Wat kookt bokt op een date?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Wat kookt bokt op een date?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:33

pasta zou voor mij een afknapper zijn :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:59

bliver schreef:
lieveli schreef:
Voorgerecht doe ik niet aan, te veel gedoe en met mijn hoofdgerecht en nagerecht zit hij echt bomvol.

Pasta houd ik zelf niet van tenzij het echt overladen is met blauwe kaas dus dat doe ik hem nog maar niet aan :=

Lekker worstje als voorgerecht! :D

Voorgerecht is een paar glazen wijn voordat hij binnenkomt :')

En ik vind (gezond) koken gewoon onwijs leuk. Lekker natafelen en daarna op de bank kruipen met een sfeerverpestende cultfilm. Fun!!!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:01

Wij zijn naar de mac geweest :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:03

Ik vind het een heel leuk menu Lieveli. Ik zou zelf vooral letten op dat het niet vettig is en niet zwaar op de maag ligt <<)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 01:57

:')

Ik had toch wel verwacht dat bokkers hele creatieve ideeën zouden hebben, waar is de romantiek?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 02:01

Tukkietijd, morgen ben je de eerste :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 03:25

Aangezien hij blijft slapen zou ik er voor zorgen dat je hem niks voert waar hij s'nachts last van zou kunnen krijgen....of beter gezegd, waar jíj last van zou kunnen krijgen.... :')

Ik maakte eigenlijk vaak tortilla's/wraps, is altijd in de smaak gevallen en nog steeds 1 van mijn specialiteiten. :j Zit wel vlees (kip) in, dus denk dat voor nu niks voor je is.

Wat ik trouwens voor mezelf wel eens maak, als ik een hele luie bui heb, is een lekkere salade met puntpaprika, ui, tomaat, komkommer, geroosterde pijnboompitjes, geraspte kaas (kan ook in blokjes natuurlijk, maar als je lui, makkelijk en snel wilt is dit een goede oplossing :+ )
en sla natuurlijk. Je kan het natuurlijk naar je eigen smaak aanpassen, niks zo simpel als een salade tenslotte. ;) Als dressing maak ik meestal een mengseltje van (Griekse) yoghurt, gemalen peper, peterselie of bieslook en knoflook, al is dat laatste niet echt aan te raden op een date. :D Verder maak ik dan nog een soort 'taart' van opgestapelde wraps, besmeerd met rode pesto en een laagje geraspte kaas. Even 10 min. in de oven en het is klaar. Ik snijd 'm zelf altijd in twaalven maar bv in zessen kan natuurlijk ook. Smaakt overigens prima bij een prosecco of koud biertje. :))

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 03:33

Spaghetti en dan ala Lady en de Vagebond opslurpen bij kaarslicht :P

Je kan ook spaghetti maken van groenten en het op die manier ipv 'grof' gehakketakt in de oven gooien. De wraps van hierboven klinken ook goed. Ben je bekend met het concept soul food? Misschien kan je daar nog inspiratie uit halen ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 04:45

rapunzelx schreef:

heel romantisch was het zeker ook :') :') :') :Y) :Y) :Y) :P

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:39

Ketaki schreef:
rapunzelx schreef:

heel romantisch was het zeker ook :') :') :') :Y) :Y) :Y) :P

Het was wel heeeel gezellig :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:45

Ik had laatst een sla salade met pitjes, wortel, komkommer, radijs etc.
Daarnaast een biologisch knolselderij soepje met spelt-boterhammen besmeerd met basilicum prutje, tomaten en kaas. Ff kwartiertje de oven in gooien.

Of zwarte quinoa met paprika, uitje en gerookte zalm, daarboven verse dille, bieslook, peterselie etc. Ook weer een salade erbij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:32

lieveli schreef:
:')

Ik had toch wel verwacht dat bokkers hele creatieve ideeën zouden hebben, waar is de romantiek?

