Isabonny schreef:Ik zit elke week tegen de € 10 voor 3 personen. Koop groente en fruit bij de groenteboerderij in het dorp. Soms krijg ik wel eens iets gratis, zoals een overrijpe ananas of een pot basilicum die al wat lang staat volgens de verkoopster. Dat is dan ook leuk meegenomen.
Paddestoelen en aardappelen hoef ik nooit te kopen, die verkopen we zelf.
Ik heb een hangende groentetuin, dus in de zomer hoop ik weer tomaten, peulen, bonen en paprika's uit eigen "tuin" (bloempotten) te hebben.
Onze buurvrouw heeft ook een groentetuin. Van haar heb ik nu nog van die lange bonen, geen snijbonen, maar volgens mij stokbonen in de vriezer liggen (wat had ze ontzettend veel bonen aan haar planten hangen, de hele buurt/familie at er van mee
.)En dan kreeg ik ook nog de nodige keren courgettes (die ik zelf ook in pot heb, maar dat werd helaas niks) en asperges en frambozen.
Ik moet dit jaar wat eerder beginnen met zaden te laten ontkiemen op de vensterbank. En dan gewoon binnen op de vensterbank de potten laten staan. Met name de paprika's en tomaten moeten dan wel lukken. Scheelt geld, is leuk en je weet zeker dat het onbespoten is.
. 

Maar onze maaltijden bestaan volledig uit groente, mijn lunch en snacks ook. 
alleen die limoenen niet
. Hier is ons groente en fruit verbruik ook erg hoog, bijna een kwart van onze wekelijkse uitgaven. We zijn maar met zijn tweeen maar ik heb een kerel die voor vier personen eet