Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Uiteraard ben ik een sociaal wezen en eet ik regelmatig met vrienden. Vegetarisch eten met liefst weinig zuivel, zo moeilijk is dat echt niet! (Hangt uiteraard af van je vriendenkring, als iedereen erg op vlees, melk en suiker is, wordt het idd lastiger, maar in restaurants valt het wel mee.)senna21 schreef:Bepaalde producten schrappen lukt vaak nog wel (in de thuissituatie), maar andere producten gebruiken en speciaal bereiden is voor de meeste mensen niet heel lang vol te houden.
Persoonlijk vind ik de recepten te tijdrovend. Het vermijden van suiker en melk is al een hele kunst. Als je dat lukt, ben je al een heel eind op weg.
liiza schreef:Wat ik merk is dat ik echt suiker verslaafd ben en hierdoor sluipen de kilo´s eraan. Ik ga me eens flink inlezen en wellicht in het nieuwe jaar beginnen
Liefst krachtsport op een lege maag.
Limitless schreef:Het paleo Dieet is gebaseerd op de oermens en er mogen in dit dieet alleen dingen gegeten worden die jager-verzamelaars tienduizenden jaren geleden aten; vlees, noten, fruit, groenten en peulvruchten. Zuivel en graan producten zijn bij dit dieet dan uit den boze.
Limitless schreef:Ik heb me hier zeer sterk over ingelezen en las veel goede ervaringen van mensen.
Janneke2 schreef:de oplossing ligt in de richting van "train je alvleesklier"! Heb je een "luie" alvleesklier, ...
Janneke2 schreef:En wantrouw het advies, om bahalve 3 maaltijden ook nog een aantal tussendoortjes te eten.
Een gezond mens met een sterkte alvleesklier kan makkelijk een maaltijd overslaan en taalt niet naar tussendoortjes.