Gezonde snacks, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Gezonde snacks, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:25

Als je van je suikerverslaving wil afkomen, zal je toch echt gewoon moeten stoppen met alle troep.

Zelf doe ik het zoals Phormicola: 1 x per week mag ik alles eten waar in zin in heb, en de dag er na word ik spontaan wakker met zin in fruit en groenten.

Ik eet zelf ook grote hoofdmaaltijden, zodat ik tussendoor niet té veel trek heb. Tussendoor eet ik graag bijvoorbeeld een bakje fruit met daarover wat kwark en eventueel wat granola/kokos...
Of een paar volkoren roggecrackers met lightroomkaas, tomaatjes, komkommer en radijsjes.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:28

TS, ik krijg een beetje het idee dat je gezonder wil eten maar er verder geen moeite voor wil doen. Koek is gewoon niet gezond, klaar. Mooier kunnen we het niet maken. Fruit en groenten zijn wél gezond en zijn prima tussendoortjes. Aan alles valt te wennen, met een beetje wil ;)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:33

Crackers met kipfilet, yoghurt of kwark met stukjes appel in :9

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:26

Om jezelf nou een keer per week helemaal vol te proppen met lekkere dingen...doe je je lichaam denk ook geen plezier mee! Dan beter iedere dag iets lekkers lijkt me.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:30

Ik heb besloten chips en dat soort dingen per direct te vervangen door komkommer, paprika en cherry tomaatjes. Verder heb ik als snack kokosblokjes, en maak ik smoothies met zaden en noten. Erg lekker, en gezond. :)
Als ik mezelf dingen blijf toestaan dan gaat het sowieso mis, want als je eenmaal iets hebt waarvan je denkt dat het gezond is ga je er automatisch meer van eten.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:31

6 dagen op, 1 dag af...

Kortom 6 dagen lang geen enkele vorm van suiker nuttigen, en daarna is 1 dag alles aloud. Desnoods totdat je misselijk bent.... Enerzijds zul je zowel psychisch als fysiek ondervinden hoeveel beter en gezonder je je voelt met een gezonde lifestyle, anderzijds draagt het ook enorm bij aan je metabolisme. Een volledig suikervrij- vetvrij dieet zal alleen maar leiden tot uitputting en gewenning, waardoor je lijf in hongerstand gaat en alles opslaat wat er wél binnen komt.

Door eens per week juist wel te snacken houd je je stofwisseling alert en je vetverbranding op peil.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:34

Probeer dadels eens! die zijn heel zoet! dus na een paar hoef je er ook geen meer.
en ze zijn gezond. echt een goede snoepvervanger vind ik zelf!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:28

phormicola schreef:
TS, ik krijg een beetje het idee dat je gezonder wil eten maar er verder geen moeite voor wil doen. Koek is gewoon niet gezond, klaar. Mooier kunnen we het niet maken. Fruit en groenten zijn wél gezond en zijn prima tussendoortjes. Aan alles valt te wennen, met een beetje wil ;)

uhu zal ik niet ontkennen.. :o Waarschijnlijk komt het doordat ik nog een beetje twijfel of ik wel helemaal zonder wil, maar ik weet dat weinig, dus 1 stukje chocola niet werkt bij mij want dan wil ik meteen meer. Dus daarom is dat geen optie en zocht ik een alternatief. Je hebt gelijk hoor, moet daar gewoon even doorheen. Echter helemaal geen suiker meer zorgt voor een intolerantie voor suiker en dat wil ik dan weer net niet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:32

Wat ik voor mezelf die dag toesta Pinda Dipje, is denk ik nog altijd minder suiker/prefab/zout dan bij de gemiddelde Nederlander of Belg op het dagelijkse eetlijstje te vinden zijn. Maar naar mijn normen ga ik dan echt helemaal uit het dak :)

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:38

Heb je een blender? dan kun je heerlijke shakes van fruit maken. Echt heel lekker en gezond. Zou ook nog groente door kunnen om het nog gezonder te maken. Ik neem bijna elke dag zo'n shake in plaats van een koekje. Zeker een aanrader. Een blender aanschaffen is trouwens ook niet heel erg duur als je er nog geen hebt ;)

Edit:
zie net dat het al gezegd is :+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:42

Ik bak nog wel eens een cake of koekjes, zonder suiker. Desnoods eet ik hem helemaal op, maar dan weet ik tenminste wat er in zit en dat kan ik van te voren dus ook bepalen. Heb ik over, vries ik het in en pak ik zo iedere dag een plakje.

Belangrijkste denk ik is dat je vanzelf gaat waarderen hoe lekker puur eten eigenlijk is. Je merkt pas watvoor smaak er aan producten zit als er niet meer zoveel rotzooi aan toegevoegd is. En dát is pas lekker snacken :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:46

Bhriseis schreef:
Als je van je suikerverslaving wil afkomen, zal je toch echt gewoon moeten stoppen met alle troep.

