Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kinke schreef:Ik zeg niet 'buitenwereld'. Als je jezelf volspuit met drugs functioneer je niet normaaltuurlijk…dus als er zo veel vrouwen vrij obsessief bezig zijn hiermee, dan zal het wel goed zijn. Dus ik kan mezelf ook vol drugs spuiten, als ik maar normaal functioneer voor de buitenwereld dan is het prima.

Kinke schreef:Dus gewoon een baan hebben is het criterium? Heb ik ook al niet gezegd.tja, toch zijn er mensen die iedere dag drugs gebruiken en gewoon een baan hebben. Maar jij denkt dus niet dat de TS een probleem heeft?

Kiwipitje schreef:Sjonge laat TS lekkerEr zijn zo veel vrouwen vrij obsessief bezig met calorieën tellen / kijken wat je binnen krijgt of niet. Zo lang je jezelf niet uithongert en normaal functioneert prima toch!?
En vervolgens allemaal lekker elkaar napraten. Top Bokt
Danique_G schreef:Kiwipitje schreef:Amen.Sjonge laat TS lekkerEr zijn zo veel vrouwen vrij obsessief bezig met calorieën tellen / kijken wat je binnen krijgt of niet. Zo lang je jezelf niet uithongert en normaal functioneert prima toch!?
En vervolgens allemaal lekker elkaar napraten. Top Bokt
Tegenwoordig is gezond leven en principieel zijn gelijk aan het hebben van een eetstoornis.
gewoon van genieten en de rest van de dag een beetje opletten wat voor suiker je allemaal wilt eten. liljebo schreef:Air schreef:Ik zou echt eens stoppen mat het zo fanatiek tellen van calorieën, voor het een dwangmatig iets wordt.
Eerlijk gezegd denk ik dat het al een dwangmatig iets is, als ts niet kan slapen als ze het niet doet.
Aan ts, ik weet dat het topic hier niet om draait, maar het lijkt mij verstandig om de obsessie aan te pakken, want het beheerst nu al je leven (en de mogelijkheid om ergens onbekommerd van te genieten)
Ik weet dat zoiets een lange weg is, maar het is echt de moeite waard. Zoek info op; zoek naar een vorm van therapie die je aanspreekt.
Obsessief calorieën tellen is ook nutteloos aangezien de hoeveelheid calorieën niks zegt over de rest van de voedingsstoffen naast vet/suiker. Netjes aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zitten betekent nog niet dat je goed bezig bent. Twee big macs en je zit er ook aan maar ja... niet gezond. Danique_G schreef:Ik leef ook hartstikke gezond, heb een goed spier/vet percentage en goed gewicht/figuur/bmi maar ik heb absoluut geen eetstoornis. Bij TS lijkt het daar wel op, aangezien vaak mensen met een eetstoornis ook alle caloriën tellen die er in en er uit gaan + van elk product weten hoeveel er in zit, lijkt dat jou gezond als je daar elke dag zo mee bezig bent?Amen.
Tegenwoordig is gezond leven en principieel zijn gelijk aan het hebben van een eetstoornis.

fourseasons schreef:Danique_G schreef:Ik leef ook hartstikke gezond, heb een goed spier/vet percentage en goed gewicht/figuur/bmi maar ik heb absoluut geen eetstoornis. Bij TS lijkt het daar wel op, aangezien vaak mensen met een eetstoornis ook alle caloriën tellen die er in en er uit gaan + van elk product weten hoeveel er in zit, lijkt dat jou gezond als je daar elke dag zo mee bezig bent?Amen.
Je zegt dat je zelf niet door slaat maar ik kan dat niet gezond noemen, zeker als je het al twee jaar doet.
Danique_G schreef:Ts, zelf een recept maken/zoeken voor ijskoffie. Is dat geen optie? Wij hebben hier ook een pot voor ijskoffie en die is redelijk 'schoon'. Beetje melk, schepje ijs en wat Rietsuiker en je bent al wat gezonder bezig dan bij de hema (en goedkoper)
Hoewel het wel 'ongezond' blijft uiteraard.
Bizzybijtje schreef:Maar waarom wel cola light dan als je gezond wil leven?