Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arrabel schreef:verootjoo schreef:Alles is giftig als je er binnen bepaalde tijd teveel van inneemt, zelfs water. Bij de ene stof is dat een theelepeltje, bij de andere een emmer
Water is volgens mij niet giftig hoor...
Je kan er wel van in coma raken en sterven maar dat heeft een andere reden, niet dat het giftig is.
Maar stel dat alles waar je te veel van neemt giftig is, is dan alles waar je maar een klein beetje van neemt (zoals E621) niet giftig?

Zo is het met elke stof NatasjavE schreef:SAKKIA schreef:Hoezo vegatariër?
Ik eet idd geen tomaten en geen soya. Kaas eet ik wel maar met mate, dat vind ik namelijk te lekker om te laten liggen en heb ik ook niet tot nauwelijks last van.
In rundvlees zit het ook.

Collie2008 schreef:Maarre over eten gesproken en over welk stofje dan ook. Mensen moeten gewoon weer meer bij de natuur gaan staan, beter nadenken, zelfstandig nadenken vooral. Dus niet al die rommel kopen van de reclame's maar gewoon puurder eten. oftewel zelf klaarmaken. Meer groentes, noten, zaden etc. I.p.v. wit brood met hagelslag kant en klare Sate bij je Nasi groentenpakket (kant en klaar) en gestoofd in je kruidenzakje met witte rijst
Arrabel schreef:verootjoo schreef:Alles is giftig als je er binnen bepaalde tijd teveel van inneemt, zelfs water. Bij de ene stof is dat een theelepeltje, bij de andere een emmer
Water is volgens mij niet giftig hoor...
Je kan er wel van in coma raken en sterven maar dat heeft een andere reden, niet dat het giftig is.
Maar stel dat alles waar je te veel van neemt giftig is, is dan alles waar je maar een klein beetje van neemt (zoals E621) niet giftig?

SAKKIA schreef:Ik heb hier even op gegoogled en ik kom enkel bewerkt vlees tegen waar E621 zit.
NatasjavE schreef:SAKKIA schreef:Ik heb hier even op gegoogled en ik kom enkel bewerkt vlees tegen waar E621 zit.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Maar het zit ook in natuur gerijpt rundvlees.

NatasjavE schreef:Vivian__ schreef:Mijn man is heeft een e621 intolerantie... Hij word er doodziek van als hij ook maar een heel klein beetje binnen heeft. Denk aan diarree, hoofdpijn, misselijkheid, of zn darmen stoppen gewoon en dan is ie helemaal opgeblazen en krijgt hij hartkloppingen ed.
Vervelend, het zit in een hoop producten (ook onder andere namen!).
Dus jouw man is vegetarier, eet geen kaas, geen tomaten en geen soya?
SAKKIA schreef:[
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Maar het zit ook in natuur gerijpt rundvlees.

Vivian__ schreef:Mijn man eet niets met TOEGEVOEGDE smaakversterkers nee.
NatasjavE schreef:Vivian__ schreef:Kennelijk wel. Je zou hem eens moeten meemaken als we per ongeluk toch niet goed opde vverpakking hebben gekeken
Waarschijnlijk allergisch voor iets anders
NatasjavE schreef:Vivian__ schreef:Mijn man eet niets met TOEGEVOEGDE smaakversterkers nee.
Dat maakt voor je lijf helemaal niets uit.
Voor de goede orde. Het is goed om voedingsmiddelen te vermijden waar het aan toegevoegd is.
Maar niet vanwege e621. Vanwege teveel vet, suiker en zout wat er in zit.
In de praktijk komt het er dus op neer om e621 te vermijden....maar om andere redenen dan het goedje wat nu "schuldig" bevonden wordt.
Vivian__ schreef:NatasjavE schreef:
Waarschijnlijk allergisch voor iets anders
Waarschijnlijk heb jij een vertekende kijk op dingen? Hij is door de hele molen gegaan en dit is vastgesteld.
NatasjavE schreef:Onzin. E621 zit in grote hoeveelheden in diverse voedingsmiddelen waarvan bewezen is dat ze juist erg gezond zijn.
Tomaten bijvoorbeeld. Erg gezond zijn die. En er zit in sommige tomatenrassen meer e621 dan in een boullionblokje.
De rede waarom het niet goed is dat het aan voedingsmiddelen wordt toegevoegd is dat het ongezond niet lekker eten lekkerder maakt. (te vet, te zout, te veel suiker.)
Maar als stof zelf is het niet giftig, niet gevaarlijk niet ongezond.
Je moet e621 niet(perse)mijden. Je moet de voedingsmiddelen mijden waar het aan toegevoegd is. Die zijn slecht voor je.