Kleurtjes eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eet jij ook altijd alle snoepjes kleur voor kleur op?

Ja,
102 (68%)
Nee,
42 (28%)
Anders namelijk,
5 (3%)

Totaal aantal stemmen: 149

Lowara

Re: Kleurtjes eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:20

Guilty hier :D vooral M&M's eet ik altijd eerst bv de rode op, en bruin als laatste :j

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:23

Myrthe64 schreef:
Ladybird schreef:
m&m's en smarties smaakt het gewoon precies hetzelfde :') Ik bedoel, dan is het toch helemaal niet logisch om het als nog van kleur naar kleur op te eten?

Ik proef toch echt verschil :') En meerdere mensen die ik ken ook! Maar dat zal wel in je hoofd zitten :o

Oke, ik ook :') maar ik dacht dat dat echt tussen mn oren zat :') iedereen zegt namelijk va niet in mijn omgeving :oo dus ik dacht echt dat dat tussen mn oren zat _O-

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:33

Hier net zo (oranje altijd als laaste trouwens)! Zelfs met speculaasjes met de figuurtjes erop :D
Ik wil altijd die met de olifant of met "de bloem" graag hebben. Maar de olifant staat op nr. 1 en wordt
ook als laatste opgegeten. Als ik een doosje speculaas in mijn eentje heb, gaat die in de koektrommel en vis ik eerst de "niet-bloemetjes en niet-olifantjes" eruit, daarna eet ik de bloemetjes en als laatste de olifantjes :')

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:41

Ik doe dit ook!
bij skittles eet ik eerste die groene, gele, oranje daarna de rode en dan pas de paarse :')
Ik vind de snoepjes als ik ze sorteer op smaak veel lekkerder dan als ik alles door elkaar gooi :P

Myrthe64 schreef:
Ladybird schreef:
m&m's en smarties smaakt het gewoon precies hetzelfde :') Ik bedoel, dan is het toch helemaal niet logisch om het als nog van kleur naar kleur op te eten?

Ik proef toch echt verschil :') En meerdere mensen die ik ken ook! Maar dat zal wel in je hoofd zitten :o

Ik proef ook verschil :')

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:44

Ik eet ze in de volgorde van de regenboog

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 23:47

Saab99 schreef:
Ik eet ze in de volgorde van de regenboog

Ow, maar ik weet de regenboogvolgordekleuren niet uit mn hoofd :')

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:55

:') Margreetje ik wist aan de titel al dat jij dit was. :')
En ja ik doe dit ook hahahah :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:22

De rode skittles eten altijd andere op die zijn vies dan groen dan oranje dan geel en dan paars <3 haat t alleen dat er bij ons nergens grootverpakkingen te vinden zijn

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:30

Ik moet altijd gelijke aantallen van de kleuren hebben voordat ik ze op kleur gesorteerd mag opeten van mezelf :j :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:41

Dit doe ik alleen als ik echt veel, veel te veel tijd omhanden heb. En dat is helaas niet zo vaak zo :D Geen enkel probleem mee hoor, kleuren door elkaar eten haha.

Wat ik me dan wel afvraag.... Wat als je gewoon een grote zak m&ms opentrekt? het is toch niet te doen om die eerst helemaal uit te zoeken??

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:42

Ik begin altijd heel enthousiast skitttels te sorteren maar als ik er een paar opheb stik ik altijd van het slijm... :=

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:45

Nirvana_ schreef:
Wat ik me dan wel afvraag.... Wat als je gewoon een grote zak m&ms opentrekt? het is toch niet te doen om die eerst helemaal uit te zoeken??

Ik denk dat dit genoeg zegt :') :
Afbeelding
Zoveel werk is het sorteren van een grote zak niet hoor. Ben het gewend en dan krijg je er handigheid in.
Alles met meerdere kleuren en/of vormen worden toch echt wel netjes per soort opgegeten. Gewoon, omdat dat zo hoort in mijn wereld. :P Ga ook rustig verbijsterd zitten kijken als iemand dan in mijn schaaltje netjes gesorteerde M&Ms graait en alle kleuren tegelijk naar binnen werkt.
'Ja...maar...Dat kán toch niet?!? Wie eet er nu rood en groen tegelijk?!?' :oo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 05:12

