Wilawander schreef:anne_bento schreef:Zoals al een aantal keer genoemd, havermout met water!
Wat wij vaak deden is havermout met water in de blender, de havermout wordt dan heel klein en gemixt met het water (rauwe havermout dus!). Daarbij gooiden we dan banaan, en ander fruit. Heerlijke smoothie die goed vult en energie geeft voor een paar uur. En het is nog ontzettend lekker ook!
Dat ga ik zeker proberen.![]()
Een stuk fruit pak ik zeker al tussendoor maar meestal dus ook s'avonds. S. morgens eet ik vaak maar een kwart appel en beland de rest bij onze pony. En een reden om het al helemaal niet meer te pakken...
Kant en klare zakken groentes en dergelijke hebben we hier helaas niet in de winkels. Ga wel af en toe naar NL en daar neem ik dan inderdaad wel een paar mee of vries wat in. Het zelf snijden is vaak niet meer mogelijk s'avonds. Als ik thuis kom dan is het meestal strompel strompel en op de bank en mijn handen willen dan niet meer wat ik wil. Mijn man verzorgd dan de honden enz en ik zorg dan dat er wat te eten op tafel komt en dat moet dan dus echt simpel zijn. Hij wil het ook wel doen maar dan word het nog later en hij is dan ook erg gemakkelijk met doe maar iets makkelijks. En hij is een hele slechte groente en fruit eter wat het ook niet makkelijker maakt.
Maar we gaan er mee aan de slag
Wij kopen juist de groente in Duitsland. De diepvrieszakken. Zo heb je altijd genoeg groente in huis en heb je in een minuut of 10 een lekkere soep in elkaar geknutseld als je even geen tijd of zin hebt. Verse groente doen we uiteraard ook, maar dat duurt idd wel aanzienlijk langer om te bereiden. Die groente is ook super geschikt voor de wok omdat je eruit kunt halen wat je nodig hebt
Denk dat het vooral je zelfdiscipline is. Niet al lopend een kwart appeltje naar binnen werken maar aan tafel zitten, appel op eten (met mes in parten snijden en dan eten) en pas wat gaan doen als je het op hebt. Niet eten is een aanwensel...
)
.