Gezonde snack recepten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:05

Super handig topic dit!

rapunzelx

Re: Gezonde snack recepten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:07

Ik heb net een bakje yoghurt met 2 appels, wat muesli en wat kaneel er doorheen. Heeeeerlijk!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:10

Klinkt allemaal heerlijk, maar ben ik de enige die na zo'n gezonde snack gewoon nog steeds zin heeft in een een 'echte' snack? Vandaag tussendoor ook al yoghurtje met fruit, mandarijntjes en meloen gehad, maar dat doet niets af aan het gevoel zin in zak chips/reep chocola.. :Y) :o

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:11

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:15

Ik eet vooral wortel, paprika, komkommer en cherry tomaatjes. Granaatappelpitjes zijn ook echt heel lekker! En kijk eens op www.bodyenfitshop.nl, daar kun je whey snacks kopen en bakjes noten enzo.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:16

Selket schreef:
Klinkt allemaal heerlijk, maar ben ik de enige die na zo'n gezonde snack gewoon nog steeds zin heeft in een een 'echte' snack? Vandaag tussendoor ook al yoghurtje met fruit, mandarijntjes en meloen gehad, maar dat doet niets af aan het gevoel zin in zak chips/reep chocola.. :Y) :o

Ik ken het. Meestal meer zin om te snacken rond het middaguur dan 's avonds na het eten. Maar toch een dag geen snack gehad dan heb ik altijd zo'n onvoldaan gevoel :Y)

Probeer eens crackers met smeerkaas en wat komkommer. Ik zelf eet regelmatig een snack-a-jack zodat ik toch het idee heb gehad iets van chips oid binnen te krijgen (hoezo verslaving... 8)7 )
Wrap met een klein beetje philadelphia & komkommer/tomaat etc?

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:16

Selket schreef:

Dat heb ik nou ook altijd. Eet ik eerst allemaal gezonde snacks om daarna toch met een zak chips of koek/chocola te eindigen. :Y)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:21

Handig topic! :)

Ik ben toch ook weer van plan om wat gezonder te gaan eten.
Heb een periode gehad dat ik vaak snoeptomaatjes at, en rozijnen: heerlijk! :D

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:21

Humus als dip en dan als dippers: wortel komkommer en paprika.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:27

Kikkererwten uit laten lekken, kruiden erop (paprika poeder, knoflook, kurkuma, of wat je lekker vind) en dan 20 min roosteren op een bakplaat met een bakpapiertje in de oven! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:31

Ik had vandaag zelfgemaakte hummus, daar dipte ik roosjes rauwe broccoli in. Verder zal ik nog wat kwark eten, een sinaasappel, een zelfgemaakt yoghurt ijsje en een kiwi
Verder ben ik fan van zelfgemaakte tomatensoep oid. Vult goed en super gezond!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:33

Quidou schreef:
Kikkererwten uit laten lekken, kruiden erop (paprika poeder, knoflook, kurkuma, of wat je lekker vind) en dan 20 min roosteren op een bakplaat met een bakpapiertje in de oven! :)

Dit dus! Ik spoel ze af, dep ze droog en kruid ze met zout, paprikapoeder en cayennepeper. 20 minuten in de oven is te lang, ik vind ze zelf na 10-15 minuten het lekkerste. Je kan ze ook als zoete variant maken met honing/kaneel.

Hiermee heb ik echt het snack-gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:35

Ik lees later het topic door, leuk! :D

Wat ik vaak eet zijn zelfgemaakte (energie)/notenrepen. Erg lekker en vullen goed. :j
Zo heb ik nu flapjacks gemaakt. Daarin zit havermout (ik gebruik brinta), boter, stroop, bakpoeder, zout (0,5 tl maar), ei, suiker. (Van allemaal niet zo veel nodig hoor!).
Dat is mijn 'basisrecept' en ik varieer met verschillende dingen erdoorheen. Zo zit er nu pure chocola en pecannoten doorheen (chocola waar veel cacao in zit, is dus redelijk gezond. Daarnaast niet zo heel veel er in gedaan hoor) en ook dat smaakt heerlijk! Volgende keer misschien iets met een fruitsoort erdoorheen, of andere noten. Dat soort dingen werken goed! Website van Rens Kroes heeft ook lekkere tussendoortjes, helaas nog niet veel kunnen proberen. :P

Daarnaast kan je nog snoeptomaatjes eten. Ook appel met kaneel, suiker en rozijnen vind ik heerlijk. :j

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:41

Als je die 'ongezonde' zoetigheden wil vervangen door iets 'gezonders', maar ook eens zin hebt iets stevigers dan groentjes of fruit, dan kan je natuurlijk ook altijd zelf 'gezond bakken'. Zoek maar eens op 'gezonde muffins' of 'mueslirepen'. Zo kan je toch nog af en toe eens van iets zoet genieten, zonder dat je jezelf moet zorgen maken wat voor troep er allemaal zou kunnen inzitten. :)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:24

Yucca schreef:
Dit dus! Ik spoel ze af, dep ze droog en kruid ze met zout, paprikapoeder en cayennepeper. 20 minuten in de oven is te lang, ik vind ze zelf na 10-15 minuten het lekkerste. Je kan ze ook als zoete variant maken met honing/kaneel.

