Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij het ergste?

Boeren
17 (7%)
Smakken
124 (56%)
Met mond open eten
71 (32%)
Slurpen
9 (4%)

Totaal aantal stemmen: 221

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 17:01

Nies_ schreef:
Springs schreef:
Dacht niet dat in zon korte tijd al veel reacties zouden komen _O-
ben niet de enige dus :Y)

Ik voel me door dit topic in ieder geval een minder erge simmerd :')

:')

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:03

ik had een uitwisseling met mensen uit Indonesië.. Het meisje waar ik daar was had hele nette
manieren maar toen er een ander meisje voor terugkwam..
Walgelijk hoe ze zat te eten, mond open, en vreselijke slurp en smakgeluiden maken,
echt misselijkmakend gewoon! :r :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:03

Blazen over eten vind ik ook zooooo goor :') wacht gewoon even tot het wat kouder is viespeuken :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:04

x_ankieee schreef:
ik had een uitwisseling met mensen uit Indonesië.. Het meisje waar ik daar was had hele nette
manieren maar toen er een ander meisje voor terugkwam..
Walgelijk hoe ze zat te eten, mond open, en vreselijke slurp en smakgeluiden maken,
echt misselijkmakend gewoon! :r :=

iehll

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:27

Jeutje, sommigen hier kunnen wel erg ver gaan zeg. Ik kan er zelf ook slecht tegen hoor, vooral smakken blijf ik gewoon horen! Heeft ook te maken met mn prikkelverwerking, ik kan geen geluiden filteren dus kan het ook niet 'uitzetten'. Waar ik ook niet tegen kan, is de vork tussen je tanden doortrekken. Dat geluid krijg ik gewoon kippenvel van, alsof er nagels over het schoolbord gaan! Verder zal het me worst wezen eigenlijk.

@Ts: is jouw vriendin zich wel bewust van haar eetgedrag? Niet iedereen krijgt dit van huis uit mee en het is mijn ervaring dat mensen hier zelden iets van zeggen maar alleen achter iemands rug erover praten. Ik heb ook iemand in mn vriendengroep gehad die vreselijk smakte. Vooral met chips was het dramatisch, gecombineerd met een half hoofd vol kruimels. Toen ik bij zn ouders had gegeten snapte ik dat dit voor hem normaal was... Hij was zich er echt niet van bewust dat hij zo abnormaal at. En hij vond het fijn dat ik hem daar op een normale manier op aansprak en vervolgens heb meegeholpen door bijv even een seintje te geven als ik zag dat hij weer op zn oude manier aan het bunkeren was.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:29

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:30

Ik kan er ook heel slecht tegen "eet/drink" geluiden hoor. Boeren of scheten daar in tegen vind ik dan weer niet zo erg om te horen...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:38

Met de mond open eten, net zo'n herkauwende koe, echt enorm on-elegant, vooral als het een vrouw betreft! De rest vind ik ik nogal meevallen, maar gatver al dat voedsel te zien draaien in de mond, bah!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:40

Met mond open eten echt ieel, ik hoef niet te zien wat anderen eten al helemaal niet als het een bruine smurrie is!
Een jongen uit m'n klas doet dat.. en als die dan gaat praten.. gadver :r ;(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:41

Alleen bij het lezen van het woord smakken wordt ik al onpasselijk....

Ik heb zo'n hekel aan eetgeluiden, het irriteerd me en wordt er letterlijk misselijk van... Vooral als ze hier thuis vlees met botjes erin eten, kippenpoten ofzo... Dan moet ik echt weglopen....

Tja, zal misschien wel een aansteller zijn... Maar iedere gek Zn gebrek toch

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:43

ALs ik dit zo lees, is mijn eerste gedacht, maken jullie zelf dan geen geluiden? Wat niet anders kan, maar daar ergeren jullie dan niet aan?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 20-06-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:44

Het is maar waar je je druk om wilt maken... Ik erger me er niet aan het laat het gewoon gaan, zo ben je er ook gewoon van af.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:45

ik haat het als ik merk ik dat ik luid adem tijdens het eten en kan dan ook echt heel geforceerd eten als ik in gezelschap ben. Smakken doe ik niet, mond dicht kauwen is mijn ding :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:46

chanel1985 schreef:
ALs ik dit zo lees, is mijn eerste gedacht, maken jullie zelf dan geen geluiden? Wat niet anders kan, maar daar ergeren jullie dan niet aan?

