Testrecept Augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel punten geef jij dit gerecht?

Poll eindigt op

0
Geen stemmen
1
1 (6%)
2
Geen stemmen
3
1 (6%)
4
1 (6%)
5
1 (6%)
6
1 (6%)
7
6 (40%)
8
1 (6%)
9
3 (20%)
10
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 15

ponyparadijs

Re: Testrecept Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 17:22

Wonen in Eindhoven de meeste koks?

Denk jullie er aan dat we hier zoveel mogelijk on-topic blijven?
Voor de gezellige klets hebben we het HK topic

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:05

Ik kan een cijfer geven op de keren dat we de ananas versie hebben gemaakt, maar weet niet of dat gewenst is. Dat wordt voor mij een 7.5. Smaak is fijn maar het is mij te zwaar (alle bladerdeeg hartige taarten). Kerriesaus doe ik nooit van een knorr zakje oid, maar gewoon kerrie naar smaak toevoegen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:45

Ah, wat dat betreft zou het wel eens een voordeel kunnen zijn dat wij vanwege Annick's glutenprobleempje geen echt bladerdeeg kunnen gebruiken :Y) . Daarom dat ritje richting de Eindhovense Kruisstraat, want daar kunnen we vervangende ingrediënten vandaan halen en dat houdt het on topic :+ .

Kerriesaus is inderdaad prima uit de losse pols te maken, dan is het ook stukken minder zout dan uit een zakje.

Zuidelijk Nederland werd inderdaad vaak goed vertegenwoordigd bij de testrecepten, door o.a. Lielle die toen in Veldhoven woonde, maar Ibbel deed ook vaak mee en die is van midden Nederland :)) . Maar wie weet kunnen we met de Eindhovenaren en omstrekers eens samen iets testen :)* .

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:54

Voor ons is het een 4 geworden. Hebben het refept gevolgd maar vonden het eetbaar, maar zeker niet lekker en ook niet voor we proberen een variant erop te maken.

Wellicht omdat er fruit inzat, zijn wel fruiteters maar met toetjes e.d. zijn we ook niet van fruit erdoor. Vind persoonlijk dat t meeste fruit niet in de warme keuken thuishoort. Maar zoals gezged het recept gevolgd, geen succes hier. Vond het overigens wel erg machtig

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:54

He, dit recept ken ik! Hier thuis hebben we het altijd over het k-recept (kip, kerrie, kersen, kappertjes...) en valt het erg in de smaak! Al gaat er in onze variant geloof ik geen sambal door en over de kaas ben ik ook niet zeker.
Voor mezelf zal ik het niet zo snel maken, omdat ik in m'n uppie ben en maar een klein vriesvakje heb, dus het restant ook niet allemaal kan bewaren, maar ik ben er altijd zeer over te spreken als het bij mijn ouders op tafel staat. Als we met halven zouden werken, zou het een 8,5 krijgen, nu rond ik het af naar boven.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:04

Leuk recept, helaas kan ik hem voorlopig nog niet testen omdat ik nog geen oven heb. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:33

Dit is al eens eerder testrecept geweest..."kip in een hoed" maar dan de variant met annanas.
scoorde een 8,5

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 08:36

woofie schreef:
Dit is al eens eerder testrecept geweest..."kip in een hoed" maar dan de variant met annanas.
scoorde een 8,5

Ik weet niet wat er al een test recept is geweest.
Ik kan daar ook niet de tijd in steken om dat uit te zoeken.
We zijn gewoon op nieuw begonnen en dat kan dus betekenen dat we soms een recept in herhaling krijgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:37

wie heeft die 1 gegeven?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:29

Dankzij Maya kwam ik er nu achter dat mijn vriend en ik de vorige keer ook getest hadden :D , maar dan inderdaad met ananas. Handig, joh, dat ik aan geheugenverlies 'lijd', zo kun je vanalles herbeleven alsof het de eerste keer is :') . Wat in zekere zin ook zo is, want met kersen heb ik hem sowieso niet eerder gemaakt :Y) .

[VT] Testrecept november: Kip in een hoed
12-11-2007:
Gwen schreef:
Bij ons was hij ook heerlijk, we geven beiden een 8,5, en ik zat er ook al aan te denken om hem binnenkort als verjaardagstaart te serveren op mijn werk.

