Variatie groenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 16:45

Haha de wagen die ik heb is daar niet voor geschikt. En het lijkt me niet echt lekker rennen eigenlijk. 2 of 3x per week ga ik nu 's avonds naar de sportschool, dan hoef ik ook geen rekening te houden met mn dochter, kan ik gewoon mn gang gaan. En verder wandel ik heel veel met haar op de dagen dat ik vrij ben.

Maar we gaan wel erg off topic haha

maatje987

Re: Variatie groenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:47

haha idd

maar goed ik zou sws die gevulde courgette is proberen of courgette soep als je het recept nodig heb wil ik het je wel ff vie pb sturen :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:25

Het kookboek de voedselzandloper is ook erg lekker en leuk. Ik ben in 3 weken tijd nu 6kg afgevallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:07

Koken in de tajine, veel groenten, met evt. vlees en veel kruiden, lekker hoor! Zijn veel recepten te vinden via google.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:15

Witlof kan ook met hüttenkäse in de oven ipv gewone kaas.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:39

Even een paar dingen die misschien helpen voor je inspiratie.

Wij eten vaak pasta met gegrilde paprika en courgette (gewoon in de grilpan) als we zin hebben grillen we er ook nog een stukje zalm bij. Pasta maken we op smaak met een theelepeltje pesto (rode of groene maar net wat je wil) en evt wat crème fraiche.

Ik weet verder niet hoe (on)gezond zoete aardappelen zijn, maar daar wat gaatjes in prikken en die dan in de oven doen. Vervolgens groente wokken (maar net wat je lekker vindt, bijv. paprika, courgette, broccoli) en een klein beetje feta. Aardappel opensnijden groente erbij en smullen maar.

Verder eten we deze week nog wraps met quinoa, biet, appel en geitenkaas (alleen volgens mij is geitenkaas best een dikmaker dus die kan je misschien beter vervangen)
http://www.dehippevegetarier.nl/wraps-m ... eitenkaas/

ook deze salade staat nog op het menu:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R2 ... en-avocado

oh deze ook nog
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... et-burrata

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf vooral bezig ben om aan te komen, dus ik niet exact weet of het heel erg vet arm is. Maar boordevol met groenten zit het zeker :))
Ik zie nu nog dat je niet perse wilt dieeten maar 'gewoon' gezonder eten, dan moeten dit wel goede tips zijn. Mijn vriendin is ook sinds dat we samen wonen zeker 10 kilo afgevallen door 'gewoon' gezonder te gaan eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 15:59

Top, dank je wel!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:06

Ik ben ook geen fan van gekookte groente. Maar wokken, stomen (brocolli), uit de oven en ook rauw (bloemkool, witlof, spinazie, wortel) zijn veel groentes imo veel lekkerder (en vergeet peulvruchten niet). Beetje creativiteit (of recepten) erbij met (verse) kruiden en je bent een heel eind. :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:11

Je zou ook nog kunnen kijken naar koolraap of witte kool. Als je witlof zonder ham en kaas te bitter vind kan je het ook bakken met een beetje poedersuiker!(vooraf niet koken). Zoete aardappel valt ook onder de groentes! En geen groente maar wel een verantwoorde snack kunnen gojibessen in een laagje pure chocolade zijn(veel antioxidanten)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:04

Ik kook groente vrijwel nooit. Hooguit heel kort zodat het net beetgaar. Maar ik kies liever voor roerbakken, stomen of in de oven! En groenten als basis van het avondeten, liefst >50%.
Combinaties van groenten vind ik ook lekker. Risotto met spinazie, erwten én prei. Broccoli met gedroogde tomaatjes.
Of soep. Wortelsoep met linzen en kokosmelk, paprikasoep, witlofsoep met gorgonzola, noem maar op..

Vanavond staat rabarber op het menu, met aardbeien en appel :9

En als je met het seizoen mee-eet dan heb je door het jaar heen automatisch al wat variatie .