van de dag een boterham 's ochtends, een halve boterham om 10, een hele boterham en fruit om 12, fruit of een koekje tussendoor en normaal gesproken avondeten om 7.

Elena, volgens mij denk je dat het om 5 tot 9:15 's ochtends gaat, het gaat om de avond haha.

Anoniem

Re: Iets kleins/snels waarna je lang geen honger meer hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:20

Je eet dus eigenlijk op zo'n dag alleen maar brood. Brood is een ontzettend snelle koolhydraat en het is dus ook best heel logisch dat je daar 's avonds niet op kan teren.

Als je geen kip kan eten zijn er meer dan genoeg andere opties. Is hier al meer dan genoeg aan tips gegeven (denk pastasalade, couscoussalade..) Quinoa kan je ook heel lekker met een eitje en wat groente bakken en koud eten.

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:20

MorganeR schreef:
Nee gezond zal het wel niet zijn, ik eet ook van tevoren thuis wel een maaltijd hoor. Vaak twee tostis, of soep met brood, of groente.

En uuh... Kip hoort helaas niet bij vegetarisch :Y) Maar dat is wel een idee (voor een andere keer dan, mn moeder vermoordt me waarschijnlijk als ik daar nu mee aan kom zetten).

Plien, ik eet de rest van de dag een boterham 's ochtends, een halve boterham om 10, een hele boterham en fruit om 12, fruit of een koekje tussendoor en normaal gesproken avondeten om 7.

Elena, volgens mij denk je dat het om 5 tot 9:15 's ochtends gaat, het gaat om de avond haha.

Ik vind dat je vrij weinig eet ik zou toch als ik jou was rond 4 uur iets van pasta/rijst of iets eten. Dus een complete maaltijd. Het is wennen, ik had er ook veel moeite mee. Maar hierdoor kan je wel gewoon lekker werken zonder honger te krijgen :) Ik at dan na mijn kassadienst thuis nog een broodje ofso.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:21

Ik heb deze tijden ook regelmatig gewerkt. Eerst 8.30 tot 16.30 stage daarna 17.00 tot 21.30 werken achter de kassa. Tussendoor fietste ik nog bijna een halfuur om op mijn werk te komen waardoor ik maar nét op tijd kon :+

Ik at altijd van te voren iets (brood op de fiets) en in de pauze at ik mij weer vol.

kan je niet vragen om iets later pauze te kunnen houden ivm het anders niet redden? dat je bv als laatste op pauze kan of gewoon eerst wat anders kan doen? dat deed ik ook vaak.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:23

Ja, nu je het zegt eet ik inderdaad op zo'n dag alleen brood... Nog niet over nagedacht.

Ik zou het wel kunnen vragen inderdaad, maar dan wil ik ook zeker weten dat het écht niet anders kan.

soloro, dat was dan mijn 'dagelijkse' schema, dus op de dagen dat ik niet werk. Als ik wel werk eet ik rond 4 uur iets van een gevulde soep of een tosti, en dan in de pauze weer iets, en dan vaak 's avonds laat nog wat, afhankelijk van hoe moe ik ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:29

Dus je eet in dat kwartiertje zo weinig als vervanging van avondeten? Waarom eet je niet gewoon om 4 uur voor je moet gaan werken? En dan echt een fatsoenlijke avondmaaltijd, geen snelle tosti ofzo, dan moet het prima te doen zijn om zonder honger/flauwvallen te werken. Zo deed ik dat ook altijd.

Van wat jij opnoemt wat je eet op zo'n dag zou ik het niet eens redden tot aan 5 uur :+

soloroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:30

MorganeR schreef:
Ja, nu je het zegt eet ik inderdaad op zo'n dag alleen brood... Nog niet over nagedacht.

Ik zou het wel kunnen vragen inderdaad, maar dan wil ik ook zeker weten dat het écht niet anders kan.

soloro, dat was dan mijn 'dagelijkse' schema, dus op de dagen dat ik niet werk. Als ik wel werk eet ik rond 4 uur iets van een gevulde soep of een tosti, en dan in de pauze weer iets, en dan vaak 's avonds laat nog wat, afhankelijk van hoe moe ik ben.

