Calorieën in ijskoffie van de hema??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Calorieën in ijskoffie van de hema??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:13

Off-topic

Nu wil ik je natuurlijk niet gek maken, maar die meters om je pols zijn echt niet exact. Immers hij kan niet elke beweging die je maakt registreren en ieder persoon verbruikt zijn energie anders. Dus een stap nemen is niet automatisch een bepaald aantal calorieën. Dit is per persoon verschillend. Het is dus op zijn best een grove schatting.

En voor wat betreft het calorieën tellen, ik zou hier zeker hulp voor zoeken voordat het zich omzet in een groter probleem zoals een eetprobleem.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:17

Sjonge laat TS lekker := Er zijn zo veel vrouwen vrij obsessief bezig met calorieën tellen / kijken wat je binnen krijgt of niet. Zo lang je jezelf niet uithongert en normaal functioneert prima toch!?

En vervolgens allemaal lekker elkaar napraten. Top Bokt :Y)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:21

Volgensmij zit er echt onwijs veel in die ijskoffie. Heb 'm ooit genomen en maar voor de helft opgedronken omdat hij zo zoet was! Maar als je hem maar heel af en toe drinkt kan het echt een kwaad hoor. ;)

En over dat calorieën tellen van jou, kijk daar erg mee uit. Mijn beste vriendin begon ook zo en nu moet ze elke week naar de kliniek voor een controle omdat ze anorexia heeft. Geloof me, waar ze allemaal doorheen moet ik zeker geen pretje! :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:40

tuurlijk…dus als er zo veel vrouwen vrij obsessief bezig zijn hiermee, dan zal het wel goed zijn. Dus ik kan mezelf ook vol drugs spuiten, als ik maar normaal functioneer voor de buitenwereld dan is het prima.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:43

Kinke schreef:
tuurlijk…dus als er zo veel vrouwen vrij obsessief bezig zijn hiermee, dan zal het wel goed zijn. Dus ik kan mezelf ook vol drugs spuiten, als ik maar normaal functioneer voor de buitenwereld dan is het prima.
Ik zeg niet 'buitenwereld'. Als je jezelf volspuit met drugs functioneer je niet normaal :')

-O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:46

tja, toch zijn er mensen die iedere dag drugs gebruiken en gewoon een baan hebben. Maar jij denkt dus niet dat de TS een probleem heeft?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:49

Als ik even Google raadpleeg zou 1 zo'n beker ijskoffie qua caloriëen ergens tussen de 300 en 500 moeten zitten...

Maar zo af en toe moet je je dat soort dingen wel gunnen hoor :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:50

Ik zou vooral een beetje opletten met de suiker idd, niet zo zeer de calorieën. En vooral genieten als je zondigt, anders is het weer jammer:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:53

Kinke schreef:
tja, toch zijn er mensen die iedere dag drugs gebruiken en gewoon een baan hebben. Maar jij denkt dus niet dat de TS een probleem heeft?
Dus gewoon een baan hebben is het criterium? Heb ik ook al niet gezegd. :')

Nou ja als je er niet van slaapt dan is het een probleem, maar dat kan ook een wijze van uitdrukken zijn. Anders niet nee.

Maar goed laat je vooral adviseren door ons aller Bokt hypochonders / dramatisten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:58

Kiwipitje schreef:
Sjonge laat TS lekker := Er zijn zo veel vrouwen vrij obsessief bezig met calorieën tellen / kijken wat je binnen krijgt of niet. Zo lang je jezelf niet uithongert en normaal functioneert prima toch!?

Amen.
Tegenwoordig is gezond leven en principieel zijn gelijk aan het hebben van een eetstoornis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:59

:evaw:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:00

Kinke schreef:
:evaw:

Oh oke, doei! Was gezellig :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:04

Danique_G schreef:
Kiwipitje schreef:

Amen.
Tegenwoordig is gezond leven en principieel zijn gelijk aan het hebben van een eetstoornis.
*\o/* *\o/* *\o/*

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:12

Inderdaad, laat haar lekker.
ik tel ook al mijn incoming en outgoing calorieën. Aan de hand daarvan bepaal ik mijn voedingsschema.

ben ik obsessief of ongezond? Nee verre van, ik doe aan behoorlijke krachttraining waarbij ik dat nodig heb.

oordeel dus niet als je TS niet kent.

TS aan jou: ik vrees dat er inderdaad behoorlijk wat calorieën zitten in een zo'n beker. De volle melk en de siroop zijn vaak niet arm aan die dingen. Ook de poeder zal wel behoorlijk wat toevoegingen hebben.

Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet mag nemen :) gewoon van genieten en de rest van de dag een beetje opletten wat voor suiker je allemaal wilt eten.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:46

liljebo schreef:
Air schreef:
Ik zou echt eens stoppen mat het zo fanatiek tellen van calorieën, voor het een dwangmatig iets wordt.

Eerlijk gezegd denk ik dat het al een dwangmatig iets is, als ts niet kan slapen als ze het niet doet.

Aan ts, ik weet dat het topic hier niet om draait, maar het lijkt mij verstandig om de obsessie aan te pakken, want het beheerst nu al je leven (en de mogelijkheid om ergens onbekommerd van te genieten)

Ik weet dat zoiets een lange weg is, maar het is echt de moeite waard. Zoek info op; zoek naar een vorm van therapie die je aanspreekt.