De batterijen van de camera waren leeg (net als de reserve :o ), maar ik had hem in een springvorm gemaakt. Was even fröbelen met het bladerdeeg, en omdat we maar met z'n tweeën zijn had ik lagere hoeveelheden van de ingrediënten gebruikt, maar hij was echt heel erg lekker, Vriendje zat helemaal te likkebaarden :9 . Er is bij ons ongeveer 2/3 opgegaan, dus dan heb ik nog een mooi stuk voor mezelf voor vanavond na het sporten (dan eet ik hem koud of ik zet hem even in de oven, kan allebei prima :j ). Vriendje eet toch niet thuis en vóor het sporten eet ik nooit.

Ik had hem trouwens gemaakt met een stukje heel fijn gehakte verse gember en met een klein beetje hele hete chilisaus ipv sambal. Verder gebruik ik altijd crème fraîche light of van die Blue Band Finesse of zoiets. De volgende keer dat ik hem echt als maaltijdtaart maak doe ik er prei en paprika bij, dat kan prima, en dan heb je ook meteen je portie groente binnen.

[VT] recept Kip in een Hoed

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:38

Ik ga hem binnonkort ook proberen, moet alleen nog kersen zien te vinden. Quiche vind ik altijd wel makkelijk, weinig bereidings tijd.

En het is toch niet erg als recepten nog eens voorbij komen? Die kip in hoed is blijkbaar van 7 jaar geleden ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:51

Het is gewoon toeval, hoe groot is de kans dat dat nog een keer gebeurd. Maakt toch niet uit, het is leuk dat iemand de moeite erin steekt deze rubriek nieuw leven in te blazen :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:14

Vind ik ook, Forumster en Jes, er zijn nu weer andere Bokkers actief die destijds misschien nog nooit van Bokt gehoord hadden of nooit op VT kwamen. En we kunnen zelf natuurlijk ook testrecepten aandragen :j .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 20:22

Vooral veel recepten aan dragen hoor.
Daar wordt ik heel blij van hahaha

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:18

Dit vind ik geen smakelijk recept klinken maar het aantal positieve reacties maakt me toch nieuwsgierig.
Iemand die het al gemaakt heeft en hier foto wil/kan plaatsen?
Door de vele positieve reacties en de hoge score (zoveel jaren geleden) wil ik het wel eens proberen!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:48

Vorige maand door vakantie en thesis-drukte niet mee gedaan maar wil het nu wel proberen. Ik mis alleen de groente in dit recept dus de tip voor een salade erbij wil ik zeker gebruiken. Iemand enig idee wat voor salade hier lekker bij is? Of andere groente?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:51

Hier is het met perzik geworden, hij was wel machtig, maar wel lekker :)

Een 7 voor de versie met perzik dus :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:03

Wij mengen vaak nog wat rucola er doorheen krijg je toch wat meer groen(tes) binnen :j

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:24

Ik ga van de week een poging doen om dit recept lactose vrij te bereiden. Het enige waar ik mee zit is de crème fraîche, ik heb wel kookroom maar dan mis je het zure. Yoghurt gaat vast schiften als je dat verwarmd, iemand een ideetje?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:26

Vega room van Alpro en dan een beetje citroensap erdoor mengen?

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:30

Dank je! Ja ik heb inderdaad die van Alpro in mijn kast staan. Op smaak maken met citroensap had ik nog helemaal niet aan gedacht 8)7

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:11

Graag gedaan hoor :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:00

Ik heb het vanavond gegeten en vond het verrassend lekker! Heb het recept een 7 gekregen omdat ik de groente in het recept wel echt mis. Ik heb er zelf nog prei en aubergine doorgedaan en dat was wel lekker.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:00

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=547A1A72

Vandaag geprobeerd.
Wij geven het een 7.
Mijn man lust geen kersen dus vervangen door perzik.
Verder heb ik in plaats van croissant deeg blader deeg genomen.
Croissant deeg kan ik namelijk niet hebben
Overigens heb ik ook nog extra een courgette door gedaan

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:36

Ziet er niet slecht uit!
Ik ben overtuigd ik ga het ook proberen! Zal vandaag alle ingredienten in huis halen en van de week maken!
Het resultaat zie je hier....