Hiermee heb ik echt het snack-gevoel!

Ik heb een simpel magnetron oventje die zal misschien wat minder (snel) heet zijn :o Goed idee met honing en kaneel ga ik ook een keer proberen, klinkt lekker!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:29

Wat ik heel lekker vind savonds voor de tv zijn komkommertoastjes! Gewoon komkommer in plakken snijden, met schil en daarop doe ik dan een beetje filet american, ossenworst, slankie. Snij de plakken behoorlijk dik en zit na 6 al vol en toch heb je het gevoel dat je een "echte" snack hebt gehad.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:30

_Ekenna schreef:
Klopt. Ik maak me er ook niet druk over, maar omdat TS opzoek is naar gezonde snacks weet ik niet of die wel in het rijtje thuis hoort. :D

gelukkig :) sommige mensen snappen eten niet en tellen alleen calorieën :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:06

Ik eet graag zakken en dan zakken met worteltjes

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:27

Nog iets wat mij te binnen schiet: radijs!
At ik altijd tussendoor bij een vriendin thuis. Even wassen, groen en kontje eraf snijden en klaar om op te eten! Je moet er natuurlijk wel van houden, heeft best een scherpe smaak soms.
Je kunt ze ook dippen in een lekker sausje, geen idee welke ze bij haar thuis altijd gebruikten (knoflooksaus?), is natuurlijk wel minder gezond..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:29

www.alovelyencouragement.nl
Heerlijke blog :+: Met verantwoorde tussendoortjes, suikervrij, glutenvrij, histaminevrij, lactosevrij.
Sommige recepten die extra energie geven.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:59

Kwarkbrood: 250 g volkoren(spelt)meel, 250 g Griekse yoghurt, 1 biologisch ei, theelepel bakpoeder, 75 g rozijnen, 50 g gedroogde cranberries (of ander gedroogd fruit), 2 tl kaneel, 2 el kokosrasp. Meng eerst alle droge ingredienten, doe dan de kwark erbij en stop het deeg in een ingevet cakeblik. Zet de oven op 220 graden en doe GELIJK het brood in de oven (niet voorverwarmen!), 30 minuten bakken en klaar! :)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:04

Bananenbrood: 3 rijpe bananen, 50 g ontpitte dadels, 3 eieren, 100 g amandelmeel, 50 g havermout, 1,5 tl bakpoeder, handje ongezouten noten (walnoten, amandelen, pecan, etc.), beetje zout.

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Havermout in de keukenmachine tot poeder malen. Bananen + dadels in de keukenmachine malen tot een gladde massa. Klop de eieren luchtig en meng met bananenmengsel. Voeg havermoutmeel, amandelmeel en bakpoeder toe en roer tot een glad beslag, voeg daarna de noten toe. Bak in een cakeblik 40-50 min (als de bovenkant te donker wordt afdekken met bakpapier).

Echt een aanrader, heel lekker! :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:08

Ik kwam vandaag bij de Deen een doosje tegen met 3 zakjes.
1 met fruit en noten en 1 met een andere smaak. Heerlijk tussendoortje!!

Afbeelding

Appie heeft ze dus. Alleen bijna 3 euro. Bij Deen nu voor 2 euro. Morgen groot inslaan dus.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:11

Je kunt ook gewoon een handje studentenhaver nemen! :Y) Maar daar moet ik bij zeggen dat ik van weinig geld rond moet komen en dat soort verpakkingen pure verkooptrucs vind... :o
Laatst bijgewerkt door Quidou op 07-01-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:11

Misschien wat groot voor een snack maar ik maakte vroeger altijd twee kleine pannenkoekjes van ei en banaan. Gewoon de ei en de banaan bij elkaar in een kommetje doen, mengen, en als je het nog wat zoeter wil hebben kan er honing of kaneel door heen (ik deed er ook nog een beetje havermout bij). Dat bakken en je hebt een heerlijk zoete pannenkoek die goed vult :)