Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KarinvdM schreef:Nogmaals, ik heb het over toegevoegde oliebol in vlees en vleeswaren Natasja, niet over tomaten en tomatensaus, die saus maak ik overigens zelf wel, daar heb ik geen kant en klaarprodukt voor nodig...
Vjestagirl schreef:dees_daan schreef:Volgens mij zijn ze er mee bezig om de e-nummers van de verpakking af te krijgen en er op te zetten wat er in zit.
Dat heb ik een week of 2 geleden gelezen in ieder geval.
Dan is het probleem van echt niet weten wat er in zit opgelost.
Dat betwijfel ik. E621 heet in de volksmond Ve Tsin, maar heet ook Mononatriumglutamaat, MSG, wèijīng en mi-won genoemd.
Zo hebben meerdere stoffen 1 nummer, maar veel namen.
Wie overigens alleen E621 niet eet en E620-E627 wel komt er bedrogen uit, want dat is nagenoeg dezelfde stof.
Lidewijke schreef:Volgens mij gebruiken veel bakkers en slagers net zo goed E-nummers hoor..
En dat moet ook wel, om het langer "vers" te houden.
Nee, just kidding.
corine1981 schreef:Wij eten ook zonder pakjes en zakjes, dat scheelt al een boel e-nummers, suiker en zout.
Op ve-tsin (e621) reageren wel een boel mensen. Mijn oma kan er niet tegen (gaat overgeven en krijgt verschrikkelijke jeuk) een jongetje uit de buurt wordt er razend druk van, en zo ken ik nog wel een paar voorbeelden. Dus zo onschuldig zal het allemaal niet zijn.
Ik geloof ook niet klakkeloos de onderzoeken uit de voedingsindustrie, want als er ergens veel geld in omgaat is het dat wel, dus die zullen elkaar echt niet afvallen hoor.
Wat ik wel grappig vond om te lezen is dat tomaat barst van de e621, dat wist ik dus niet, en verklaart allicht waarom mijn zoontje erop reageert. Hij krijgt knalrode uitslag over zijn gezicht bij het eten van tomaat (ook in saus natuurlijk). Helemaal bannen uit zijn voeding wil ik het niet, want ben bang dat hij er dan ooit nog extremer op gaat reageren, maar vond het altijd wel apart. Nu denk ik dat het allicht iets met erfelijkheid te maken kan hebben.