Eetpatroon kantoormensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:15

ik zou inderdaad wat meer aan tussendoortjes gaan eten, gekookt ei, nootjes, fruit, cracker met avocado, boterham, salade, noem maar op :) ik zou gaan voor tussendoortjes met weinig suikers, dan zit je langer vol :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:20

Szan schreef:
Ik tel altijd af tot ik hier weg mag, dus tot iets over 5 uur, maar daarna duurt het nog een poos voordat ik thuis ben. Niet bij stil gestaan.

Het scheelt bij mij ook heel erg of ik een leuke, drukke dag heb of een wat rustigere, saaie dag. Op de drukke dagen moet ik er op letten dat ik m'n eten niet vergeet, op de rustige dagen zit je te wachten tot je mag gaan eten.

Apple

Re: Eetpatroon kantoormensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:22

Meer tussendoortjes inderdaad :-) Meer fruit. Ik zit ook op kantoor en heb momenteel altijd zeker 2 appels en 3 mandarijnen bij me (bij voorkeur meer).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 16:40

@ imd: dat klopt wel, tot op zekere hoogte. Het hongergevoel heb ik meer als het rustig/saai is, dan wanneer het druk is. Dan heb ik geen tijd om eraan te denken. Maar resultaat is wel hetzelfde, dat ik aan het eind van de dag niet eens meer de energie heb om voor mijn trein te rennen. Punt was ook meer dat als ik honger heb, ik me helemaal verreken en denk "om 5 uur mag ik weer eten!", terwijl ik dan gewoon tot half 8 nog onderweg ben en pas drie uur later eet.

@ Many: smeerkaas (30+ geloof ik), verschillende soorten sandwich spread, kaas en rookkaas heb ik meestal op brood. Ei en noten vind ik echt heel vies, maar yoghurt en kwark zijn goede opties. Die werden eerder ook al genoemd :j Ik heb hier een hele keuken inclusief koelkast staan, dus dat is geen probleem.

@ Apple: je doet je Boktnaam eer aan :D Zal kijken of meer fruit inderdaad ook beter vult. Mijn buurman sleept nu je het zegt altijd een halve fruitmand mee, want ik zit de halve dag in mandarijnenlucht. Kennelijk werkt het inderdaad :j

Wat betreft rauwkost moet ik echt op zoek naar iets dat geen lawaai maakt. Ik deel een kamer in een oud (gehorig!) pand met 11 anderen, dus wortels vallen helaas af. Ik ga denk ik voor de komkommer, tenzij iemand nog andere tips heeft voor 'zachte' rauwkost? :D

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:48

cherrytomaatjes, paprika instukjes gesneden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:49

Komkommer gaat bij mij alleen goed in de zomer :-) Op de een of andere manier vind ik dat in de winter niet zoveel aan :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:09

Wat grappig om te zien wat iedereen eet overdag op kantoor := Sommige wel erg weinig, daar zou ik de dag niet mee vol kunnen maken. Ik eet vrij veel maar sinds ik dit patroon aan houdt zijn er 5(?) Kilo af. :D

o (07.00): karnemelk-havermout pannenkoek met 1 stuk fruit.
T (9.30): een stuk fruit
L (12.30): salade/pasta/couscous/brood met iig 100 gram groente.
T (14.30): soms niets soms een soepje of een havermout cracker oid.
A (17.30): Groente (100/150 gram) vlees (100 gram) en aardappels/ei/pasta etc. Etc.

En dan als ik honger heb wat yoghurt oid. En op een slechte dag koekjes en chips :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:23

Mijn dag op kantoor ziet er ongeveer zo uit:

t: yoghurt met lijnzaad en ongezoete muesli of havermoutpap
t: stuk fruit, meestal een kiwi of mandarijn
l: kom soep (ik heb een restaurant op mijn werk waar we lunchen) en een bord rauwkost
t: fruit of groente (worteltjes of een halve avocado bijvoorbeeld)
a: avondmaaltijd zonder koolhydraten. Meestal vlees of vis met twee soorten groenten.
t: soms een bakje magere yoghurt of kwark met wat noten.