Ideeën genoeg maar ik kook nooit vegetarisch. Dus je hebt er niet zo veel aan.
Ja maissoep is wel erg lekke maar je wilt geen soep,

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:36

Ir111 schreef:
Niks, ik laat voor mij koken... O:)

Ik ook, hij neemt mij maar lekker mee uit eten.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:42

Op onze eerste date hebben we tussen de middag pannenkoeken gegeten die hij met grote zorg gebakken had :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:45

Ossie96 schreef:
Op onze eerste date hebben we tussen de middag pannenkoeken gegeten die hij met grote zorg gebakken had :D

ja die heb ik ook een keer gehad! :j Grootste lol met de poedersuiker en stroop O:)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:46

Wacht even dus je wil iets wat je naast de ovenschotel met groenten (ik zou trouwens de aubergine vervangen voor pastinaak of wortel voor de smaakbalans) en aardappel kan serveren toch? En dan liefst vegetarisch. En dan liever niet zo'n burger uit de supermarkt maar iets creatiefs...

Euhm, ik zou dan kijken naar een hartig polentakoekje gevuld met parmezaan of blauwe kaas of iets dergelijks. Of je houdt het polentakoekje vrij 'neutraal' van smaak en serveert er een sausje bij met een vleugje blauwe kaas.

Best moeilijk om iets vegetarisch te bedenken naast ovengegrilde groenten met tijm/rozemarijn. Dat is al best hoog op smaak. Dus je moet iets hebben wat daar niet bij wegvalt. Vandaar dus de parmezaan of de blauwe kaas.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:55

Niet :') Hij neemt me maar mee uiteten _O-

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:20

Barbabientje schreef:

dat is bij mij ook optie 1 ook indd

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:56

Er schoot mij vandaag wat te binnen. Ik weet niet hoe vast je zit aan jouw idee maar ik maak sinds een tijdje een vegetarisch menu waar iedereen altijd dol op is. Vlees missen ze niet.
Groentekoekjes met shoarmakruiden
Feta uit de oven met oregano en tomaat
Couscous salade of warm
Ktipiti
Humus
Tzatziki
Zelf gebakken brood
Ik geef vooraf een wortelsoep en na muntthee met Marokkaans gebak.
Mocht je recepten willen dan hoor ik t wel.
Alles is goed van te voren te maken zodat je geen werk meer heb op de avond zelf.
Wil je er vlees bij doen dan past kofta hier goed bij of giros maar dan wel zelf maken natuurlijk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 12:17

_Nelleke_ schreef:
Wacht even dus je wil iets wat je naast de ovenschotel met groenten (ik zou trouwens de aubergine vervangen voor pastinaak of wortel voor de smaakbalans) en aardappel kan serveren toch? En dan liefst vegetarisch. En dan liever niet zo'n burger uit de supermarkt maar iets creatiefs...

Euhm, ik zou dan kijken naar een hartig polentakoekje gevuld met parmezaan of blauwe kaas of iets dergelijks. Of je houdt het polentakoekje vrij 'neutraal' van smaak en serveert er een sausje bij met een vleugje blauwe kaas.

Best moeilijk om iets vegetarisch te bedenken naast ovengegrilde groenten met tijm/rozemarijn. Dat is al best hoog op smaak. Dus je moet iets hebben wat daar niet bij wegvalt. Vandaar dus de parmezaan of de blauwe kaas.

Oh nee joh, ik ga dit maken maar ik ben benieuwd naar het date-eten van andere bokkers.

Barbabientje schreef:

Dat vind ik vaak lang niet zo knus als thuis eten. Ik eet ook niet vaak thuis dus voor mij is dit bijzonder :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:18

Hahaha naja dan hem laten koken <<)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:19

Allemaal kleine hapjes, een soort van tapas maar dan lekker thuis?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:21

Samen een pizza maken dan kan je beide beleggen met wat je lekker vind

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:29

lieveli schreef:
Oh nee joh, ik ga dit maken maar ik ben benieuwd naar het date-eten van andere bokkers.

Ha ik kan niet lezen dus... :+

Ik zou niet meer weten wat ik heb gekookt op de eerste date, maar ik kan me nogal uitsloven in de keuken... :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:33

Mijn date heeft gisteren lekker pasta bolognaise met paprika gemaakt voor mij! *\o/*

Was alleen niet een van de eerste date's, zijn al 2.5 jaar bij elkaar haha :+

Edit: op onze 4e date heeft mijn vriend de eerste keer voor mij gekookt, aardappeltjes met panga filee en boontjes haha