Zelf doe ik het zoals Phormicola: 1 x per week mag ik alles eten waar in zin in heb, en de dag er na word ik spontaan wakker met zin in fruit en groenten.

Ik eet zelf ook grote hoofdmaaltijden, zodat ik tussendoor niet té veel trek heb. Tussendoor eet ik graag bijvoorbeeld een bakje fruit met daarover wat kwark en eventueel wat granola/kokos...
Of een paar volkoren roggecrackers met lightroomkaas, tomaatjes, komkommer en radijsjes.

Doe ik ook al jaren :D op vrijdag eet ik lekkere dingen en soms ook in het weekend.
Dan ben ik het weer zat. Gezond eten geeft zo'n goed gevoel.

Ik eet wel elke dag een stroopwafel bij de koffie. En chips vind ik ook super lekker. Maar gewoon goede vullende hoofdmaaltijden is het halve werk, daar kom je echt de dag wel op door. En het is super genieten als je eet.
Dingen als liga en light enzo is echt onzin. Kun je imo beter een koek eten die je lekker vind.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:47

elinebakker schreef:
Ik bak nog wel eens een cake of koekjes, zonder suiker. Desnoods eet ik hem helemaal op, maar dan weet ik tenminste wat er in zit en dat kan ik van te voren dus ook bepalen. Heb ik over, vries ik het in en pak ik zo iedere dag een plakje.

Belangrijkste denk ik is dat je vanzelf gaat waarderen hoe lekker puur eten eigenlijk is. Je merkt pas watvoor smaak er aan producten zit als er niet meer zoveel rotzooi aan toegevoegd is. En dát is pas lekker snacken :)

*\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:49

Maakt niet uit toch, die stroopwafel :) Je klinkt in elk geval enthousiast Freya! Ik doe dit nu een jaar of wat, en ik ben zo blij dat ik van al dat strenge lijnen verlost ben :)

Klopt Elinebakker, dan zijn liga's etc niet eens lekker meer.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:24

Plus dat je gelijk een buik als een luchtballon hebt, misselijk wordt, hoofdpijn krijgt en sneller moe bent.. Tenminste dat heb ik dan. Had ik laatst zelfs bij een pakje sultana. Inderdaad, gezond eten voel je je echt zoveel beter van!
Maar ik pak ook nog regelmatig een paar beschuitjes met chocopasta, totdat de pot leeg is en dan kan het niet meer haha! Echte chocoladevervanger heb ik nog niet gevonden, heb wel raw cacao maar niks haalt het gewoon bij af en toe een lekker stuk chocola :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:41

Loop eens een winkel zoals De Tuinen in! Liggen heel veel repen(Nakd bijvoorbeeld) die lekker zijn, en toch gezond. Pure chocolade is ook niet ongezond, en gedroogd fruit(met mate). Deze dingen voelen toch een beetje aan als snack, terwijl ze heel wat gezonder zijn. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:02

Carolienn_ schreef:
Probeer dadels eens! die zijn heel zoet! dus na een paar hoef je er ook geen meer.

Nou, ik werk op een dag makkelijk een verpakking verse dadels van AH weg hoor, lekker! :9

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:06

Snack A Jacks en Muesli repen :) Klinkt ongezond, maar ik neem maar het advies van m'n diëtiste gewoon aan. Muesli repen vind ik echt geweldig <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:08

In de supermarkt kun je lekkere kant-en-klare Wasa crackers kopen met daartussen cream cheese & tomato. Erg lekker, pittig en makkelijk mee te nemen.
Gaat qua smaakidee een beetje richting hartige koekjes, pittige chips e.d. (Ben zelf ook erg gek op snacks en chips, en ben ook aan het minderen ;) ).
Echt een aanrader, ik zal kijken of ik er een plaatje van kan vinden ...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door simodi op 17-04-14 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:13

een appel met kaneel heeeeerlijk

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:22

Jaa die wasa dingen ! Ik zou dan kiezen voor die met rozemarijn er tussen. Daar kun je lekker op kauwen/knagen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:28

Rijstwafel beleggen met verschillende dingen. Ik vind altijd kipfilet of rookvlees op een rijstwafel erg lekker. Verder kun je wraps maken om tussendoor een keertje te eten. Ook lekker.

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:30

Zo'n bakje met van die snack komkommers, ook erg lekker zijn die xd is geloof ik al zoiets genoemd trouwens..

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:08

KarinvdM schreef:
Carolienn_ schreef:

Nou, ik werk op een dag makkelijk een verpakking verse dadels van AH weg hoor, lekker! :9

hihi ja ik ook soms, maaaar ligt aan mn bui! maar alsnog een goede snoepvervanger *D

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:19

Mijn sneaky pleasure tegenwoordig: geroosterde kikkererwten, met paprikapoeder/knoflookpoeder. Lijken net borrelnootjes, heerlijk!