Bijna 1 jaar vegetarisch.. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: Bijna 1 jaar vegetarisch.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:54

mijn vriend en ik eten sinds een paar weken zo goed als vegetarisch! als we bij andere mensen eten, eten we gewoon met de pot mee (bijv. bij zn ouders) en met kerst hebben we ook gewoon van alles gegeten.. maar thuis eten we nu geen vlees meer! heb ook ontdekt dat de vleesvervangers toch best lekker zijn, dus heb dan 'mis' ik het niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:59

Ik ben nu ook ongeveer een jaar vegetariër, of nouja pescotariër want ik eet nog wel af en toe vis. Maar daarnaast heb ik ook een melk intolerantie waar ik dit jaar pas achter ben gekomen. Maar melk zit echt in bijna alles dus zit af en toe met mijn handen in het haar wat ik nou wel kan eten :P Probeer af en toe inspiratie op te doen op veganistische websites. Wil aankomend jaar wel zoveel mogelijk veganistisch gaan eten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:00

Ik wil heel graag die uitdaging aan gaan. Ik eet de laatste tijd namelijk steeds met meer moeite vlees. Tijdens het avondeten sla ik de vlees al over, puur omdat ik er niet van houd. Wel vind ik de frikadel of kroket bij de friet nog wel eens lekker, dus daar zou ik ook van af moeten... Maar zou het wel willen proberen.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:17

Loei schreef:
Ik wil heel graag die uitdaging aan gaan. Ik eet de laatste tijd namelijk steeds met meer moeite vlees. Tijdens het avondeten sla ik de vlees al over, puur omdat ik er niet van houd. Wel vind ik de frikadel of kroket bij de friet nog wel eens lekker, dus daar zou ik ook van af moeten... Maar zou het wel willen proberen.

Proberen kan nooit kwaad! :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:29

Even een niet-vage die hier mee leest.

Wat eten jullie nou bijvoorbeeld op brood? Altijd zoetigheid? Of zijn er nog dingen aan broodbeleg die ik over het hoofd zie nu?

En hoe gaan jullie om met bijvoorbeeld pastasaus enzo, daar zit meestal ook wel een dierlijk percentage in, maken jullie alle saus zelf of pakken de meeste van jullie toch wel de kant en klaar sausen en de sausen waar alleen water bij hoeft?

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:33

Ik ben ook bijna 2 jaar vegetarisch. :D Wel vis zoals je zegt. Vinden jullie het ook altijd zo irritant als mensen gaan vragen waarom je vegetarisch bent en vervolgens een enorme discussie erover aangaan? :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:44

Op brood: vleesvervangers, pindakaas, hazelnootpasta, sla met komkommer, appelstroop, honing, banaan, speculaas.. En ook wel eens echte zoetigheid hoor :)

Tomatensaus maak ik idd altijd zelf, maar er zijn ook heel veel vegetarische sauzen te koop hoor :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:32

Clemency schreef:
Ik ben ook bijna 2 jaar vegetarisch. :D Wel vis zoals je zegt. Vinden jullie het ook altijd zo irritant als mensen gaan vragen waarom je vegetarisch bent en vervolgens een enorme discussie erover aangaan? :')

Ja, dat ken ik héél goed. En dan jou aankijken dat je weer zo zeurt over vegetariër zijn :z

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:36

8nnemiek schreef:
Op brood: vleesvervangers, pindakaas, hazelnootpasta, sla met komkommer, appelstroop, honing, banaan, speculaas.. En ook wel eens echte zoetigheid hoor :)

Tomatensaus maak ik idd altijd zelf, maar er zijn ook heel veel vegetarische sauzen te koop hoor :)

Ik ben 10 jaar lang vegetariër geweest maar wegens gezondheidsoverwegingen momenteel flexitariër (al zag ik pas hoe een schaap geslacht werd, het is nog steeds niet mijn ding vlees :o ).

Maar ik heb nog nooit een kant en klare (uit pot) tomatensaus gezien met vlees erin? Buiten de bolognese sauzen uiteraard.

Hier vooral dol op allerlei groentes, dat maakte vegetariër zijn een stuk makkelijker!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:39

Hier ook een parttimer !

Vanuit vroeger ooit bedacht: dat is sielug !!
Dus zo heel lang geen vlees gegeten, inmiddels ben ik er wel overheen dat het zielig is. Maar zijn mijn darmen het er niet zo mee eens als ik anders wilt.

Ik eet dus grotendeels vegetarisch, op een enkele keer gehakt of simpele kip na.

Ook eet ik geen vis.

