Smoothie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:14

Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 04-01-15 00:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:14

Smee__ schreef:
Ik heb die van de action, vind hem best fijn omdat hij ook wat kleiner is dus je meteen een goeie hoeveelheid hebt! Heb met die normale grote blenders altijd dat ik er veel te veel in doe en ik zoveel moet opdrinken :')

Op mijn grote blender zit een dop die vacuüm afsluit. Randje schoonmaken en hop, in de koelkast. :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:15

Vera96

Re: Smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:19

Hm, die grotere princess blender ziet er ook wel goed uit, misschien dat ik maar voor die ga.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:21

Ik heb ook een princess blender gehad. Opzich kun je daar wel goed smoothies mee maken maar echt zware dingen kan die niet aan.
Heb nu een blender die op mn keukenmachine kan, ideaal.

Kijk trouwens is op bol.com naar boeken van smoothies. Staat genoeg op en helemaal niet duur.
Heb toevallig net 2 boeken besteld over groene smoothies.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:41

VeraPopeye schreef:
Hoe duur is die van de action? Ik wil er nu namelijk niet meer dan 30 euro aan uitgeven, ik heb echt geen flauw idee of het me bevalt namelijk. :D

Die kleine is volgens mij rond de 7 euro.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:43

Ik heb een blender die lijkt in het eerste bericht.
Tot nu toe bevalt die super!
Paar keer in de week maak ik een smoothie.
Tot nu toe allen nog met groenten.
Soms pers ik nog sinaasappels uit voor erbij en soms voeg ik iets water eraan toe.
Yoghurt kan ik ook eens proberen!

Vind het ook handig die draai dop erop. Kan je zo in de koelkast doen inderdaad.
Ik maak vaak voorraadje voor 2 dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:46

Leuk dit topic! Toevallig net een boekje binnen over groene smoothies van bol.com en sinds gisteren mijn eerste smoothie gedronken!
Dit deed ik erin:
Een appel
Een banaan
Handje bladpsinazie
Handje romaine sla
Cocos water
Halve citroen uitgeperst

Ik dacht dat het heel vies naar groenten zou smaken maar eigenlijk was het heel zoet en je proeft vooral de banaan. Zelfs mijn vriend vond het lekker haha. Dus vanmiddag ga ik er weer eentje proberen! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:47

Ik koop bij de appie altijd een Doosje vol fruit uit het vriesvak en dat vul ik aan met fruit wat op de fruitschaal ligt.
Ik gebruik vruchtensap om het inderdaad smooth te krijgen. Het liefst sinaasappelsap want ik hou van zuur.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:48

Ik kom hier ook even kijken!
Een boek heb ik een (kleine) blender ook.
Maar het wordt tijd om ook eens echt smoothies te maken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:53

In plaats van een blender gaat het maken van smootie ook prima met een staafmixer en een wat hoge kan. Ik eet elke morgen een smootie met havermout (nachtje geweekt met een beetje citroensap), fruit en Griekse yoghurt (ja, met 10%vet). Fruit kan vanalles zijn en inderdaad de zakken diepvriesgroente zijn handig. Ik zoet het soms (hangt af van welke fruitsoorten) met een scheutje agavesiroop. Altijd de hele vruchten zodat je zoveel mogelijk profiteert van de vezels: mandarijnen, peren en appels ongeschild, walnoten alles wat rijp is, gebruik ik.
PS soms zijn de vruchten uit de diepvries gezoet met suiker. Die van de Lidl niet.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:08

de blunder van prinses raad ik niet aan , na 2 meer gebruiken liep alles door de kan heen aan de onderkant . Weg blunder .
Ik heb de to go blender van de action , goed ding en je kan je fles zo meenemen !
Was iets van 6/7 euro of zo.
Verder is de combinatie mango met ananas en ijsblokjes lekker , lijkt op die van de Mac alleen dan met meer echt fruit denk ik :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:28

Als je uiteindelijk voor een wat duurdere blender wilt gaan zou ik op kieskeurig.nl of een dergelijke site gaan kijken en dan kijken wat voor ervaringen mensen ermee hebben. Na gebruik van een goedkopere weet je tegen die tijd wel wat je zelf belangrijk vindt aan zo'n apparaat.
Hoe harder de ingrediënten die je wilt gebruiken hoe sterker de blender moet zijn lijkt mij. Als je alleen zachte ingrediënten gebruikt dan maakt het volgens mij niet zoveel uit.
In mijn kerstpakket zat er een met 250W. Daar moet je volgens mij geen bevroren dingen of noten instoppen ;-).

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:25

Zelf maak ik ook geregeld smoothies, ik doe het dan altijd met (bevroren) fruit en soms wat spinazie erdoor. vocht doe ik er eigenlijk weinig door, maar om het te verdunnen soms wel. Dan is het gewoon wat water, vergesperst sinaasappelsap of een mandarijntje, aangezien daar veel vocht uitkomt. :)

Die blender lijkt me wel heel handig, iemand ervaring ermee?
We hebben hier namelijk ene blender van KitchenAid en die is enorm fijn, maar altijd zo'n grote bak, zou het het dan waard zijn om die domo blender nog bij te kopen?

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:29

O ik volg. Zijn hier trouwens mensen die smooties maken om af te vallen?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:37

Blitz22 schreef:
O ik volg. Zijn hier trouwens mensen die smooties maken om af te vallen?

Ben zelf met behulp van groene smoothie,s en het aanpassen van mijn eetgewoontes 34 kg afgevallen .

Er is ook een groene smoothie topic ...

[VT] Groene smoothies! Wie nog meer?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:15

Hee, naar zo'n topic was ik op zoek! Na al dat veel te lekkere en vette eten van de feestdagen ben ik momenteel op "detox". Niks detoxen hoor, maar ik noem het zo omdat ik niet zo heel veel fruit eet.

Blender gevonden in de kast (2 zelfs :') ) en van de week begonnen met een simpel recept zoeken.
Ik heb weleens smoothies uit standjes en bij La Place enzo geprobeerd, maar dat vond ik echt heel erg vies. Kwam dus op het : banaan, amandelmelk en avocado"- recept uit, wat iedereen lekker schijnt te vinden. En inderdaad, het was lekker!

Verder deze week een beetje aan het experimenteren geweest, gezien ik hier nog van alles had liggen (krijg elke 2 weken een krat g&f van het werk) en zit nu aan een groene die bijzonder lekker is.

Heel simpel ook: mango, banaan, water en spinazie. Spinazie proef je totaal niet, maar de mango wel en dat maakt het lekker zoet en fris tegelijk.

Ja, ik ben om. Morgen begint mijn normale werkschema weer en wil er dus absoluut elke dag eentje mee gaan nemen naar het werk.

Denk dat ik er voor morgen eentje maak met meloen, (soja)yoghurt en munt :).

Iemand nog ontzettende aanraders? Hou wel van een beetje zoet en mag niet te draderig zijn :D.

Die blender hierboven is ook handig met dat glas die je mee kunt nemen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:02

Ik vandaag wat inkopen gedaan, havermout, magere yoghurt, verse mango, en nog bevroren fruit.
Morgen denk ik een smoothie proberen met havermout magere yoghurt en mango.
Mooi vanavond vast maken, de koelkast in, en dan morgen lekker als ontbijt!