Ook lekker in de witte wijn, vanille en met koek en speculaaskruiden en wat basterdsuiker.
Goof
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-14 13:02
hittepit_12 schreef:
Ook lekker in de witte wijn, vanille en met koek en speculaaskruiden en wat basterdsuiker.
Zo! De peren die ik over heb ga ik op deze manier bereiden, klinkt goed!
Florale
Geplaatst: 10-09-14 13:03
heb er uiteindelijk jam van gemaakt met nog wat witte druiven erbij,heerlijk! Doe ik vaak trouwens, van de stoofperen die ik over heb,jam maken, lekker savonds op een toastje en met een kaasplankje
Laatst bijgewerkt door Florale op 10-09-14 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Dungen
Geplaatst: 10-09-14 13:04
Goof schreef:
hittepit_12 schreef:
Zo! De peren die ik over heb ga ik op deze manier bereiden, klinkt goed!
Maar met die bereiding eet je ze als toetje neem ik aan, niet als bijgerecht?
Florale
Geplaatst: 10-09-14 13:07
Ik eet ze regelmatig met stoofvlees(ook met rode wijn_ en gebakken aardappeltjes, witlof met kaas en spek uit de oven. Of warm maken en over vanille ijs. Ook lekker appeltaart maken en dan de appelvulling goed doorroeren met stoofperenjam....ook zoooo verschrikkelijk lekker
En wat minder geleisuiker en dan een dessertsausje ervan maken..
Dat klopt is echt een nagerecht Witte wijn met frambozen (bevroren) kaneel vanille en gember is ook heeeeel lekker
En als bijgerecht (eet ik ze niet graag :p ) maar dan met rode wijn,suiker,kruidnagel (en nog wat specerijen maar welke zou ik echt op moeten zoeken)
Rytir
Geplaatst: 10-09-14 13:18
Ik maak ze meestal met rode wijn, suiker, kaneel, kruidnagel, vanille en sinaasappelschilletjes. Deze laatste maken het wat frisser. Als ik stoofperen over heb die snel op moeten gooi ik ze door de muffins. Na het afbakken wat siroop erover, hmmm!