Ik drink de hele dag thee en water en op kantoor maximaal 3 kopjes koffie. Als ik thuiskom zet ik een lekkere cappuccino, dat vult ook even tot aan het avondeten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:34

Ik ontbijt om 06:30 met kwark en noten, dan een tussendoortje om 09:00 in de vorm van ontbijtkoek of liga. Dan om 12:00 3 sneetjes donkerbruin brood met vleeswaren. Dan om 14:00 2 stukken fruit en dan 'S avonds warme maaltijd.
Ik drink alleen water en thee(zonder suiker)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:40

Ik eet nu vaak in 1ste pauze (kwart voor 10 op werk) een bakje muesli met fruit en magere yoghurt.
Is lekker en vult goed :j Merk dat ik daar goed op kan teren, en minder honger heb als ik 6 uur klaar ben met werk :j
En in andere pauzes bruin brood met bijv kipfilet, en fruit.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:48

Okee nu mijn eetpatroon :D
Ochtend(07.30): 2 bruine boterhammen met boter en pindakaas of appelstroop en een beker karnemelk :9
om 09.00 op kantoor
Tussendoor (10.30): 2 van die volkoren koekjes
Lunch (om 12.30): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Lunch (om 14.00): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Tussendoor (16.00): Mandarijn en appel
om 17.30 naar huis
Avond (18.30): Pasta oid
Daarna ben ik naar mn peerd

Edit: het valt me op dat er zo weinig mensen brood eten in de ochtend :wow: .. Dit was voor mij altijd eigenlijk heel normaal maar moet dat beeld toch maar even bijstellen :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:00

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:01

Ik ben vanaf september ook een "kantoormens", kan ik vast inspiratie opdoen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:36

gemma92 schreef:
Okee nu mijn eetpatroon :D
Ochtend(07.30): 2 bruine boterhammen met boter en pindakaas of appelstroop en een beker karnemelk :9
om 09.00 op kantoor
Tussendoor (10.30): 2 van die volkoren koekjes
Lunch (om 12.30): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Lunch (om 14.00): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Tussendoor (16.00): Mandarijn en appel
om 17.30 naar huis
Avond (18.30): Pasta oid
Daarna ben ik naar mn peerd

Edit: het valt me op dat er zo weinig mensen brood eten in de ochtend :wow: .. Dit was voor mij altijd eigenlijk heel normaal maar moet dat beeld toch maar even bijstellen :=

Vroeger deed ik dat ook hoor. Maar havermout is super makkelijk en lekker, at ik vroeger ook maar dan heel af en toe. En tegenwoordig ben ik er aan gewend en kan ik niet meer zonder m'n warme schaaltje smorgens :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:19

Gewoon zorgen dat je eet naar je honger behoefte. Anders kan je net zo goed 2u eerder naar huis gaan want met een honger gevoel dat overheerst kan je niet nadenken. (En ik neem maar even aan dat nadenken je hoofdactiviteit is bij een kantoorbaan)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 10:10

Heb al wat tips gebruikt. Ik had gisteren een extra boterham, 2 extra mandarijnen, een ontbijtkoek en wat yoghurt mee. Dat beviel best goed! Met alle tips die hier staan kan ik zelfs wat gaan afwisselen iedere dag :)

Pantykous: Die is leuk :D Ga ik absoluut van het weekend eens proberen, en als het een succes is, af en toe meenemen.

Rowdine: Natuurlijk wil ik eten naar mijn hongerbehoefte, want dat deed ik eerst ook en dat beviel prima. Maar het vervelende is dat ik daar nu van tevoren over na moet denken, omdat je je eten voor de hele dag mee moet nemen. Daarom zijn de tips erg handig en kan ik een soort inschattig maken van niet alleen hoeveel ik eet, maar vooral welke dingen. Wat vult, geeft energie en is niet te ongezond... Die balans was (ben) ik kwijt.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:21

Ik zit ook op kantoor en eet veel!

Om 07:00u ontbijt. Bak yoghurt met muesli, fruit en noten.
Om 10:00u. 2 bruine boterhammen met hartig beleg en rauwkost.
Om 12:00u weer 2 boterhammen met hartig beleg en rauwkost.
Om 14:00u nog een keer hetzelfde.
Om 18:00u avondeten
Als ik terug kom van stal eet ik vaak nog wat yoghurt of kwark.

Ik eet vaak op een dag en de rauwkost zorgt ervoor dat je maag langer bezig is met verteren.
Verder drink ik door de dag heen alleen water.

Je moet proberen te voorkomen dat je pieken en dalen krijgt in je suikerspiegel.

