Verjaardags ideeën mini gerechten gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Verjaardags ideeën mini gerechten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:40

:))

Als je een idee hebt wat je wilt maken, dan wil ik ook met alle plezier meedenken hoor!
Zeker dingen zoals gehaktballetjes, sate etc. zijn heel simpel te maken en je kunt het ook al goed voorbereiden zodat je 's middags alleen nog maar op hoeft te warmen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 09:22

Dank je!
Er komt 1 persoon minder met het eten, we zijn dan met 9 volwassenen en 1 kind die op het moment weinig eet doordat hij verkouden is. 's Avonds komen er 2 personen bij maar die hebben dan al net gegeten.

Ik heb nu op het oog voor het diner; 10 gevulde tomaten met gehakt, kruiden en kaas uit de oven, 2 dozen piccolini's 9 stuks per doos, 2 quiches in verschillende smaken die ik in 5 stuks per quiche wil snijden, 2 verschillende smaken wraps, 1 met zalm en 1 met kipfilet en honingmosterd dressing, ik denk eraan om 2 wraps per smaak te maken en het in kleine stukjes te snijden.
Daarnaast wil ik gehaktballetjes maken met satésaus, ik denk aan 20 stuks en nog gesneden stokbrood met 2 of 3 verschillende toast salades er neer zetten.
Zou dit voldoende zijn voor 9 volwassenen en 1 kind? Ik vind het altijd moeilijk in te schatten :=

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:29

Wat ik heel vaak maak als klein gerechtje, is een paddestoel :+ klinkt heel raar, maar het is zegmaar geen paddestoel maar zo ziet ie eruit. Misschien is het wel te kinderlijk hoor ben pas 12, maar wie weet vind je het toch een leuk idee.

PADDESTOEL:

Kook een ei.
Snijd een tomaat door midden en lepel hem uit.
Van het ei snijd je een stukje boven en een stukje onder af.
Op dat stukje zet je de halve tomaat.
Met mayonaise stippen op de tomaat maken.
En je kan er nog stukjes komkommer omheen leggen voor het uiterlijk. :)

Bij mijn familie valt het heel erg in de smaak haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 09:31

Leuk idee! Ga ik onthouden voor toekomstige kinderfeestjes :)

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:31

Dankje :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:31

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:34

C_arola schreef:
Dank je!
Er komt 1 persoon minder met het eten, we zijn dan met 9 volwassenen en 1 kind die op het moment weinig eet doordat hij verkouden is. 's Avonds komen er 2 personen bij maar die hebben dan al net gegeten.

Ik heb nu op het oog voor het diner; 10 gevulde tomaten met gehakt, kruiden en kaas uit de oven, 2 dozen piccolini's 9 stuks per doos, 2 quiches in verschillende smaken die ik in 5 stuks per quiche wil snijden, 2 verschillende smaken wraps, 1 met zalm en 1 met kipfilet en honingmosterd dressing, ik denk eraan om 2 wraps per smaak te maken en het in kleine stukjes te snijden.
Daarnaast wil ik gehaktballetjes maken met satésaus, ik denk aan 20 stuks en nog gesneden stokbrood met 2 of 3 verschillende toast salades er neer zetten.
Zou dit voldoende zijn voor 9 volwassenen en 1 kind? Ik vind het altijd moeilijk in te schatten :=

Ik denk dat dit wel voldoende is hoor. Het een vult meer dan het ander en als je geen hele grote eters hebt is dit prima naar mijn idee. Als je s middags ook al gebak hebt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:37

Pita-pizza ;)
Pitabroodje doormidden snijden.. curry erop doen.. plakje kaas of geraspte.. en bedenkrn met wat je ook maar op je pizza wilt en dan 10 min in de oven (of minder lang, moet je ff kijken dat ze iig niet verbranden ;) )

In bladerdeeg kun je trouwens vanalles doen.. ham/kaas erin is lekker.. of kruidenboter.. op internet staan nog veel meer ideeen.. ik snijd meestal 1 blad in 2e en maak er dan verschillende kleine hapjes van

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 11:52

Sky_As schreef:
Hier staan eventueel nog wel wat ideeën:
http://www.welke.nl/lookbook/Cindyhelvo ... -gerechten

Ik ga er nog even kijken maar ik denk dat ik zo wel voldoende heb.

angelaatjuh schreef:
Ik denk dat dit wel voldoende is hoor. Het een vult meer dan het ander en als je geen hele grote eters hebt is dit prima naar mijn idee. Als je s middags ook al gebak hebt.

Dat dacht ik ook, 2 personen eten erg weinig, de rest eet normaal waarbij er 2 uitschieters zijn maar we hebben ook nog ijs toe en gebak vooraf.

horsies5 schreef:
Pita-pizza ;)
Pitabroodje doormidden snijden.. curry erop doen.. plakje kaas of geraspte.. en bedenkrn met wat je ook maar op je pizza wilt en dan 10 min in de oven (of minder lang, moet je ff kijken dat ze iig niet verbranden ;) )

In bladerdeeg kun je trouwens vanalles doen.. ham/kaas erin is lekker.. of kruidenboter.. op internet staan nog veel meer ideeen.. ik snijd meestal 1 blad in 2e en maak er dan verschillende kleine hapjes van

Bedankt maar ik heb al mini pizza's, ik vind het dan teveel pizza worden. Bladerdeeg met iets anders erin zou een optie kunnen zijn maar ik denk dat ik zo wel voldoende eten heb.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:27

Ja je hebt gelijk! Ik had het topic wat vluchtig doorgelezen ;)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:36

ik heb dit in juni ook gedaan

wij hadden:

soep
nasi & bami
wraps met roomkaas zalm en roomkaas kipkilet
stokbrood
kipblokjes
salade met tomaat/ei/augurk/appel/druiven/komkommer/kaas
fruitsalade
taart

viel goed in de smaak.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:42

als je bang bent dat het 'net' te kort zou kunnen zijn
dan zou ik adviseren om gewoon nog wat kleine dingetjes erbij te zetten die weggeknabbeld kunnen worden. zoals inderdaad het stokbrood (je zou wat extra salade kunnen kopen en er niet bijzetten en een afbakstokbrood extra in je kast kunnen leggen)..

schaaltje komkommer er bij, schaaltje met partjes tomaat, worteltjes in lengterichting in vieren gesneden..
het 'maagvullinkje' zeg maar als je eigenlijk geen honger meer hebt, maar nog wat wil knabbelen..
stelt weinig voor kwa werk en lijkt heel wat

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 13:58

Komkommer, tomaat ed is een goed idee, bedankt.
Ik wil 2 gesneden stokbroden kopen zaterdag. ik kan het altijd nog invriezen als het teveel is maar dan heb ik daar nog genoeg van. Ik dacht ook aan kaasblokjes en iets van worst maar dat vind ik er toch niet bij passen dus dat laat ik.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:04

Jammm, krijg er spontaan trek van!