Hmm en een lekkere pastasalade is ook nooit weg natuurlijk als je (varkensvlees) eet of maak hem met gerookte kip of tofu-reepjes. Maak hem op smaak met (uitgebakken) spekjes of chorizo, verse kruiden zoals bieslook, thijm en basilicum, alle soorten (gegrilde) groente, Parmezaanse kaas en pijnboompitten. Goeie olie erover en klaar is kees! Lekker paar dagen vantevoren maken, dan is ie het lekkerst! Maak spiesjes van fruit/groente die je rauw kunt eten. Maak mini-sandwiches en wikkel ze evt in folie om te bbqen. Maak deze klassieker: (goede) mozzerella, tomaat en verse basilicum. Beetje peper en balsamico-azijn erover. Heerlijk! Maak mini kipsaté, koud ook lekker! Vul kleine (wegwerp) bakjes met allerlei lekkere salades (zoals de pastasalade, waldorf, een groene salade etc) en hapjes en zet ze op schalen. Ziet er meteen heel feestelijk uit en je hebt er mooi geen omkijken meer naar!
Bedankt weer voor de leuke ideeën. Zo gaat het vast goedkomen Ik zal eens zoeken Iris!
quartel
Geplaatst: 14-05-14 16:25
oeh......ik kan ze aanraden hoor....ze zijn echt super lekker. Warm in ieder geval dan.....of ik ze koud ook nog ga proeven denk ik niet want ik heb hier een paar fans lopen
Recept van quartel staat ook op bovenstaande site zie ik, die ga ik ook eens maken!
Zo'n breekbrood is ook errug lekker, moet alleen wel in de oven. Heel erg simpel te maken en viel hier goed in de smaak. Wel goed opletten als je het maakt dat je de sneden echt goed tot de onderkant doet en de plakken kaas niet al te dik
Ik heb toen wel een eigen receptje gebruikt met de volgende ingrediënten (je kunt zelf ertussen doen wat je zelf lekker vind):
Groot liefde en passie brood ongesneden (van AH) Groene pesto Mozzarella Gewone kaas plakjes hamblokjes
Je snijdt het brood in een ruitvorm, smeert het binnenkant van het brood vol met pesto, vervolgens doe je plakken mozzarella of gewone kaas (of beide) ertussen en daaroverheen/tussen doe je wat blokjes ham.