Wijn tips gevraagd?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:49

Vriendlief en ik zijn normaal gezien uitsluitend witte wijn drinkers en als het kan graag een zoete (maar ook niet mierzoet) en voor mij ook niet te droog als het even kan.
En toch zijn we beiden als een blok verliefd geworden op een rode mousserende wijn, die we mochten proeven als aperitiefje op restaurant. (1*)

Adega villa real deuro (http://www.schenk-wines.com) is de naam en echt, die is heerlijk! En nee, het is geen schuimwijn met een kleurtje/smaakje erbij :+

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:52

Als je iets buiten de lijntjes durft te gaan, kan je ook voor een mooie Bobal kijken. Minder standaard dan bijvoorbeeld een merlot of syrah en fijn all-roud. Hoeft dus niet per sé bij "zwaardere" gerechten, maar ook fijn bij bijvoorbeeld een kaasje.
Heeeeel makkelijk wijntje zou ik voor een domiziano gaan.

Thesserd

Re: Wijn tips gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:55

Mijn tip: Ga niet voor een franse wijn. Liever Zuid-Afrikaans o.i.d. :D

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:57

Kaapse pracht is ook lekker.
Zelf vis ik voor thuis vaak de eigen merk uit de schappen. en dan rond en soepel. <3

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:04

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:19

Ik ben een ervaren wit-drinker en beginnende rood-drinker. Ik geniet momenteel het meest van een Australische syrah :j

Ik zou gewoon langs een goede slijter (dus geen Gall&Gall) gaan om samen een keuze te maken. Hopelijk mag je dan wellicht ook wat voorproeven :) hoe wel het gat met jouw voorkeur zoet wit erg groot zal zijn, haha. Tijd voor verandering ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:18

Ik als beginnend rode wijn drinker (ik vind vooral de geur zo zwaar vaak, in vergelijking met witte wijn) drink het liefst merlot.
En laatst op internet een doosje rode mousserende wijn gekocht, heeeeerlijk (gekoeld drinken ook!)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:27

Merlot heeft ook wel over het algemeen een hele zoete zware geur.