Kerst-toetje zonder koemelk, ei en chocolade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:51

friesam schreef:
Crumble kwam ook gelijk in mij op, appel met diepvries frambozen is een lekker fris zoete combi

Die ga ik maken met een bolletje bosvruchten-sorbetijs erbij!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:55

CoronaLime schreef:
Maartje_M schreef:
Mocht je voor sorbetijs gaan, kan ik je adviseren goed op te letten. Zoals hierboven al staat, is er sorbetijs met melk, maar er zijn ook heel veel varianten waar ei voor wordt gebruikt.

Sorbetijs is ijs op waterbasis dus juist zonder melk en room etc :j

Vertel dat maar aan de fabrikanten := ben zelf lactose intolerant en kan dus echt niet al het sorbetijs verdragen doordat ze er wel melk in doen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:40

Huh wat raar! Mij is altijd verteld dat sorbetijs op waterbasis was en daardoor geschikt voor mensen met lactose intolerantie.. Weer wat geleerd :)*

daffieduck83

Re: Kerst-toetje zonder koemelk, ei en chocolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 15:48

Officieel zijn de ingrediënten van sorbetijs, suiker, fruit en water. Echter grotere fabrikanten stoppen soms rare ingrediënten in de producten om goedkoop te kunnen produceren of om aan de eisen van de gemiddelde consument te kunnen voldoen.

Hevonen

Re: Kerst-toetje zonder koemelk, ei en chocolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:16

Voor een lactose-intolerante vriendin heb ik eens chocolademousse gemaakt op basis van silken tofu, Die was heerlijk, vooral met wat perzik op (zelfgemaakte) siroop erbij.

Ik heb het recept niet direct bij de hand, maar het leek veel hierop: http://www.gourmantineblog.com/silken-t ... s-it-real/