Waar ik het qua voeding mee opvang, ei en voldoende eiwitten. Ook slik ik met tijden magnesium/calcium tabletten speciaal voor vegetariërs.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:40

Ik ben nu 3 jaar vegetarisch, ik ook geen behoefte aan vlees :D
En het vegetarische vlees van de Vegetarische Slager is verrukkelijk *\o/* *\o/*

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:44

Inmiddels al bijna 7 jaar vegetariër. Heb helemaal geen behoefde meer aan vlees, rauw vind ik het ook helemaal niet meer aantrekkelijk uitzien. Wel ruikt het altijd erg lekker bijv. bij een bbq
Ik wilde trouwens wel even melden dat je niet vegetarisch ben, maar vegetarisch eet. Je bent zelf toch echt wel van vlees en bloed ;)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:03

Ik eet nu ongeveer 2,5 vegetarisch! Voornamelijk ben ik gestopt om het dierenwelzijn, maar nu ik op een agrarische school zit, ben ik daar toch even heel anders over gaan denken. Maar behoefte aan vlees heb ik totáál niet, dus dat laat ik lekker staan. Moet wel zeggen dat ik 2x met de pot mee gegeten heb bij iemand thuis waar ik een nachtje sliep. Wilde niet vervelend doen en alles stond al klaar. Gelukkig ging het niet helemaal tegen mijn principes in en stond ik er achter.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:48

Ik ben ook al driekwart van mijn leven vegetarisch (ben nu 24). De discussies zijn inderdaad verschrikkelijk maar gelukkig heb ik die niet zo vaak meer. Ben ook alleen vega gaan eten omdat ik het niet meer zo lekker vond, en nu ben ik het gewoon zo gewend. Ben wel de enige thuis maar dat vind ik niet erg. Ze eten overigens wel geregeld mee als ik eens een vega gerecht maak. Volgens de tabel, die je hier kan vinden http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Semi-vegetarisme , ben ik een ovo-lacto vegetariër. Eigenlijk als je zegt dat je vegetariër bent zeg je het altijd goed. Maar er zijn verschillende vormen van waardoor sommige mensen wel eens in de war raken en je wel vis geven terwijl jij het niet eet.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:00

Ik ben ook al weer 9 jaar vegetariër. En mis het vlees absoluut niet :D Ik eet wel ei en melkproducten!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:10

Hier nog een vega. Ik gok nu ongeveer 10 jaar, dus ik weet niet echt anders meer. Ik vind het toch bijzonder als ik hoor hoeveel mensen hun dieet aanpassen. Bij mij betekende vegetariër zijn gewoon geen vlees en vis meer eten.
Zijn hier mensen die vegetarische worst hebben geprobeerd? Zag het laatst liggen bij de jumbo hier, maar heb het nog niet geprobeerd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:11

Wat goed TS, dat je er zo bewust mee bezig bent.

Ik ben ruim 15jr vegetarisch geweest maar vanwege een melk intolerantie eet ik toch af en toe wat vlees. Wel ALTIJD biologisch. Buiten de deur eet ik geen vlees omdat ik dan de herkomst niet kan controleren. Ik eet ongeveer 2x per week een klein stukje vlees en verder eet ik geen vleeswaren op brood, geen snacks met vlees en geen andere dierlijke producten.

Ik eet wel ei (altijd biologisch) maar ik kan dus niet tegen melk.

Het enige lastige vind ik dat bijna alle vleesvervangers melk bevatten en dat in restaurants alle vegetarische maaltijden ook vol zitten met melk en room. Omdat mijn menu zonder vlees en zonder melk(producten) nogal eenzijdig werd ben ik wat vlees gaan eten af en toe.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:15

Als je wel vis eet ben je niet vegetarisch maar pescotarisch.

Ik eet al ruim 5 jaar geen vlees meer. Heb het ook een keer geprobeerd maar meteen uitgespuugd omdat ik het niet meer lust.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:03

MyLittleLove schreef:
Als je wel vis eet ben je niet vegetarisch maar pescotarisch.

Ik eet al ruim 5 jaar geen vlees meer. Heb het ook een keer geprobeerd maar meteen uitgespuugd omdat ik het niet meer lust.

Je bent niet vegetarisch of pescotarisch, je éét vegetarisch of pescotarisch, je bent vegetariër of pescotariër ;)

Maar hier ook een vegetariër, 19 jaar ondertussen en ik mis het ook totaal niet =)
Leuk dat je de stap ook gezet hebt TS =)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:04

Jeetje, gaan we nou op alles letten :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:07

Sorry, maar dat is echt een van m'n pet peeves, zou je toch moeten weten als je je er een beetje in verdiept hebt :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:09

Ik weet het wel, maar let er nooit zo op. :+ Lijkt me vanzelfsprekend dat jullie me snappen als ik dat zeg.