Het is idd waar dat het invloed heeft op mn leven, maar ik wil het gewoon ook niet loslaten.
Ik ervaar het niet als last oid.

Daarbij, ik doe dat al ruim 2 jaar en ik sla echt niet door hoor. Wat weer een discussie hier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:52

Los van alle andere troep die er in zit, zitten er wss wel flink wat calorieën in. Maar TS, ik wil de discussie niet verder aanwakkeren maar zo obsessief ermee bezig zijn is echt niet goed hoor :o Obsessief calorieën tellen is ook nutteloos aangezien de hoeveelheid calorieën niks zegt over de rest van de voedingsstoffen naast vet/suiker. Netjes aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zitten betekent nog niet dat je goed bezig bent. Twee big macs en je zit er ook aan maar ja... niet gezond.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:58

Danique_G schreef:
Amen.
Ik leef ook hartstikke gezond, heb een goed spier/vet percentage en goed gewicht/figuur/bmi maar ik heb absoluut geen eetstoornis. Bij TS lijkt het daar wel op, aangezien vaak mensen met een eetstoornis ook alle caloriën tellen die er in en er uit gaan + van elk product weten hoeveel er in zit, lijkt dat jou gezond als je daar elke dag zo mee bezig bent?

Je zegt dat je zelf niet door slaat maar ik kan dat niet gezond noemen, zeker als je het al twee jaar doet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:04

Ik denk dat het best een calorierijk drankje is als ik de ingrediënten lees.

@ de rest ; ik tel ook overal de calorieën van, heb ook een polsband, wil ook precies weten wat erin gaat en uit gaat, weet van veel dingen uit mn hoofd hoeveel calorieën erin zitten. Maar ik heb geen eetstoornis. Wel vind ik het erg belangrijk om te weten ivm levenswijze en ik probeer gezond te leven.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:07

Ik doe het zelf ook. Ik hou alles in de gaten en als ik het niet weet dan eet ik het liever niet. Ben er tamelijk streng in.
Ik heb een eetstoornis gehad en toen deed ik dit ook, maar het gevoel erbij is anders. Verschil is je zelfbeeld en dat als je niet tevreden was dat je dat dat je hele dag kon verpesten etc, of overgeven. Dus denk dat ts dat zelf het beste weet of ze dat heeft. Heb je in je profiel gespiekt ts, en je ziet er gewoon uit als een leuke meid ts ;)

En wat de ijskoffie betreft, dikke zooi vind ik hetzelf. Maar iedereen zondigt wel eens.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:38

fourseasons schreef:
Danique_G schreef:
Amen.
Ik leef ook hartstikke gezond, heb een goed spier/vet percentage en goed gewicht/figuur/bmi maar ik heb absoluut geen eetstoornis. Bij TS lijkt het daar wel op, aangezien vaak mensen met een eetstoornis ook alle caloriën tellen die er in en er uit gaan + van elk product weten hoeveel er in zit, lijkt dat jou gezond als je daar elke dag zo mee bezig bent?

Je zegt dat je zelf niet door slaat maar ik kan dat niet gezond noemen, zeker als je het al twee jaar doet.

Ik was vroeger altijd heel dik en 'ongezond'. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik daar nooit meer naar terug ga. Dat tellen is gewoon een controle voor mij, en ik voel me er goed bij.

Dit topic is gewoon puur geopend omdat ik zoveel tegenstrijdige dingen las op internet. Ik zou het gewoon graag precies willen weten. Ook al is het heel veel, het is voor mij gewoon een 'geruststelling' wanneer ik het weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:16

Laat ik het zo zeggen: producten waar niet op staat wat de voedingswaarden zijn komen er bij mij 9 van de 10 keer niet in. Word dan gelijk achterdochtig :))

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:19

Ts, zelf een recept maken/zoeken voor ijskoffie. Is dat geen optie? Wij hebben hier ook een pot voor ijskoffie en die is redelijk 'schoon'. Beetje melk, schepje ijs en wat Rietsuiker en je bent al wat gezonder bezig dan bij de hema (en goedkoper)
Hoewel het wel 'ongezond' blijft uiteraard.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:28

Danique_G schreef:
Ts, zelf een recept maken/zoeken voor ijskoffie. Is dat geen optie? Wij hebben hier ook een pot voor ijskoffie en die is redelijk 'schoon'. Beetje melk, schepje ijs en wat Rietsuiker en je bent al wat gezonder bezig dan bij de hema (en goedkoper)
Hoewel het wel 'ongezond' blijft uiteraard.

Haha ook een goed idee ja. Maar het is niet zo dat ik thuis denk van gohh ik heb zin in ijskoffie. Thuis drink ik nooit drinken met calorieën. Enkel water, crystal clear en cola light.

Gewoon puur wanneer ik in de stad ben en we bij de hema gaan zitten, dan heb ik zin in ijskoffie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:30

Maar waarom wel cola light dan als je gezond wil leven? :)

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:48

Bizzybijtje schreef:
Maar waarom wel cola light dan als je gezond wil leven? :)

Omdat er praktisch geen calorieën in zitten, dan kan ik het naar mezelf 'goedpraten' :')

Ook over dit drankje zouden we een heel topic vol kunnen schrijven, meningen zijn ook daar erg over verdeeld. En dan maakt het ook nog weer uit welk merk je nuttigt.