Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

onbegrijpelijk: nuggets? Nooit van gehoord! )8nnemiek schreef:Ik heb nooit problemen met etentjes. Laatst nog met vrienden naar een steak-restaurant gegaan.. als het niet anders had gekund was ik gewoon voor een bord frietjes gegaan, maar ze hadden toch een erg lekkere vegetarische steak op het menu staan
. Ik wil niet zeggen dat je niet vegetarisch moet worden maar gezien je er moeite mee hebt kun je, als je vlees eet, ook dergelijke initiatieven opzoeken!
), maar vond het in het begin heel moeilijk afstand te doen van gerookte ham. Ik heb me toen voorgnomen dat gewoon af en toe te eten, dat heeft erg kort geduurd en daarna at ik helemaal niets meer aan vlees. Ik vind het idee van vlees eten nu zo afschrikwekkend, dat ik echt al gelijk een vies gezicht trek als ik er aan denk. Ik weet van heel veel dingen nog wel hoe ze smaken maar associeer het helemaal niet meer met lekker. Ook moet je op zoek gaan naar vervanging die jij prettig vind, afwisseling is daarin heel belangrijk. Dus probeer niet bij elke maaltijd op de plek waar je vlees zou eten gewoon een vegaburger uit het schap te pakken, maar bedenk ook maaltijden met peulvruchten, noten en andere dingen waar je je bouwstenen uit kan halen. Dan wordt het helemaal niet moeilijk om geen vlees te eten. Anke98 schreef:Vrijdag ga ik dus vega noedels maken, welke groentes kan je daarvoor gebruiken
En ik raak erg geinspireerd door jullie verhalen en bijzonder om te lezen dat iedereen het anders ervaart
.
of het smaakt! )