recept voor een bijzondere maar budget maaltijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:36

Spaghetti met zalm. Benodigdheden: pakje gerookte zalm,spaghetti,bieslook en creme fraiche. Snij de zalm in stukjes en kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing. Als dat klaar is de zalm, bieslook en creme fraiche toevoegen en klaar is kees. 8-)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:38

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:39

Overigens wel redelijk sjiek maar budget: rosbief! Bij de C1000 kun je een heel stuk halen (maar vrij prijzig) maar ook rosbieflapjes a la minute! Erg lekker met gebakken aardappeltjes en een salade.

Als je wat meer werk wil verrichten kun je ook een italiaans thema doen en zelf je pasta maken. Beginnen met een kleine pasta (met tomaten of roomsaus) of lekker zelfgebakken brood. Daarna een zelfgemaakte lasagna, bloem is lekker goedkoop! En daarna een lekker taartje (of brownie) kun je allemaal met datzelfde pakje bloem doen en je kunt zelf toevoegingen doen.

Wat ik zelf wel eens doe (maar meer uit 'haal alles eruit wat erin zit' oogpunt) een heel kippetje kopen. Die braad ik dan in de oven. De poten/vleugels gebruik ik dan bij het hoofdgerecht. Een deel van het borstvlees gaat in een tomatensaus voor de pasta en de rest van het karkas gebruik ik voor kippensoep!

Prut, weer vergeten van die oven :D al zou het in theorie ook kunnen in een grote braadpan...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:47

Als toetje tiramisu? :9

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:47

Ook een bijzondere kipvariatie: kipblokjes gemarineerde met chilisaus en stroop ( dezelfde als die je gebruikt voor pannekoeken)
klinkt niet heel lekker, maar is het wel!

Flower86

Re: recept voor een bijzondere maar budget maaltijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:16

Die bonen met tortilla chips kan ook zonder oven laat je de kaas weg, of die doe je kaas over de warme bonen dan smelt hij ook. Of heel kort in de magnetron als je die wel hebt :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:21

Kipstoof kan ook met kipfilet maar dan goed opletten dat het niet te droog wordt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:22

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:33

Pasta met pesto voor 2 personen:

Tagiatelle ong 200 gr
300 gr kipfilet in stukjes
een ui
een courgette
pijnboompitjes
bolletje mozzarella
potje groen pesto

Pasta koken volgens gebruiksaanwijzing.
Pijnboompitjes in een pannetje even aanbakken tot ze wat bruin zijn en even weg zetten.
Kip in stukjes in wat boter of olie gaarbakken, vervolgens de gesneden ui erbij bakken en op het laatst echt maar 2 minuutjes de in blokjes gesneden courgette meebakken. Zout toevoegen naar smaak.
mozzarella in stukjes snijden.

Pasta wanneer klaar afgieten en de pesto (zoveel als je zelf lekker vind) erdoor heen roeren.
Pasta op een bord scheppen, kipmengsel erover heen, dan wat pijnboompitjes en mozzarella er overheen strooien.

Simpel maar heerlijk gerechtje, in een kleine 20 minuutjes klaar. Officieel is het een vegetarisch gerecht, dus je zou de kip nog weg kunnen laten. Deze hoeveelheid kan je met zijn tweeen echt behoorlijk groot bord van eten. Je zou er nog een lekkere salade bij kunnen maken, als je daar het budget voor hebt.

Lekker maar simpel is, wat cherry tomaatjes door midden snijden, bolletje mozzarella erbij, wat olijfolie, zout/peter en oregano toevoegen. (Wel ook weer met mozzarella, maar misschien een idee voor bij een ander recept). Eventueel een uitje erbij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:38

Goedkoop toetje wat er geweldig uit ziet in een glas...

Hangop zelf maken van pak volle yoghurt ( uit laten lekken in theedoek)
Daar meng je halve pak slagroom vanille vla door ( andere helft eet je een andere dag)

Onderin het glas breek je bastonge koekjes
dan laag vanille/hangop
dan laag frambozen uit pot of diepvries
laag koek
laag hangop
laag frambozen

door de kleurtjes ziet het er ook nog romantisch uit

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:56

ik ben er een beetje uit geloof ik :D

als voorgerecht ga ik de geniale soep van mri maken
hoofd maak ik gevulde kipfilet, zat de denken aan ham kaas en zongedroogde tomaatjes.
alleen het toetje.....
ik ben nogal kieskeurig in toetjes.
ik lust geen slagroom, chocolade vla en liever ook geen chocolade ijs en geen witte chocola :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:07

Klinkt goed!
Ik weet misschien nog wel een leuk toetje voor je.
Je neemt een paar doorzichtige glaasjes en onderin doe je verkruimelde cake met een beetje appelsap zodat het wat plakkerig wordt. Daar bovenop doe je een laagje fruit. Dan een laagje zelfgemaakte custardpudding (afgekoeld) of een laagje ijs. Daar weer een laagje fruit op. Eigenlijk hoort er nog een laag slagroom op, maar die kun je ook weglaten. De bovenkant garneer je dan met wat amandelschaafsel of mooie chocoladekrullen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:45

200 gr mascarpone, 200 ml room opkloppen met suiker. Mengen met ee mascarpone.
( of gewoon mascarpone met suiker)
Laagje verkruimelde speculoos, laagje mascarpone, tot je glas vol is. Ook lekker met aardbeien of fruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:53

Ik weet niks maar misschien eens kijken op Ah.nl daar kan je budget aanklikken bij de recepten dan heb je goedkopere en lekkere recepten :)