Wat ik doe als ik aan moet komen is zorgen dat ik voldoende snacks in huis heb. Lekkere kaas en worstjes. Hier kan ik elke keer een klein beetje van pakken. (Je moet er wel voor zorgen dat ze binnen handbereik staan. ) ook hebben we altijd een doosje met volkorekoekjes op tafel. Wat ik zelf ook lekker vind om tussendoor te nemen zijn die nieuwe wasa crackers rosemary salt
Matheno
Geplaatst: 04-11-13 13:25
Ruilen?
Ik let juist altijd heel erg op wat ik eet en kom toch aan
Ineke2
Geplaatst: 05-11-13 17:37
Ik vind wel dat je erg eenzijdig en niet zo gezond eet. Je moet nog oppassen dat je zo geen vitamine te kort oploopt!
Ik weeg in verhouding tot mijn lengte ook iets te weinig. Wat ik nu gemiddeld eet is:
S'ochtends drink ontbijt, cruslie met volle vla of yoghurt of 2 bruine boterhammen. Om ongeveer 10 uur een stuk fruit of een liga o.i.d. Lunch 4 bruine boterhammen met worst of kaas, soms maak ik er tosti's van en eet ze ook nog met ketchup op. Om ongeveer 16 uur nog een tussendoortje, een koekje of een soepje (cup a soup) ofzo. Avond eten verschilt, maar meestal toch aardappelen, rijst of pasta met groente en wat vlees. Later op de avond nog wat te snacken zoals een schaaltje chips ofzo
Tussendoor eet ik ook regelmatig verschillende noten trouwens. In het weekend eet ik meer zoet beleg op mijn brood (is zo klef meenemen, niet praktisch) of een gebakken / gekookt ei.
Ik drink trouwens de hele dag door thee, een jus d'orange tussendoor of een glas melk en s'avonds vaak limonade (meestal sap trouwens van dubbel fris ofzo)
Magrathea
Geplaatst: 05-11-13 17:42
Twee keer warm eten is een goeie, veel koolhydraten (pasta, volkoren brood, bananen etc) Verder is veel eetmomenten op een dag ook een goeie. Haal een paar pakken volkorenkoekjes (van die voorverpakte van de LU ofzo), of crackers, nootjes is ook een goeie, en stop er daar een paar van in je tas als je weggaat. En dus regelmatig eten Zal misschien lastig zijn omdat je niet direct honger hebt, dan kun je eventueel iets op je hand schrijven als herinnering en je omgeving vragen of ze mee op willen letten. Moet je veel fietsen, naar school bijvoorbeeld? Dat is ook weer iets waar je energie in kwijtraakt, dus probeer het te beperken.
Je kunt ook krachtoefeningen gaan doen (sit-ups, opdrukken) om meer spier te kweken, dat weegt meer dan vet! In dat geval kan je wat meer eiwitten nemen na je oefening (bijvoorbeeld een bakje kwark met fruit of een gekookt eitje) zodat je spieren kunnen herstellen en groeien.