Iedereen maakt geluid met eten.... Gewoon kauwen... Maar het eten met je mond open of overmatig smakken... Nee dat hoeft niet...

Zo ken ik ook iemand die eet en terwijl die dat doet door zn mond ademt.... Nounou... Net een paard dat slobber eet... Nee sorry ken ik echt niet tegen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:47

chanel1985 schreef:

Ik denk dat men vooral dénkt zelf geen geluiden te maken.. :o Ik bedoel, met de mond open eten, ja daar kan je wat aan doen, maar geluiden maken tijdens het eten, vrij natuurlijk lijkt mij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:54

SharonIndezz schreef:
chanel1985 schreef:

Iedereen maakt geluid met eten.... Gewoon kauwen... Maar het eten met je mond open of overmatig smakken... Nee dat hoeft niet...

Zo ken ik ook iemand die eet en terwijl die dat doet door zn mond ademt.... Nounou... Net een paard dat slobber eet... Nee sorry ken ik echt niet tegen

maar mijn paard dat slobbert met zijn slobber vind ik dan weer niet erg.

Smakken, hijgen, bestek tegen tanden (en dan consequent en categorisch), happen, roggelen, brrrrr, ik kan er niet tegen. Wijlen mijn pap zijn kaak knakte tijdens het eten. Kon hij echt niets aan doen, maar was voor mij echt een druppelende kraan. Patatjes die men met handen eet en dan 1 patatje meerdere malen afhappen (afhakken), chips die niet in 1 keer in de mond gedaan wordt, maar ook afgehapt. Echt ik word er net zo agressief van als een druppelende kraan of een klapperende deur.

Leuk was dan ook de uitdaging toen ik met een collega in china zit. Er werd gesmekt (want dat hoor zo), er werd geroggeld, gespuugd, met mond open gegeten, de soep werd geslurpt.

Mijn collega ligt nog steeds in een stuip als we het erover hebben. Stiekem kan ik er ook wel om lachen, en het was dat het eten erg lekker was, maar anders -O-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:57

hier thuis gebeurd het alle vier :'). ik heb er mee leren leven, mijn vader is vooral het ergst. Boeren doen vooral mijn broers, keigrappig... not :p.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:09

@Zwerte
Ik ken r nu al een aantal jaar, en eerst deed ze dat niet. Ze is sinds toen toch wel erg veranderd, maar niet zozeer negatief hoor, gewoon andere stijl, gedrag en gewoonten. Ik weet wel dat ze stiekem wel weet dat het niet netjes is maar toch gebeurt het. Het kan haar namelijk niks schelen hoe andere mensen erover denken, of hetgene nou asociaal is of niet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:12

[***] schreef:
Lekkere foto heb je dan Apple haha

Hahaha weetje dat ik daar nooit over na heb gedacht?! :')
Best wel frappant eigenlijk.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:19

@xApple
Nou die linkse is iig goed bezig zeg _O-

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:20

NikkiEnJij schreef:
Het is maar waar je je druk om wilt maken... Ik erger me er niet aan het laat het gewoon gaan, zo ben je er ook gewoon van af.

Als het toch eens zo werkte :')

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:21

Ik ken dit helaas ook :( . Alles kan ik mij aan irriteren. Hoesten, schrapen van de keel, slechte ademhaling, smakken, snot 'opslurpen' ipv snuiten etc. Alleen boeren doen me niks :Y)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:21

ilaan schreef:
NikkiEnJij schreef:

Nou inderdaad, zou fijn zijn zeg :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:22

Met mond open eten vind ik de ergste maar dat duurt over het algemeen maar even, namelijk totdat het bord leeg is.

Waar ik slecht tegen kan is kauwgom kauwende koeien. Van die mensen die met open mond kauwgom kauwen en je dan zo glazig aankijken terwijl je met ze in gesprek bent. Brrr, dat oeverloos je eigen speekselklont heen en weer duwen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:22

xApple schreef:
ilaan schreef:

Nou inderdaad, zou fijn zijn zeg :D

Ik weet echt niet hoe het komt dat ik me zo irriteer en er zo woest om kan worden. Als ik dat had geweten had ik er natuurlijk al lang wat aan gedaan!