Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:TS, ik krijg een beetje het idee dat je gezonder wil eten maar er verder geen moeite voor wil doen. Koek is gewoon niet gezond, klaar. Mooier kunnen we het niet maken. Fruit en groenten zijn wél gezond en zijn prima tussendoortjes. Aan alles valt te wennen, met een beetje wil
Bhriseis schreef:Als je van je suikerverslaving wil afkomen, zal je toch echt gewoon moeten stoppen met alle troep.
Zelf doe ik het zoals Phormicola: 1 x per week mag ik alles eten waar in zin in heb, en de dag er na word ik spontaan wakker met zin in fruit en groenten.
Ik eet zelf ook grote hoofdmaaltijden, zodat ik tussendoor niet té veel trek heb. Tussendoor eet ik graag bijvoorbeeld een bakje fruit met daarover wat kwark en eventueel wat granola/kokos...
Of een paar volkoren roggecrackers met lightroomkaas, tomaatjes, komkommer en radijsjes.
elinebakker schreef:Ik bak nog wel eens een cake of koekjes, zonder suiker. Desnoods eet ik hem helemaal op, maar dan weet ik tenminste wat er in zit en dat kan ik van te voren dus ook bepalen. Heb ik over, vries ik het in en pak ik zo iedere dag een plakje.
Belangrijkste denk ik is dat je vanzelf gaat waarderen hoe lekker puur eten eigenlijk is. Je merkt pas watvoor smaak er aan producten zit als er niet meer zoveel rotzooi aan toegevoegd is. En dát is pas lekker snacken
KarinvdM schreef:Carolienn_ schreef:Probeer dadels eens! die zijn heel zoet! dus na een paar hoef je er ook geen meer.
en ze zijn gezond. echt een goede snoepvervanger vind ik zelf!
Nou, ik werk op een dag makkelijk een verpakking verse dadels van AH weg hoor, lekker!