Gezonde, simpele en goedkope ontbijt/ lunch tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Gezonde, simpele en goedkope ontbijt/ lunch tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:37

Vandaag had ik een salade:

Half zakje "jonge bladsla met rucola" van de ah.
Half blikje sardines en een theelepel pesto.
Als je vis uit blik lust is dat een hele makkelijke (en gezonde) manier om te variëren :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:07

Sistema heeft hele handige bakjes om je lunch mee te nemen. Ze hebben verschillende bakjes met vakverdeling met o.a. bestek, koelelementen, dressingbakjes, etc. allemaal in één 'cube'. Ideaal om salades of brood met los beleg en groenten mee te nemen om je broodje ter plekke aan te kunnen kleden. Ik heb o.a. De lunch cube en de bakjes om yoghurt en muesli mee te nemen en ik zweer erbij, ideaal :j Ze hebben ook hele fijne kleine dressingcupjes die niet lekken en in de cube passen. Op mijn werk raakt zo langzamerhand iedereen besmet, steeds meer collega's lopen met Sistema bakjes :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:20

Paar broodjes in een zakje, pot pasta of pindakaas mee, een mesje (eventueel plastic) en gaan.

Heb nu een mepal duobeker besteld, yoghurt mee, muesli in bovenvakje en lekker opeten.
Ik heb mn eigen muesli gemixt via Mymuesli dus muesli geheel naar je smaak, kunt helemaal zelf bepalen, dus misschien is dat wel wat?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:53

Moos99 schreef:
Ik heb even gegoogled op overnight oats en dat lijkt me wel heel lekker moet ik zeggen. Havermout is ook gezond en goedkoop. Ik ga het zeker proberen. en eet je dat sochtends dan gewoon koud? Of doe je het nog even in de magnetron?

Overnight oats eet ik meestal gewoon koud, is wel zo makkelijk. Wanneer je tijd hebt kun je het ook opwarmen en er eventueel nog wat anders aan toevoegen, maar dat duurt dus wel iets langer.

Voor ideetjes, kijk eens op de site van de oatmeal artist: www.theoatmealartist.com

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:26

Wat ik zelf doe is havermout meenemen in een tuppeware bakje.
Dat eet ik dan onderweg in de trein (warm) of op het werk (koud) op.
Gewoon 2 minuten in de magnetron.
Heerlijk met een snufje kaneel of fruit naar keuze.

Als ik geen zin heb in brood dan eet ik een pakje thin crisp (sesam of rozemarijn).
Hier kan je niet op teren als je arbeidsintensief werk doet, maar aangevuld met (smeer) kaas en wat fruit is het voor mij voldoende voor het kantoorwerk wat ik doe.

Koude pastasalade is ook erg makkelijk en lekker om mee te nemen en voor een flauw moment is een kopje bouillon erg fijn.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:46

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:14

[***] schreef:
Jezelf gewoon een flinke schop onder je kont geven?!

Wat een gemakzucht....

Gewoon een broodje smeren en opeten. Is absoluut niet ingewikkeld (ik kan me zo voorstellen dat als je een hbo studie doet, je best een broodje kan smeren), weinig kosten, het is snel en ook nog eens gezond.

Simpeler en goedkoper kan volgens mij niet.

Nee, bedankt! Ik ga toch iets met alle lekkere recepten doen die ik hier heb gekregen :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:16

Kieffer schreef:
Sistema heeft hele handige bakjes om je lunch mee te nemen. Ze hebben verschillende bakjes met vakverdeling met o.a. bestek, koelelementen, dressingbakjes, etc. allemaal in één 'cube'. Ideaal om salades of brood met los beleg en groenten mee te nemen om je broodje ter plekke aan te kunnen kleden. Ik heb o.a. De lunch cube en de bakjes om yoghurt en muesli mee te nemen en ik zweer erbij, ideaal :j Ze hebben ook hele fijne kleine dressingcupjes die niet lekken en in de cube passen. Op mijn werk raakt zo langzamerhand iedereen besmet, steeds meer collega's lopen met Sistema bakjes :D

Nice! Ik zat al te googlen naar dit soort dingen maar kon nog niks vinden. Ik ga meteen eens kijken.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:44

Toevallig hadden ze deze week bij Albert Heijn weer een actieschap met Sistema artikelen :)