eigenlijk alleen voor mensen met insulineresistentie en diabetes lijkt een koolhydraatbeperkt dieet echt de uitkomst te zijn om af te kunnen vallen, omdat deze mensen een probleem hebben met insuline en je dat us buitenspel wilt zetten.Goof, als toevoeging op jou: wanneer er sprake is van een spastische darm/prikkelbare darm reageer je vaak op de FODMAP's. Fodmap's zijn specifieke koolhydraten waarbij de darmen op 1 of meerdere FODMAP slecht reageren. Zodra je dus alle koolhydraten elimineert (waaronder dus ook de FODMAP) zul je daar een klachtenvermindering van vinden. Eigenlijk vergelijkbaar met iemand die een koemelkeiwit allergie, die alle eiwitten uit de voeding schrapt en dan geen klachten meer heeft.
Dan over mezelf: ik eet "koolhydraatarm", maar noem het liever eiwitrijk
ik sport veel en gebruik daarom veel eiwitten en heb daarom weinig kcal over om nog koolhydraten te eten, tenzij ik mezelf ga overeten. Ik eet daarom vrijwel geen brood.Cecile, een niebeschadiging of hartbeschadiging is zeker nog niet wetenschappelijk aangetoond, tenzij je doelt op een ketose-dieet. Men heeft heel lng gedacht dat de vele eiwitten de nieren beschadigen, maar zoals je nieren gezond zijn kan een grote hoeveelheid eiwitten geen kwaad.