Maaltijdsalades

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:12

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:27

Deze heb ik nog niet voorbij zien komen.
rode kool, knolselderij raspen even blanceren. met zonnebloempitten, geraspt wortel, walnoten, geraspte kaas, beetje limoensap, eventueel honing erbij

Yv_

Re: Maaltijdsalades

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:30

Ik had van de week spinazieblaadjes met gerookte kip, mango, linzen en hennepzaadjes. Was súperlekker en zat na een halve bak al vol, waarsch door de linzen :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:46

sla/sperziebonen/aardappel/avocado/ei/walnoten :9

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:17

Avocado met een rode paprika en een (halve, afhankelijk van hoe groot ie is) rode ui. Vervolgens wat citroensap, tabasco (klein beetje!), koriander en komijn erdoor en smullen maar! :9
Dit is echt mijn favoriet, maak ik minstens 1 keer per week :j

xSwanHeart

Re: Maaltijdsalades

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:37

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:55

Ik eet eigenlijk bijna alle dagen maaltijdsalades... ik vind het ideaal en heeeeeeerlijk! Ik mik alles erdoor wat ik zoal tegenkom in de koelkast :D

Veelvoorkomend bij mij: rucola, veldsla, baby spinazi, druiven, meloen, blauwe bessen, peer, (gele) kiwi ,puntpaprika, cherry tomaatjes, avocado, bbq kriel, pasta, gewoon aardappeltjes, quinoa, couscous, freekeh, oijfjes, bulgur, hamburger, shoarma, vis, biefstuk, runderreepjes, geraspte kaas of van die flakes, zonnebloempitjes, pompoenpitjes, amandelen, hazelnoten, etc & nog veel meer... Alleen dressing heb ik nooit.

Kortom eigenlijk gewoon alles! Soms lijken combinaties heel raar maar zijn echt heerlijk. meloen & shoarma bijvoorbeeld <3 Ik mik altijd gewoon bij elkaar waar ik wat van in huis heb. en gewoon van alles een beetje, ook als je dan eigenlijk wel meerdere dagen hetzelfde eet voelt dat niet zo :D En grote voordeel vind ik dat je veel fruit binnen krijgt. Als ik een paar dagen geen salade eet omdat ik regelmatig weg ben met etenstijd (in je eentje doe je altijd zo lang over al die zakjes... zucht!) dan merk ik dat toch wel het meeste, dat ik het fruit mis en gewoon de grote hoeveelheid groente ook.

Afbeelding