Sizzle schreef:Ik drink alleen water uit een grote plastic beker, anders vind ik het niet lekker
Ook echt alleen uit een grote.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
purny schreef:phormicola schreef:Haha, al zit koffie in een kamelen blaas, drinken doen we wel
![]()
Toevallig ook bekend met het beroemde Starbucks fenomeen?
Dat valt overal te krijgen. Maar voor een goede ristretto van een Illy café ben ik wel te porren! 
elenaMM77 schreef:het gaat vooral om het drinkplezier dat je ervan hebt..
thee moet vooral gloeiend heet zijn.. koffie daarentegen, daar wil men lekker de handen om een mok heen doen vaak..
gooi eens koffie in zo'n iel theeglas, je brand je fikken.. gooi thee in een mok en het voelt te 'koel' aan, het lijkt zelfs sneller af te koelen..
daarnaast 'sip' je thee en drink je koffie.. sippen van een mok dat 'ziet er niet uit' en je senseo achterover kieperen uit zo'n theeglas dat is ook not done..
het 'lekkerder proeven zit m dan ook vooral tussen de oren..
hetgeen wat wel echt invloed heeft is de dikte van het materiaal op de temperatuur.. te dun glas voor melk en het smaakt 'waterig'.. dat heeft niet zo zeer te maken met dat de melk dan ' aanlengt' maar dat de temperatuur veel sneller oploopt.. een dikke mok, of een dik melkglas daarentegen dan smaakt de melk en ook chocomelk veel 'voller'.
koffie kun je trouwens wel weer prima uit dit soort glazen drinken.. heel ouderwets, zo ging het bij mijn beide grootouders ook (kopjes voor 'net', glazen voor alledag. en mokken not done, we zijn geen boeren lol, ook al was de helft dat wel)
dit soort glazen zijn ook prima geschikt voor koffie vanwege de dikte van het glas:
[ Afbeelding ]
overigens geven glas/aardewerk/karton/plastic wel een zeer subtiele smaak af (voor ons niet echt 'herkenbaar' als smaak, daarnaast heb je ook te maken met mond/lip/tong gevoel dat 'smaak' mentaal beïnvloed.. zo weet je prima of je glas of aardewerk met je ogen dicht staat te likken.. daardoor 'smaakt' drinken ook ietsjes anders in/uit een andere verpakking of kop/mok/glas.. het grootste deel is echter door het gevoel bepaald denk ik.