Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Ik voel me heel goed bij het vegetarisch eten. Ik ben steeds meer aan het experimenteren met het zelf maken van vleesvervangers, zo heb ik heerlijke champignonburgersmaar in veel gerechten als lasagne en quiche mis je het vlees niet eens

Naamloos1 schreef:Lastig zeg.. Dus zonder vlees krijg je wel een tekort aan bepaalde voedingsstoffen begrijp ik? Maar die vleesvervangers zijn hartstikke duur toch?
Vlees zou ik nog wel kunnen laten, maar de toetjes en melk etc. Dat zou ik echt heeeeel lastig vinden...

maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat vegetarisch eten niet helpt om dierenleed te stoppen. In je eentje is dat wellicht waar, maar als je bedenkt dat er bijna een miljoen vegetariërs zijn in Nederland.. Dat zijn enórm veel dieren die helemaal niet gefokt en gedood hoeven te worden, en dus is dat toch een hoop minder dierenleed. 
hartstikke mooi toch?
en uiteraard moet je gewoon genieten van je biefstukje
zou stom zijn om biefstuk te eten als het je niet smaakt. Daarom eet ik al 20 jaar geen biefstuk of ander vlees meer
ik vind groente veel lekkerder! 
8nnemiek schreef:Maar ook als je gewoon mindert dan hoeven er uiteindelijk minder dieren gefokt te worden