Eerlijk gezegd vind ik een tosti voordat je gaat werken in de avond te weinig :) Zorg echt dat je een "echte" maaltijd binnen krijgt :) Soep kan wel idd, maar ik denk dan eerder aan iets van pasta of rijst of aardappelen etc ;) Maar je moet zelf doen waar jij je prettig bij voelt, maar ik merkte dat ik geen honger had tijdens het werken als ik van te voren echt een maaltijd at :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:31

Ik vind het juist altijd nogal veel klinken als ik het zo opschrijf haha. Zoals al gezegd eet ik rond 4 (zo ook dalijk) óf twee/drie tosti's óf een goed gevulde soep met noedels.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:32

Een smoothie. Kun je prima thuis maken en meenemen.
Door er groente en fruit door te doen, vult het lang en krijg je ook nog eens een portie groente/fruit binnen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:34

Ik zal dadelijk eens kijken waar onze blender ook alweer heen is... We hebben een tijd geleden veel smoothies gemaakt maar nu niet meer echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:34

Als ik zo weinig zou eten als jij doet zou ik echt omvallen voordat ik überhaupt begin met werken.. Zelf ontbijt ik zo uitgebreid als mogelijk qua tijd, eet op z'n minst havermout en een smoothie. Het liefst nog met een gekookt ei erbij voor de eiwitten en door de havermout nog wat extra fruit. Als lunch eet ik het liefst iets warms, een gevulde soep oid.. En dan als avondeten iets wat laag in koolhydraten is en hoog in eiwitten (bij voorkeur met veel kip/rundvlees en zo veel mogelijk groente).

Als ik nog trek krijg tussendoor eet ik het liefst een mueslireep of een stuk fruit (bij voorkeur een banaan). Zelfs met zulke hoofdmaaltijden heb ik dus nog behoefte aan een tussendoortje.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:36

Ik zou volgens mij nooit zoveel tijd hebben voor een ontbijt haha. Mijn ontbijt is op dit moment slechts één portie (30 gram) van die Kellog's cornflakes met melk...

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:37

antje_vip schreef:
Pannenkoekjes maken van 2 eier en 1 banaan. Dat vult echt enorm

Dit doe ik ook altijd ja :j
Toevallig mag ik straks ook weer achter de kassa zitten van 5-9. Voor ik ga werken, maak ik altijd twee van die pannenkoekjes, dat kost denk ik tien minuutjes. Ik neem die pannenkoekjes mee en leg ze op m'n werk gewoon in de koelkast. Meestal krijg ik er in m'n pauze maar een op, die dingen zijn enorm vullend maar je kan er makkelijk nog een paar uur op door.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:38

Dan vind ik het niet gek dat je snel weer honger hebt. Die kellogs zijn een enorme suikerbom en zorgen ervoor dat je daarna gewoon weer honger krijgt.
Tijd voor een goed ontbijt kun je maken hé, door simpel een half uurtje eerder op te staan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:39

Is dat dan echt álles wat erin gaat? 2 eieren en een banaan?

Ja dat klopt ijssnuiver, dat is al tijden een probleem (op tijd opstaan, haha)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:40

het makkelijkste om in een minuut te eten dat vult is een gekookt eitje, eiwitten vullen het best.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:43

MorganeR schreef:

:j avond is 17.00 tot 21.15h

Maar wat jij eet overdag is sowieso al weinig. eigenlijk probeer jij in zijn geheel te leunen op die twee tosti's (twee boterhammen? of 4 boterhammen. want gezien de rest van je dag denk ik dat jij 1 gesneden tosti doodleuk twee tosti's noemt lol.. ik krijg twee tosti's niet op, zeer zeker niet als ik de rest van de dag weinig eet)..

Doordat je zo weinig eet, ben je dus zwaar aan het leunen op je avondeten, wat je door je werk moet uitstellen..

Overdag meer eten en dan is het hele probleem weg. En de laatste maaltijd voor het werk geen soep met brood of tosti, dat zijn over het algemeen snel verteerde dingen, dus daar heb je weinig aan voor het werken. tosti's en noodlesoepjes zijn gewoon een snack, snelle hap..

gewoon je avondmaaltijd vervroegen is nog het beste.. voor het werk heb je het nodig, na het werk ben je eigenlijk al 'te laat' voor de maaltijd om het nog effectief te benutten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:45

Nee ik noem twee tostis gewoon 4 sneetjes met kaas (en 3 dus 6) :+

Dat zou wel zo kunnen zijn inderdaad, nooit echt over nagedacht... Helaas is het op school ook niet heel makkelijk om iets anders dan brood mee te slepen haha.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:46

Gekookt ei? Of een omelet van huis meenemen? (kan je ook koud eten)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:47

MorganeR schreef:
Nee ik noem twee tostis gewoon 4 sneetjes met kaas (en 3 dus 6) :+

Dat zou wel zo kunnen zijn inderdaad, nooit echt over nagedacht... Helaas is het op school ook niet heel makkelijk om iets anders dan brood mee te slepen haha.

Je kunt fruit meenemen, een maaltijdsalade maken en meenemen. En (kom ik weer ;) ) een goed gevulde smoothie.