Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ga ervan uit dat de natte hoeveelheden hier de basis vormen: dus meng eerst appelmoes en een ei, en voeg dan wat je aan droge ingediënten erin wilt hebben toe tot het een plakkerig mengsel is, maar eerder een deeg dan een beslag. En op 1 typische pot appelmoes meestal een kleine thee lepel bakpoeder. Ik kan het allemaal niet precies zeggen, omdat het er natuurlijk ook aan ligt wat je erin wilt hebben - meer havermout of meer noten, fruit of kokosrasp of allebei, etc.. Succes 
RianneH schreef:Wat overigens ook goedkoper is dan (goed) brood is zelf brood bakken. Ik bak het nog wel uit een pak, maar wil uiteindelijk zelf aan de gang met bloed, gist enz. Is erg lekker om je eigen verse brood te hebben en je hebt er niet perse een broodbakmachine voor nodig.
Citaat:
Aubergine met tomaat uit de oven
ingrediënten
• 2 eetlepels olie
• 2 aubergines, in blokjes
• 2 stevige tomaten, ontveld, ontpit en in blokjes
• 2 bosuitjes, in ringetjes
• 100 g gedroogde tomaatjes op olie, grof gehakt
• 1 bos peterselie, grof gehakt
• 1 bolletje mozzarella, in plakjes
bereiden
Verwarm de oven voor op 200 °C.
Verhit de olie in een koekenpan en bak de aubergineblokjes in ca. 3 minuten op hoog vuur al omscheppend bruin.
Schep in een kom de tomaatblokjes met de uiringetjes, de gedroogde tomaatjes, de peterselie en zout en peper naar smaak door elkaar.
Vet een lage ovenschaal in. Schep de aubergineblokjes erin en verdeel het tomatenmengsel erover. Snijd de mozzarella in plakjes en leg ze op de tomaat.
Schuif de schaal in de oven en bak de aubergine met tomaat in ca. 25 minuten goudbruin en gaar.

elinebakker schreef:Reusje, hoe maak je zo'n omeletmuffin?
spekkiejnfu schreef:Lekker tomatenrisotto.
Uitje fruiten, risottorijst erbij en klaarmaken volgens de verpakking. Flinke dosis tomaten (ik doe voor 150 gram risottorijst 500 gram tomaten) zacht laten worden in een andere pan. Als de risotto klaar is de tomaten er doorheen roeren, en misschien nog wat kruiden. Ik doe zelf vaak basilicum en oregano. Je kan er ook wat geroerbakte spinazie doorheen doen. Het is heerlijk!
goed idee!
Daarna even proeven, evt wat zout / peper toevoegen en de (verse) munt erdoor. Oliver schreef:Receptje uit een restaurant waar een vriendin van me werkt. Mega lekker en makkelijk.
- Courgette & paprika in een pan met 1 of 2 lepels mosterd en 1 lepeltje anijszaad bakken.
- Quinoa (kan vast ook met rijst) koken
- Uiteindelijk de quinoa met de courgette en paprika mengen.
- Vuur uitdoen en het mengsel door verse spinazie en feta scheppen.
Op smaak brengen met peper en zout eventueel. En er kunnen natuurlijk nog meer groenten bij.
De combinatie van mosterd en anijs is echt heel lekker. Zelf even proeven hoe je de verhouding moster/anijs wilt.
miekel92 schreef:Oliver schreef:Receptje uit een restaurant waar een vriendin van me werkt. Mega lekker en makkelijk.
- Courgette & paprika in een pan met 1 of 2 lepels mosterd en 1 lepeltje anijszaad bakken.
- Quinoa (kan vast ook met rijst) koken
- Uiteindelijk de quinoa met de courgette en paprika mengen.
- Vuur uitdoen en het mengsel door verse spinazie en feta scheppen.
Op smaak brengen met peper en zout eventueel. En er kunnen natuurlijk nog meer groenten bij.
De combinatie van mosterd en anijs is echt heel lekker. Zelf even proeven hoe je de verhouding moster/anijs wilt.
Dit klinkt erg lekker, ga ik eens proberen!