Om te zorgen dat je wat meer eiwitten binnen krijgt kun je ook mager vlees op je brood doen zoals kipfilet of rosbief.

Verder zijn noten ook goed. Dat vult lekker en blijf je wat langer vol van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:22

Ik ben sinds een aantal dagen begonnen met het meenemen van yoghurt met bv een banaan er door (doe ik ter plekke).

Wat ik ook erg lekker vind is van dat ingevroren zomerfruit en dan met vanilleyoghurt (anders is het mij te zuur). Fruit ontdooit mooi op mijn bureau en de yoghurt blijft dan ook fris. Dat eet ik rond een uur of half 11 een ik merk gelijk dat ik veel minder honger heb in de rest van de werkdag.

Het is altijd even puzzelen per persoon wat lekker en gezond en vullend is heb ik gemerkt.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:39

Kieffer schreef:
Mijn dag op kantoor ziet er ongeveer zo uit:

t: yoghurt met lijnzaad en ongezoete muesli of havermoutpap
t: stuk fruit, meestal een kiwi of mandarijn
l: kom soep (ik heb een restaurant op mijn werk waar we lunchen) en een bord rauwkost
t: fruit of groente (worteltjes of een halve avocado bijvoorbeeld)
a: avondmaaltijd zonder koolhydraten. Meestal vlees of vis met twee soorten groenten.
t: soms een bakje magere yoghurt of kwark met wat noten.

Ik drink de hele dag thee en water en op kantoor maximaal 3 kopjes koffie. Als ik thuiskom zet ik een lekkere cappuccino, dat vult ook even tot aan het avondeten.

Jij eet volgens het paleo principe?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:08

Wdj schreef:
Jij eet volgens het paleo principe?

Nee, niet bewust. Wel zo veel mogelijk zonder pakjes, zakjes en kunstmatige toevoegingen :j Dan kom je inderdaad snel uit op paleo-achtige dagmenu's, maar het is niet zo dat ik specifiek volgens die principes eet.

Ik voel me wel een stuk beter met deze leefwijze :) Ik zou graag nog wat afvallen, maar dat is niet mijn hoofddoel. Gezond leven en me fijn voelen staat voorop. Ik ben inmiddels ook al 30 kilo afgevallen (wel lang over gedaan, 4 jaar) en mijn BMI is 24, dus ik ben ook niet meer te zwaar :D

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:16

Hier ook een kantoor miep!!

Sóchtens 8.00 liga of banaan

12.30 gerust 5 bruine boterhammen, met kaas, pindakaas en hagelslag (lekker dubbel), choco pasta, worst (vaak ook dubbel beleg worst & kaas)

tussendoor niks

18.00 1 bord met eten (wat de pot schaft :P )

Daarnaast drink ik geen frisdranken alleen water of koffie (zonder suiker)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:35

Ik neem per dag drie bakjes mee. Een grote met lunch en twee kleinere als tussendoortjes.

In de ochtend thuis eet ik standaard havermout. Met noten, fruit, chiazaad etc.
als eerste tussendoortje eet ik het liefst fruit omdat mijn ontbijt best heftig is. Blauwe bessen frambozen.

Als lunch probeer ik brood loos te eten, maar anders neem ik volkoren brood en gooi ik daar allerlei groente op. Tomaat, spinazie, met vaak hummus en kipfilet.

Anders maar ik quinoa, omelet, groente salade of pannekoekjes de avond ervoor.

Als laatste tussendoortje om een uur of 3 vaak spelt crackers, dadels, abrikozen.

Daarbij drink ik heeeeel veel thee en soms wat chocomel.

Ik vind het op kantoor makkelijker mijn eetpatroon te controleren dan school :j

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:48

Meestal ziet mijn dag er zo uit als ik naar kantoor ga:

Middag (rond 12.00/12.30uur) : 2 bruine boterhammen met pindakaas oid.
Tussendoor (rond 14.30/15.00uur) : Cup-a-Soup of crackertjes of een keer fruit als ik dat toevallig gehaald heb
Avond (meestal rond 17.30 of als ik laat ben rond 18.30uur) : wat de pot schaft.

Verder drink ik veel water en thee gedurende de dag, frisdranken oid drink ik sowieso eigenlijk maar heel zelden. Af en toe pak ik nog wel eens een bakje chocomelk uit de automaat van het werk...
Ik merk wel juist doordat ik redelijk weinig eet op kantoor, dat ik in de avond meer ga snacken...