Lekkere nasi zonder pakje/zakje... HOE?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Lekkere nasi zonder pakje/zakje... HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:01

Haha, zie het al voor me!

Recept Lasagna:

Koop een pakje Mix voor Lasagna van Knorr en volg de gebruiksaanwijzing.

:+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 10:28

:').

Gelukkig kook ik -vrijwel- altijd zonder pakjes & zakjes alleen de nasi is dus tot dusver geen succesnummer.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:42

Een boemboe maken! Even uit mijn hoofd, vijzel ik sjalotjes, lente ui, flink knoflook, sambal oelek of twee lomboks (zaadlijsten eruit en eventjes fijnsnijden) en een flinke theelepel trassi tot een papje. Dat aanbakken met een bouillonblokje, dan doe ik er graag wat garnaaltjes doorheen. Dan naar smaak je ingrediënten (gewoon de groenten die jij normaliter door je nasi doet) toevoegen en de gekookte rijst erbij en verhitten. Dan doe ik er graag nog naar smaak wat chili poeder en kurkuma doorheen en desgewenst nog wat ketjap manis. En niet vergeten er een omeletje bij te bakken natuurlijk! Doet het altijd goed hier (:

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:50

Ketjap bij de toko halen scheelt al een hoop bij de nep spul uit de supermarkt!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:00

Mijn nasi lukt sinds ik de nasikruiden van de kruidenboer op de markt gebruik.
Is goedkoop, lekker en zonder zout!
Je kunt ook online bestellen bij hen: http://www.kruidenhuis.nl/

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:02

Ketjap van de toko inderdaad :j
en wat ook echt helpt voor te textuur van de nasi zelf: als je bijvoorbeeld op zondag nasi wilt eten, op zaterdagavond de rijst zelf al koken, en dan laten staan tot zondag. dan ga je er pas weer verder mee :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:55

phormicola schreef:
Haha, zie het al voor me!

Recept Lasagna:

Koop een pakje Mix voor Lasagna van Knorr en volg de gebruiksaanwijzing.

:+

Dat is dus vaak in de 'recepten' van de Allerhande :') Ingrediënten: 1 pot Bertolli Tomaat Basilicum saus. Zo jammer :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:11

Ik vind Allerhande recepten sowieso geen succes, ook niet zonder de potten en zakjes. Negen van de tien keer smaakt het nergens naar omdat de recepten nauwelijks kruiden en specerijen voorschrijven. Dus Plien, geen nasi recept van de Ah zoeken :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:13

phormicola schreef:
Ik vind Allerhande recepten sowieso geen succes, ook niet zonder de potten en zakjes. Negen van de tien keer smaakt het nergens naar omdat de recepten nauwelijks kruiden en specerijen voorschrijven. Dus Plien, geen nasi recept van de Ah zoeken :+

Ik dacht altijd dat dit aan mij lag :'). Echt zo een opluchting is dit he :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:16

Nee ligt echt niet aan jou, de recepten lijken op recepten die je voor iemand zou maken die echt helemaal niets lust en niets wil proeven :+

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:18

Trassie is voor mij echt het wondermiddel. Vroeger wilde ik het huis niet eens in als mijn moeder nasi stond te maken, zo vies vond ik het ruiken :')
Tegenwoordig doet het me denken aan 'vroeger', aan mijn Indische oma die de hele dag in de keuken in de potten stond te roeren <3
Nasi goreng zonder trassi is voor mij geen nasi! Toevallig gisteren nog gemaakt, met een simpele boemboe uit de toko, een boemboe mét trassie, en alleen maar natuurlijke ingrediënten, uit Indonesië welteverstaan :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:19

Daar ben ik inmiddels ook achter inderdaad :+ Het klinkt allemaal hartstikke lekker, maar uiteindelijk heb je bijna altijd een smakeloze hap op je bord. AH is wel handig om inspiratie op te doen omdat ze een fijne zoekfunctie hebben, maar vervolgens Google ik naar vergelijkbare recepten :)) Of ik verzin er zelf wat bij.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:22

Many schreef:
Daar ben ik inmiddels ook achter inderdaad :+ Het klinkt allemaal hartstikke lekker, maar uiteindelijk heb je bijna altijd een smakeloze hap op je bord. AH is wel handig om inspiratie op te doen omdat ze een fijne zoekfunctie hebben, maar vervolgens Google ik naar vergelijkbare recepten :)) Of ik verzin er zelf wat bij.

De dingen met veel kaas vind ik vaak nog wel gaan. Maar ik heb dan ook een liefde voor kaas <3

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:23

Al genoemd, maar vergeet inderdaad de trassi niet! Stinkt vreselijk voor je het maakt, maar het geeft echt smaak en maakt je nasi af! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:26

Ik maak met regelmaat nog wel iets van de Allerhande maar kijk wel altijd naar de beoordeling van het recept :))

Waar koop je trassi?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:29

Bij de toko :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:35

AH heeft best een prima basis - je kunt het daarna vaak makkelijk zelf verder versieren vind ik :)
Volgens mij hebben ze trassi ook gewoon bij de AH trouwens, maar dan moet je even kijken in het schap met de 'exotische spullen' en niet bij de conimex-zaken. (Of zou dat alleen hier zijn, ivm erg diverse achtergrond?)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:41

Trassi hebben ze in ieder geval ook bij de Jumbo! Die heeft hier sowieso een mooi assortiment met 'buitenlandse' producten. Ik vind de basis van de AH ook best prima, als je maar weet hoe je verder moet kruiden (:

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:47

Ik woon om de hoek van een XL Jumbo met een mega buitenlands assortiment. Zal daar eens kijken :)*

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:49

Sabine schreef:
Trassie is voor mij echt het wondermiddel. Vroeger wilde ik het huis niet eens in als mijn moeder nasi stond te maken, zo vies vond ik het ruiken :')
Tegenwoordig doet het me denken aan 'vroeger', aan mijn Indische oma die de hele dag in de keuken in de potten stond te roeren <3
Nasi goreng zonder trassi is voor mij geen nasi! Toevallig gisteren nog gemaakt, met een simpele boemboe uit de toko, een boemboe mét trassie, en alleen maar natuurlijke ingrediënten, uit Indonesië welteverstaan :)

Helemaal mee eens! Vind het als het in het potje zit niet bepaald lekker ruiken _O- Maar je nasi word er echt super lekker van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:54

Trassi, spekjes, look, ui, sambal oelek, ei, kurkumma, Pandan rijst, ham, nasivlees en wokgroente.
Of boemboe nr 2 van Koningsvogel met zakje wokgroente, Pandan rijst, ei en dat spul met kokos en pinda's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:54

O en bak even je specerijen en gooi ze niet gewoon in je saus. Als je ze even op hoog vuur bakt dan komen de smaken beter vrij.
Ik proef mega verschil als ik bijv. roti maak en ik vergeet de specerijen eerst even aan te bakken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:37

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:52

Trassi staat bij de AH ergens tussen de sambal, heel klein potje je kijkt er makkelijk overheen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:06

Uitje sambal trassi gember knoflook in de vijzel
Spek bakken met deze smurrie in wokolie. Prei in ringen en taugé erbij en meewokken. Dan de rijst erdoor en een stel eieren. Vaak maak ik tahoe bij in blokjes gebakken met peper zout knoflook en ketjap. Maiskoekjes, vlees met tamerinde enz. Heb altijd voor een half weeshuis aan eten maar er schuiven altijd kostgangers aan die op de geur af gekomen zijn.