Ik verbaas mij hoeveel mensen dit doen! :oo

Ik stop gewoon mijn hand in de zak (blauwe) M&Ms en stop er zo'n 3 tot 4 tegelijk in mijn mond...en de kleur zal mij een worst wezen. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 05:37

Barbaar :oo

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:10

Of dr nou verschil zit tussen m&m's ben ik ook nog niet uit want de blauwe zijn toch echt veeeeel lekkerder dan die andere :+ misschien komt dat ook omdat het gewoon cool is als je tong blauw word

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:24

Bij mij ligt het er heel erg aan of de kleur ook een smaakje vertegenwoordigt. M&M's kan ik zonder volgorde gewoon opeten. Bij dingen als skittles (die ik eigenlijk nooit meer eet maar dat terzijde :P ) is kleur zeker belangrijk maar dan vooral omdat ik dan van lekker naar minst lekker ga. Hoewel ik dan wel altijd 1 of 2 lekkere bewaar om als laatste op te eten :P
Maar dan gaat het me dus ook niet zozeer om de kleur maar om de smaak dus eigenlijk.

Jeeemig hele zakken M&M's op kleur sorteren :oo wow :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:28

set_elkol schreef:
Jaaaaa! En ben compleet geshokeerd als mijn vriend een handvol achterovergooid :oo

Dit dus, en me dan aankijken van 'Wat? >;) "!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:34

Proest wat een onderwerp. Mooie pot gesorteerde m ms trouwens hierboven. Mij hangt het van mijn humeur af. Ik mag dan mms skittels en zo niet hebben maar het is hier dus afhankelijk van wat ik eet en mijn humeur.

Ik houd wel van afwisseling en zal dus bij voorkeur niet twee keer eenzelfde kleur achter elkaar eten maar wel in een redelijk stricte voorkeur in kleuren of smaken. Zoals bv de sinterklaas schuimpjes bijvoorbeeld. Die zal ik altijd eindigen met een witte, ik neem er meestal drie per keer begin met een roze dan een gele en als laatste een witte. Door elkaar dus maar wel een vaste volgorde. :D

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:16

Ja, ik ook :D

Vaak gooi ik alles op tafel, en sorteer ik ze vervolgens van vieste naar lekkerste. De vieste eet ik dan als eerste op natuurlijk :D

Edit: bij M&M's eet ik altijd de rode alseerst op, omdat er luizenbloed in zit. Op de een of andere manier vind ik ze dan minder lekker dan de rest, terwijl ze (volgens veel mensen) hetzelfde smaken :')

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:19

Anke98 schreef:
De rode skittles eten altijd andere op die zijn vies dan groen dan oranje dan geel en dan paars <3 haat t alleen dat er bij ons nergens grootverpakkingen te vinden zijn

Bij mij eerst oranje, dan rood, dan geel, dan paars en als laatste groen <3

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:20

Ja hier ook, al eet ik van waar de meeste van zijn tot aan waar de minste van zijn :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:27

Winegums nog erger.

Iemand interesse in de groene en oranje?

De paarse zijn verreweg het lekkerst dan rood dan geel

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:30

sanne1992 schreef:
Ja hier ook, al eet ik van waar de meeste van zijn tot aan waar de minste van zijn :+

Bij smarties, of andere dingen waar écht geen smaakverschil aan zit, doe ik ook zoiets. Dan leg ik ze in een soort 'pyramide', met op de onderste rij dus de kleur waar ik het meest van heb, daar boven waar ik het op-een-na-meest van heb etc. Daarna eet ik steeds een rij aan de zijkant er af, zodat het nog steeds een pyramide is maar met elke kleur eentje minder :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:43

Ik gooi een lading m&ms in een schaal en eet eerst alles op wat in de meerderheid is.
Ik maak stelletjes dus en dan eet ik een voor een op dus eerst bijv rood, groen, geel, bruin, blauw tot ze allemaal op zijn en het aantal gelijk blijft

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:47

meisje2000 schreef:
Ik gooi een lading m&ms in een schaal en eet eerst alles op wat in de meerderheid is.
Ik maak stelletjes dus en dan eet ik een voor een op dus eerst bijv rood, groen, geel, bruin, blauw tot ze allemaal op zijn en het aantal gelijk blijft

Dat doe ik ook weleens! :D

Bij die aardbeientoetjes waar dan smarties in de deksel zitten, bijvoorbeeld